PDA

Vis full versjon : får melde meg på her jeg da.......mistet i 7+2 (lang lesing)

vesla
26-07-2004, 12:00
jeg hadde en SA mellom 22/7-24/7 vet ikke helt hvilken dag!
begynte hvertfall og blø torsdag 22.7
ringte legevakten og fikk time! ble undersøkt hvor legen sa at livmor-et eller annet var lukket, og at det ikke var fare for abort. for slikt kunne hende i uke 7-12-13.....så jeg dro jo hjem glad og fornøyd, siden den tingen var lukket er det større sjanse for at alt går bra tenkte jeg!!
fortsatte og blø litt, det var ikke mye.
så lørdag ettermiddag ringte jeg tilbake til legevakten, begynte og bli litt bekymret....blødde litt enda!
Men fikk beskjed om at jeg måtte ta det med ro slik jeg hadde fått sist jeg var der. Og siden jeg IKKE hadde KRAFTIG blødning og store smerter, kom jeg IKKE inn til de (sa det ikke så tydlig da....)
javel sa jeg, og la på! min sambo ble sint, så han fikk sin mor til å ringe ned. og da fikk vi time med en gang nesten!
HALLO!!!!!!!! At det går ann sier jeg!:koke:
han legen som var der,hørte på meg og forklarte masse.
messet hele tiden på at det kunne være en SA........rart tenkte jeg for han har jo ikke undersøkt meg!
ga meg henvisning til UL på elverum den samme kvelden.
før vi dro fra legevakten, sa jeg hva han legen hadde sagt på torsdag.
at den livmor greia var lukket, og ingen fare for abort.
MEN i journalen min hadde han skrevet at den IKKE var lukket.
TENK å gjøre slik, si noe til meg også skrive noe annet i journalen min. måtte da regne med at jeg fikk vite det! da ble jeg så forbannet at jeg :mumle: ja....har ikke ord!
Jeg ble tatt godt i mot på elverum, fikk innvendig ul. de kunne dessverre ikke se noe foster der, så jeg hadde hatt SA.
skal på gyn.avd. igjen tirsdag 3 august for kontroll og snakke litt!
det er godt!!!

PS: man trenger ikke ha kraftige blødninger og store smerter for å ha en SA, det er jeg bevis på. så skal nok få gitt den beskjeden til legevakten på en eller annen måte!

jeg blør fortsatt litt, akkurat som man er i slutten på en mens periode.
også har jeg fortsatt vondt.
hva er normalt???
lurer også på når mensen er tilbake.
vet ikke om jeg kommer til å begynne å bruke prevensjon etter at jeg er ferdig med disse små blødningene.....
kan da vel ikke skade noe det....eller hva????
eller må jeg vente til jeg har hatt en mens til???????????????
ikke lett dette her!!

takk for at dere gadd lese alt!!!!

:klemme:

Blånn
26-07-2004, 12:28
Hei.
Så leit å høre at du mistet! :klemme:

Jeg hadde også en SA for noen år siden (i uke 7). Jeg hadde ikke vondt, blødde bare. Så vidt jeg husker fikk jeg mensen igjen etter ganske kort tid. Det tok tid å bli gravid igjen, men det kom mest av at vi ville vente + veldig stress på jobben.

vesla
26-07-2004, 12:47
Hei.
Så leit å høre at du mistet! :klemme:

Jeg hadde også en SA for noen år siden (i uke 7). Jeg hadde ikke vondt, blødde bare. Så vidt jeg husker fikk jeg mensen igjen etter ganske kort tid. Det tok tid å bli gravid igjen, men det kom mest av at vi ville vente + veldig stress på jobben.
håper det ikke tar lang tid for meg å bli gravid igjen!!!
mener det var noen som sa at jeg kunne regne denne blødningen som en mens.
ikke vet jeg.......
men er vel kanskje greit og vente til jeg har hatt en mens til før jeg prøver igjen.....ikke vet jeg!

Blånn
26-07-2004, 12:53
Det kan være greit for å gi kroppen tid til å lege seg litt + det er enklere å beregne termin da... Vi fikk beskjed om å vente i minst tre mensperioder før vi prøvde igjen. Men jeg vet at mange prøver og blir gravide før det!

Uansett: Lykke til!

Shira-78
26-07-2004, 15:24
det var trist å høre.. :rørt: har selv hatt sa i uke 10.. da blødde jeg kraftig den dagen så blødde jeg som en vanlig mens.. tok ikke lang tid før jeg ble grsavid med tvillingene.. par månder.. hører mange som har hatt sa og hatt utskarping og blitt gravid etter en mnd.. fordi det er opent helt "hjem" :) så det er bare å prøve.. noen sier de må vente pga at det kan komme bakterier når det er opent.. men det er jo du som bestemmer hva du vil gjøre.. ønsker deg :lykketil: og bare send ei PM vist du vil :klemme: