PDA

Vis full versjon : Nattlig bekkenløsning?!

Aida
25-07-2004, 23:09
...er det mulig? Andre som også har det - eller er det bare bekkenet mitt som er sært? :undrer:

I forrige svangerskap hadde jeg bekkenløsning fra femte mnd, dag som natt. Nå er det 26 dager til termin, og jeg har omtrent ingen plager med bekkenet om dagen. Om natten derimot, klarer jeg nesten ikke å snu meg i senga. Det er utrolig vondt å reise på dobesøk om natten, og bekkenet knekker og protesterer VÆRRE!!! Synes dette er så merkelig, men jeg er jo seff glad for å slippe plagene om dagen. Men er det egentlig mulig???? Andre med samme erfaring?

Vennen
25-07-2004, 23:17
He he. Ja bekkenet mitt knekker også når jeg reiser meg. Det har gjordt det en stund. Selv når jeg sitter i sofaen. Men jeg merker det er tungt å snu seg om natten ja. Knekker når jeg står opp om natten og får liksom ikke funnet en god liggestilling. Blir fort sliten i rygg/rompe på dagtid, hvis jeg står og går mye. Legen trodde jeg hadde begynnende bekkenløsning sist jeg var der.

julibe
26-07-2004, 00:42
Jeg har endel vondt både dag og natt, men ofte er det mest vondt om natta faktisk.

Tror det har litt med typen bevegelser (snuing i senga) og atman stivner til når man blir liggende lenge i samme stilling.

Mine tisseturer er også helt forferdelige, og det er vondere å gå på natta enn om dagen.
Hvertfall er det sånn så lenge jeg greier å begrense aktiviteten på dagtid..

lilleKevin
26-07-2004, 12:31
Joda slik har bekkenet mitt vært i lang tid: pyton! Et utrolig prosjekt bare å skulle bytte stilling i senga, toalettbesøk om natten; bruker lang tid å mote meg opp...det gjør så vondt!!:mumle:

Nå har plagene også kommet på dagtid.:mumle:

Epa
27-07-2004, 18:49
Jeg har også plagene mest om natten, og nevnte det sist hos jordmor.
Hun fikset meg en "minislide" og en "Rohopute" fra hjelpemiddelsentralen. Syntes det hørtes så "dramatisk" ut, men de er nå helt uunværlige.

Anbefaler "minislide" på det varmeste! Sover nå hele natten gjennom selvom jeg snur på meg! I tillegg er det lurt å sove med en pute mellom bena for å avlaste bekkenet.

Rohoputen bruker jeg på jobb, og det merkes også på "ettermiddags formen".

Har funnet ut at det er bedre å være litt "føre var" med disse plagene, så slipper det kasnkje å utvikle seg til å bli verre!

Happy
27-07-2004, 19:30
Et alternativ til mimislide er et satenglaken osm brettes dobbelt (med den glatte siden inn mot hverandre) og som man ligger på. Dette letter snuingen om natten. Ev kan man jo sove i en satengpysj og bruke satenglaken.