Vis full versjon : Setter bort sykkelen...
Lillehammer
16-08-2002, 15:27
Ja, ja. Ikke verdens undergang, men i går tok jeg min definitivt siste sykkeltur for i år. Har forsøkt noen ganger nå å trimme litt på sykkel med min kjære, men med samme resultat hver gang: det låser seg fullstendig i lysken! Og det gjør noe så inni hampen vondt! :kjeften: Derfor settes nå sykkelen i kjelleren og må nok stå der til neste vår. Stakkars... :leiseg:
Hvordan er det med dere andre og trimming? Er dere flinke til å holde kroppen i noenlunde form? (All medfølelse til dere med bekkenløsning og andre uhumskheter selvsagt... :() Jeg var så fortvilet de første tre månedene fordi jeg knapt nok orket å gå til postkassa en gang :spy:, men nå i sommer har kroppen lystret igjen, og jeg går mange og lange turer. Peser nok mer enn normalt, men nå har jeg jo heldigvis en unnskyldning også! ;) Håper kroppen er klar for små skiturer i vinter! (Nok en fordel med å være gravid i den perioden vi har vært - vi får med oss hele skisesongen! :kidoki: )
Har også tenkt å begynne og svømme en gang i uka når det fine sommerværet forsvinner. Fineste treningsform som finnes for oss gravide!!!
:findag: alle sammen, og god helg!!! Jeg er av de som ikke har nettilgang i helgene, men er tilbake for fullt på mandag.
:klem: fra Lillehammer og Baby-Ola
Huba! Å nei, en melding som gir meg dårlig samvittighet... :(
Jeg har nemlig vært i brillefin form hele svangerskapet, men trim? Neh, jeg har "fri"... Jeg var ikke godt trent før graviditeten, og var usikker på hva jeg kunne gjøre - SATS sine gule aerobic-timer er altfor kjedelig for meg, og grønne og blå ville blitt litt i hardeste laget...
Og når jeg ikke la noe på meg, så tok jeg det piano.
Nå som kiloene smyger seg på (og ikke bare på magen, som jeg har håpet på, gitt - plutselig var det vanskelig å få dongeriskjørtet mitt over baken!), ble jeg veldig motivert til å gå turer - problemet var bare at jeg får en veldig ubehagelig stramming over øvre del av magen (over navelen), og ble derfor usikker på om det var så lurt.. Nå som jeg blir tyngre og rundere, merker jeg også litt stikking i bekken, samt generell slitenhet i korsryggen dersom jeg går, står, sitter eller ligger lenge(!), så jeg er forsiktig.
... Men jeg har planer om å bli superaktiv triller og dagtids-trimmer på SATS når småen bare kommer seg ut!
Kan jo alltids håpe... :)
Jeg har innsett at jeg kommer nok aldri til å matche deg når det gjelder form, Lilly...
(til dere andre - jeg traff Lillehammer og mannen i vinter og vi tok en skitur... Nikkers er IKKE født med ski på beina..., men DET var Lillehammer! :))
MEN, jepp - jeg trimmer da litt! Går på gravidtrening en gang i uka (og det er faktisk ikke noe husmortrim!). Dessuten har Nikken og Nikken-mann fått golf-dilla, og da går man jo en masse. Har gått hvertfall tre ganger i uka i sommer (men jeg orker ikke gå så mange hull p.g.a. ryggen). Og så har jeg tenkt å begynne å svømme når sommervarmen gir seg.
Tror det er veldig positivt å holde seg litt i form nå - selv om jeg de 10 siste åra har forfalt litt form-messig..
Lillehammer
16-08-2002, 16:36
Nå skjønner sikkert ALLE at jeg er i verdenstoppen i langrenn, og jeg blir nedrent av hormonelle damer som vil ha autografer til sine små håpefulle... :latter:
Jugehammer
Lillehammer
16-08-2002, 16:39
Synes du er kjempeflink til å trimme! :klapp: (Seriøst altså.)
Stå på - og få ballen i hullet! :kidoki:
The one and only Lilly
Var ikke meningen å røpe at du ER Bente Skari, Lilly...!
*SSSSS*
Tidl. bruker
16-08-2002, 17:04
.....
Jeg var også støttemedlem på SATS hele forrige svangerskap, med alvorlige ambisjoner om å gå på "Ta SATS for gravide" hver eneste uke!! Da jeg ikke klarte å somle meg på "Ta SATS med baby" heller meldte jeg meg likesågodt ut. Denne runden er ambisjonene myyye lavere, faktisk er de realistiske! Målet mitt er nemlig å gå en tur hver dag. Trilletur med veslejenta. Hemmeligheten er at det ikke er noen krav om at det skal være en lang tur, jeg er fornøyd bare jeg kommer meg ut døra og tusler en liten tur i nabolaget. Og gjett om jeg er stolt de dagene jeg trår til med en kjempetur!! :D
Jeg følger storebror til skolen hver morgen og henter han på SFO på ettermiddagen, men vi bor veldig nærme skolen så jeg kan nok ikke skryte på meg noen langturer av den grunn. Men de er lange nok for meg. Oppoverbakkene er kjempetunge, med vogna og magen som ballast. Snart skal storebror begynne å gå til skolen selv, men jeg må ut en tur fordet. Kansje jeg følger etter'n? Lister meg etter og gjemmer meg bak buskene for å se at han kommer seg frem i god behold? ;)
Trimming??? Fremmedord for meg. Neida, men treimming har det blitt lite og ingenting av gitt. De første månene var sjølslutta når spyinga var på det verste, men når den trakk seg LITT tilbake så kom jo bekkenløsninga og da satt jo den en fin strek for alle fjellturene som jeg hadde planlagt og til og med fått med gubben på så da ble jeg en smule irritert. Så nå er det nok lite med gåturer da kroppen forsvarer seg med å bli kvalm så fort jeg blir sliten samt at hvis jeg prøver og få litt tempo så strammer magen seg voldsomt men mest under navlen ( er det det som er kynnere?? )Så når jeg skal gå tur går det fint å holde tempoet til en skilpadde på land for det går akkurat passe fort:lol: Har ingen planer om å melde meg inn på noe treningssenter etter fødsel heller for dem er jeg ferdig med å være støttemedlem for, men hra sakt til meg selv at jeg skal ut på en times trilletur hver dag etter fødsel for det er ikke noe som er bedre en å gå og samtidig få masse frisk luft våde for deg selv og babyen mener nå jeg da.
Nellevis
17-08-2002, 00:28
Uff, jeg som var blitt ganske så sporty før graviditeten (gikk ned 10 kg og begynte å føle meg svært så vel!) og så har det visst sakte, men sikkert dabbet av...
Trente faktisk 2 ganger på en uke for 3 uker siden, men så kom den uutholdelige varmen:sint:
Men jeg SKAL trene litt snart... Tenkte på svømming, jeg også! Det må jo være deilig!!
Og Lilly: Jeg tror som Nikken sier - at du er ganske så flink på ski!!
Nå begynner Lekeparti til mandagen og da skal jeg ta frem heftet ditt igjen!!:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.