PDA

Vis full versjon : Baby call !

Owen
26-07-2004, 22:10
Er det noen av dere der ute som har noen tips ??
Har sett på en del ulike typer til ulike priser, til og med en der man kan se babyen på en liten skjerm. Litt vanskelig å vite hva som er bra og hva som er dårlig...det er også stor variasjon i prisene. :undrer:

Kasei
26-07-2004, 23:19
Vi har denne Philips modellen (http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml;jsessionid=JWS3WU1UW10JNJ0RMRERZN3HKFSEKHG4?di vId=0&groupId=CONVENIENCE_GR&catId=BABYCARE_CA&subCatId=BABYMONITORS_SU&productId=SBCSC477_00) og er veldig fornøyd med den. Det er omtrent ikke forstyrrelser og skurr på overføringen i det hele tatt og på den mest følsomme innstillingen sender den kontinuerlig.

Hadde en Super Nova Total Digital tidligere og den var rett og slett ubrukelig. Masse skurr på overføringen og den slo ikke inn før barnet var omtrent ferdig med gråtingen.

Andain
28-07-2004, 08:49
Har desverre ingen erfaring med Baby Call - men ser det har vært diskutert i denne (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=84897)tråden av andre. Verdt å ta en titt der tenker jeg :)

Owen
28-07-2004, 22:52
ok,

takker for tipset http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/kidoki.gif
Det er Philips Dect som får best omtale der ser jeg.

Andain
29-07-2004, 11:44
ok,

takker for tipset http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/kidoki.gif
Det er Philips Dect som får best omtale der ser jeg.
Ja så det :) Noen som har tatt en research på hvor man kan få kjøpt den billigst ? Evt. så får jeg sikkert nok at tid til å undersøke det iløpet av dagen (blir nok en stille dag på jobben regner jeg med)

Ole Bjørn
04-08-2004, 15:51
Ja så det :) Noen som har tatt en research på hvor man kan få kjøpt den billigst ? Evt. så får jeg sikkert nok at tid til å undersøke det iløpet av dagen (blir nok en stille dag på jobben regner jeg med)
Si ifra dersom du finner den billig et sted.... en sånn skal vi og ha :-)

Andain
04-08-2004, 17:06
Si ifra dersom du finner den billig et sted.... en sånn skal vi og ha :-)
Så langt har jeg ikke funnet noe via internett, var innom Elkjøp for en stund tilbake - men de fikk ikke inn denne før om 14 dager ca. Prisen lå på rundt 399,- tror jeg han nevnte. Skal undersøke via Expert osv også.

Happy
04-08-2004, 20:09
Så langt har jeg ikke funnet noe via internett, var innom Elkjøp for en stund tilbake - men de fikk ikke inn denne før om 14 dager ca. Prisen lå på rundt 399,- tror jeg han nevnte. Skal undersøke via Expert osv også.
*klarer ikke å la være å blande meg*

Prisen på denne Phillips DECT er fra 1200-1800 kr alt ettersom tilbud og hvor du kjøper den. Har foreløpig sett den kun på Barnevognhuset Rudo Helgesen (http://www.barnevognhuset.no/), men jeg finner den ikke på nettsidene deres. Hva med å ringe butikken og spørre etter den. Om du skal være helt sikker på å få pris på riktig modell, så heter den Phillips SBC SC447 DECT

*sniker meg stille ut igjen*

Andain
05-08-2004, 00:01
*klarer ikke å la være å blande meg*

Prisen på denne Phillips DECT er fra 1200-1800 kr alt ettersom tilbud og hvor du kjøper den. Har foreløpig sett den kun på Barnevognhuset Rudo Helgesen (http://www.barnevognhuset.no/), men jeg finner den ikke på nettsidene deres. Hva med å ringe butikken og spørre etter den. Om du skal være helt sikker på å få pris på riktig modell, så heter den Phillips SBC SC447 DECT

*sniker meg stille ut igjen*
Det var den som kom best ut i test ? Isåfall så har personen som la frem prisen på Elkjøp når vi var det bommet veldig. Vi får dra innom der igjen om 10 dager når de har fått den inn igjen - og høre om han enda holder prisen han antydet :)

Happy
05-08-2004, 11:25
Det var den som kom best ut i test ? Isåfall så har personen som la frem prisen på Elkjøp når vi var det bommet veldig. Vi får dra innom der igjen om 10 dager når de har fått den inn igjen - og høre om han enda holder prisen han antydet :)
Ja, dette er den som kom best ut. Han i butikken har sikkert gitt deg svar på den blligste de hadde fra Phillips (slettes ikke uvanlig). Om dere skulle få denne DECT-saken så billig, så har dere i alle fall gjort et kjempekupp og spart en drøy 1000-lapp! ;)

Cilo
05-08-2004, 12:02
Vet de har en Philips babycall på Clas Ohlson som ikke er så ille dyr, men tror kanskje ikke det var den Phillips SBC SC447 DECT... Men det går jo ann å sjekke! :nikker:

Andain
05-08-2004, 15:09
Ja, dette er den som kom best ut. Han i butikken har sikkert gitt deg svar på den blligste de hadde fra Phillips (slettes ikke uvanlig). Om dere skulle få denne DECT-saken så billig, så har dere i alle fall gjort et kjempekupp og spart en drøy 1000-lapp! ;)
Var nok ikke DECT modellen nei...

Ole Bjørn
16-08-2004, 12:00
Sjekk www.rudo.no under tilbud. Der har de en av dem (enten 475 eller 477 - er ikke sikker) til 1600. Noen her som vet hva som er forskjell på 475 (digital) og 477 (DECT)?

Ole Bjørn
16-08-2004, 18:08
Svarer meg selv, jeg :) Så slipper dere å lete etter info fra Phillips.... akkurat det er litt kronglete. Sitter med spesifikasjoner og brukermanual for å i detalj finne ut hva som skiller de to.

Først og fremst: begge er DECT (Digital Enhanced Cordles Technology), det samme systemet som sørger for den beste lyden i trådløse telefoner.

Fra philips fikk jeg følgende enkle svar på hva som var forskjellen mellom de to:
Både SBCSC475 och SBCSC477 är digitala barnvakter. De kommer därför inte störas av andra barnvakter i n?rheten.

SBCSC477 är mer avancerad än SBCSC475.

Men det ble litt for enkelt for meg. Her følger det jeg har funnet ut at skiller dem:

Fordeler ved 477:

Man kan justere følsomhet og høyttalervolum fra foreldre-kontrollen.
Man har mulighet for stille overvåking. Det vil si at en kan stille volumet på foreldre kontrollen til 0 og da vil lydnivålampene gi et synlig varsel fra barnet. Jo mer lyd barnet lager jo mer lyser lampene.
I 477 sin brukermanual står det at når foreldreenheten blir slått av vil den gi fra seg en pipelyd så man ikke skal skru den av uforvarende. Det står det ikke noe om i 475.
Dersom kontakten blir brutt mellom de to vil foreldreenheten på 477 gi fra seg lyd (piper) når enhetene ikke har kontakt med hverandre.
Noen småfunksjoner her og der, men de er minimale.
Design

Flere finner jeg ikke, men jeg har bedt om en utdyping fra philips. Så får vi se hva de klarer å hoste opp.

Den største fordelen vil jeg si er at en slipper å gå inn på barnerommet for å justere følsomheten.

Manualer og spesifikasjoner finner dere her (http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpproduct_selector.pl?scy=NO&slg=ENG&SearchTxt=sbcsc47&grp=&cat=&sct=&tmplt=).

Ole Bjørn
16-08-2004, 18:14
Vet de har en Philips babycall på Clas Ohlson som ikke er så ille dyr, men tror kanskje ikke det var den Phillips SBC SC447 DECT... Men det går jo ann å sjekke! :nikker:

Sjekket med kundeservice på Clas Ohlson og Lefdal, de fører den ikke. Venter på mail fra Elkjøp og Expert med bekreftelse på om de fører den eller ikke. Så vi får vente i spenning. (Dersom ikke noen av dere andre har sjekket opp med dem, da...)

yoghurt
17-08-2004, 05:46
:knegg: Hehehe... Hva er det som trigger oss menn til å skrive en masse meldinger i en lang tråd her på sm? Duppeditter, selvfølgelig! (Det kunne vel vært fotball også, men det er ikke fullt så lett å relatere til babyer.) :skratte:

Har ikke peiling på dagens modeller. Brukte en støyende, sprakende sak når dagens tenåringer var babyer, men det blir vel omtrent som en antikk Kurer-radio versus et heftig hjemmekinoanlegg.

Yoghurt

Ole Bjørn
17-08-2004, 08:11
Gadgets og andre duppeditter er :yiiha: :woohoo: ...hehe

Ole Bjørn
20-08-2004, 08:14
Da er babycallen anskaffet og testet. Fungerer knall! Billige men bra oppladbare batterier (best i test) til barne-enheten kan en få kjøpt med timer-lader på clas ohlson for 179.

PS! Rudo kjører tilbudet til lageret er tomt etter det Kristin fikk opplyst. Nå er butikken på Strømmen tom (jeg fikk en tilsendt dit fra en annen avdeling) men jeg tror andre avdelinger fremdeles har.

Sjekket også opp med expert. De skal ha 1999 for 477. Elkjøp sjekket jeg aldri... dvs... kundeservice kunne ikke hjelpe men dersom jeg hadde tatt kontakt med butikken kunne jeg nok fått en prisantydning allikevel. 1600 er uansett en god pris.

Andain
23-08-2004, 17:50
Da er babycallen anskaffet og testet. Fungerer knall! Billige men bra oppladbare batterier (best i test) til barne-enheten kan en få kjøpt med timer-lader på clas ohlson for 179.

PS! Rudo kjører tilbudet til lageret er tomt etter det Kristin fikk opplyst. Nå er butikken på Strømmen tom (jeg fikk en tilsendt dit fra en annen avdeling) men jeg tror andre avdelinger fremdeles har.

Sjekket også opp med expert. De skal ha 1999 for 477. Elkjøp sjekket jeg aldri... dvs... kundeservice kunne ikke hjelpe men dersom jeg hadde tatt kontakt med butikken kunne jeg nok fått en prisantydning allikevel. 1600 er uansett en god pris.
Var innom Elkjøp her i byen vår - de førte ikke Philips modellen 477. De hadde 2 andre modeller til en billigere penge. Skal undersøke med Expert her i byen om de muligens har 477 modellen.

Ole Bjørn
23-08-2004, 22:46
Var innom Elkjøp her i byen vår - de førte ikke Philips modellen 477. De hadde 2 andre modeller til en billigere penge. Skal undersøke med Expert her i byen om de muligens har 477 modellen.

Hos expert på Strømmen hadde de ikke 477 som vanlig asortement men ved et oppslag på PCen fant han ut at han kunne bestille opp en til 1999.

Dere har muligheten for å ev. bestille den fra Rudo... de sender slikt i oppkrav til postens vanlige takster.... det er i alle fall det som står på sidene dems

Jan Olav
28-09-2004, 16:13
Babycall - strålingsfare
Jeg tillater meg å bidra med en kort men viktig informasjon i anledning valg av babycall. Modeller som er av typen DECT har høy stråling og frarådes brukt i soverom og barnerom. DECT er trolig et teknisk godt kommunikasjonssystem men DECT er ikke egnet som babycall pga. pulserende stråling som er skadelig for nervesystemet. Sjekk detaljert info fra ÖKO-TEST, Tyskland på http://www.oekotest.de/cgi/ot/otgs.cgi?suchtext=dect&doc=31129

:lykketil:

Ole Bjørn
28-09-2004, 18:39
Jeg er ikke akkurat så veldig stødig i tysk... Her (http://www.biokemi.au.dk/kwee/Traadloes.pdf) er en oversettelse til svensk for dere som er i samme situasjon som meg ;)

Men jeg tenker som så, både mht WLAN (tådløst nettverk) og DECT, at vi befinner oss i en trådløs hverdag og tester som "beviser" at disse er skadelig ikke nødvendigvis er helt god fisk. De sier vel heller at en ikke kan si at de er uskadelige

Strålingsgraden fra DECT-komponenter er langt under det som av statens strålevern har satt som grense. DECT teknologien er ganske lik mobilteknologien og det burde være en mye større bekymring at de fleste av oss går rundt med en radiosender i lommen bare centimeter fra de edlere deler og for ikke å snakke om helt inntil hodet. Sendereffekten på disse er mellom 8 og 2000mW (8000uW og 2000000uW) avhengig av avstand til mast og bruk.

DECT brukes i dag bl.a i de fleste trådløse telefoner så for dere som ev har dette burde i så fall også disse permitteres :undrer:

Strålingsgraden fra DECT komponenter ble som skrevet målt til 7,6mW - 18,2mW per kvm. WLAN-baser stråler til sammenligning ca 35mW i gjennomsnitt og 100mW i toppene.

Jeg sier ikke man ikke skal tenke seg om, men man skal heller ikke stole helt og fullt på slike tester.

Forenklet kan en si at komponenter som gir ut høyfrekvente signaler gir langt høyere signalstyrke enn lavfrekvente som f.eks strømnettet men til gjengjeld reduseres signalstyrken markant allerede ved få centimeters avstand.

Sitat angående mobiltelefonistråling fra Statens Strålevern (http://www.nrpa.no/):
Absorbert energi i hodet er svært avhengig av avstanden mellom antenne og hode. Som eksempel kan nevnes at denne verdien reduseres til en tiendedel når avstanden økes fra 1 cm til 5-6 cm. Ved 30 cm avstand er absorbert energi 1/100 av det den vil være om man holder telefonen tett ved hodet.

Det står i bruksanvisningen at babyenheten skal plasseres minst 1 meter fra barnet og det er nok for å skåne det. Følger en dette og bruker babycallen kun når en trenger den vil en nok ikke trenge å bekymre seg tror jeg.

Jan Olav
30-09-2004, 15:21
Det er riktig at strålingsgraden fra DECT er under det som Statens Strålevern har satt som grense men denne refererer seg kun til vevsoppvarming (absorbert energi). Det kritiske ved DECT systemet er imidlertid at det gir pulserende stråling. Forskjellen mellom DECT og mobiltelefon er at mobiltelefoner sender hovedsakelig bare under samtaler mens DECT derimot sender kontinuerlig, også i standby! Videre regulerer mobiltelefoner sendereffekten ned til det minimum som kreves for kommunikasjon mens DECT sender med full effekt hele tiden og denne er 250mW. De fleste kjenner til at mobiltelefoner kan være skadelig mens DECT på dette grunnlag bør ansees mer skadelig.

Mht. WLAN er det utgangseffekten som er ca. 35mW. Stålingsgraden målt under samme forhold er derimot langt lavere. DECT har faktisk mer enn 7 ganger høyere utgangseffekt enn WLAN.

ÖKO-TEST har stor anerkjennelse og "elektro-smog" (elektrisk stråling) er et veldig hett tema blant tyske forbrukere. De færreste vil vel legge en mobiltelefon i nærheten av sitt barn. Den eventuelle helsemessige risiko ved bruk av DECT er vesentlig høyere. Derfor anbefales ikke DECT utstyr brukt i soverom og barnerom. :sove:

Ole Bjørn
30-09-2004, 18:24
Jeg prøver vel egentlig ikke å avkrefte testen helt, jeg er enig i at en skal tenke seg om før en plasserer enheter som stråler ved barnet. Men....

Det er riktig at strålingsgraden fra DECT er under det som Statens Strålevern har satt som grense men denne refererer seg kun til vevsoppvarming (absorbert energi). Det kritiske ved DECT systemet er imidlertid at det gir pulserende stråling.
Også mobiltelefoner sender pulserende signaler som sagt... med en LANGT høyere effekt enn DECT. Nevner igjen også at tapsgraden på slike signaler er stor. Plasserer du enheten over en meter fra ungen vil den fremdeles fint ta inn lyder mens lite stråler når bort.

Forskjellen mellom DECT og mobiltelefon er at mobiltelefoner sender hovedsakelig bare under samtaler mens DECT derimot sender kontinuerlig, også i standby! Videre regulerer mobiltelefoner sendereffekten ned til det minimum som kreves for kommunikasjon mens DECT sender med full effekt hele tiden og denne er 250mW. De fleste kjenner til at mobiltelefoner kan være skadelig mens DECT på dette grunnlag bør ansees mer skadelig.
Les teksten fra ØKO-TEST en gang til! Det står det tydelig at makseffekter på DECT-systemets baser kan komme opp i 250mW. Gjennomsnittlig effekt er derimot 7,6mW - 18mW og dermed befinner vi oss i et langt mer akkseptabelt leie.

Jeg sitterer også fra biokemis oversettelse til svensk med følgende: "En DECT-telefons basisstation er en permanent strålingskilde, telefonen stråler kun, når der telefoneres." Hvilket betyr at det kommer helt an på hvilken av enhetene som eventuelt går som base om de stråler konstant eller ei.

Mht. WLAN er det utgangseffekten som er ca. 35mW. Stålingsgraden målt under samme forhold er derimot langt lavere. DECT har faktisk mer enn 7 ganger høyere utgangseffekt enn WLAN.
OK.. den skal jeg ta på min pukkel. 35mW er utsrålt effekt, det la jeg ikke merke til. I denne (http://www.digi.no/php/art.php?id=94347) artikkelen sier en representant fra Statens Strålevern følgende:
"Grenseverdi som det internasjonalt opereres med er 10 watt per kvadratmeter som er lik 10.000.000 mikrowatt per kvadratmeter. Hvor tallet 100 (min anm:mW) som oppgis kommer fra, vet jeg ikke, sier hun til digi.no"

Og så bare en liten rettelse... Dersom det ene er utgangseffekt (35mW) og det andre (250mW) er målt en meter fra senderen kan ikke disse verdiene sammenlignes! At DECT har mer enn 7 ganger høyere makseffekt enn den typiske effekten til WLAN-baser vil jo derimot stemme enda bedre på denne måten :undrer: Men det går vel ikke akkrurat ann å sammenligne disse verdiene for det!

De færreste vil vel legge en mobiltelefon i nærheten av sitt barn. Den eventuelle helsemessige risiko ved bruk av DECT er vesentlig høyere. Derfor anbefales ikke DECT utstyr brukt i soverom og barnerom. :sove:
Også et helt utrolig utsagn! Jeg tror ikke det er mange som tenker over at telefonen, være seg trådløs eller mobiltelefon, ligger for nært barnesenga.... Det er ikke en gang umulig at enkelte har satt opp base for DECT trådløse telefoner rett i nærheten av senga. Er det ikke flere enn meg som bruker mobilen som vekkerklokke?

At DECT skulle ha en større stålingsfare er nok heller ikke helt sant. I beste fall er mobiltelefon og DECT-enheter omtrent likestilt i gjennomsnittlig effekt, men avhengig av bruk og avstand til mast vil nok i de fleste tilfeller gjøre at mobilen raser fra og vil være forbundet med større fare enn DECT-enheter.

Det er nok mange som har prestert å få velfødte barn selv etter å ha gått med en mikrobølgeovn, til sammenligning med babycallen, i lomma i 10 år.

En får gjøre seg opp en mening hver for seg men jeg velger å ha et avslappet forhold til dette. En kommer langt med litt sunn fornuft mht avstander til radiosignal-sendere både for voksne og barn.

Jan Olav
01-10-2004, 17:37
Jeg prøver vel egentlig ikke å avkrefte testen helt, jeg er enig i at en skal tenke seg om før en plasserer enheter som stråler ved barnet. Men....

Også mobiltelefoner sender pulserende signaler som sagt... med en LANGT høyere effekt enn DECT. Nevner igjen også at tapsgraden på slike signaler er stor. Plasserer du enheten over en meter fra ungen vil den fremdeles fint ta inn lyder mens lite stråler når bort.
Mobiltelefoner KAN sende signaler med langt høyere effekt enn DECT, men i tettbebygde strøk er tettheten av master så stor at de nok ikke ligger så langt unna utgangseffekten til DECT systemet.

Les teksten fra ØKO-TEST en gang til! Det står det tydelig at makseffekter på DECT-systemets baser kan komme opp i 250mW. Gjennomsnittlig effekt er derimot 7,6mW - 18mW og dermed befinner vi oss i et langt mer akkseptabelt leie.
Tror det er du som bør lese testen en gang til. Du blander igjen sammen stråling pr. kvadratmeter og utgangseffekt. De 7,6-18mW du nevner er stråling pr kvdratmeter målt på en meters avstand, mens de 250mW jeg nevner er utstrålt effekt. Noen DECT telefoner kan nok ligge under, men i en babycall hvor rekkevidde er et stort salgsargument er det i alle fall ikke utgangseffekten de har spart på.

Jeg sitterer også fra biokemis oversettelse til svensk med følgende: "En DECT-telefons basisstation er en permanent strålingskilde, telefonen stråler kun, når der telefoneres." Hvilket betyr at det kommer helt an på hvilken av enhetene som eventuelt går som base om de stråler konstant eller ei.
Det er riktig, men i denne sammenheng er det ganske uinteressant. SBC SC477 er i "samtale" fra den blir slått på til den slåes av. Ved sjekk med en spektrum analysator viser det seg at begge enhetene er permante strålekilder så lenge de står på, uavhengig om barnet sover eller skriker.

OK.. den skal jeg ta på min pukkel. 35mW er utsrålt effekt, det la jeg ikke merke til. I denne (http://www.digi.no/php/art.php?id=94347) artikkelen sier en representant fra Statens Strålevern følgende:
"Grenseverdi som det internasjonalt opereres med er 10 watt per kvadratmeter som er lik 10.000.000 mikrowatt per kvadratmeter. Hvor tallet 100 (min anm:mW) som oppgis kommer fra, vet jeg ikke, sier hun til digi.no"

De 100 mikrowatt (ikke milliwatt) pr. kvadratmeter som Økotest referer til
Kommer fra Professor Gerard Hyland ved universitetet i Warwick (står nesten på slutten av artikkelen) og får stå for hans regning, EU parlamentet kan imidlertid komme til å lande på det samme. Se denne:
http://www.telecomlab.gr/2002/oct/rhodes/pap3rs/N%20042%20_p327%20-%20p333_.pdf

Og så bare en liten rettelse... Dersom det ene er utgangseffekt (35mW) og det andre (250mW) er målt en meter fra senderen kan ikke disse verdiene sammenlignes! At DECT har mer enn 7 ganger høyere makseffekt enn den typiske effekten til WLAN-baser vil jo derimot stemme enda bedre på denne måten :undrer: Men det går vel ikke akkrurat ann å sammenligne disse verdiene for det!

Det er nettop det det gjør da begge er utgangseffekt.

Også et helt utrolig utsagn! Jeg tror ikke det er mange som tenker over at telefonen, være seg trådløs eller mobiltelefon, ligger for nært barnesenga.... Det er ikke en gang umulig at enkelte har satt opp base for DECT trådløse telefoner rett i nærheten av senga. Er det ikke flere enn meg som bruker mobilen som vekkerklokke?

Mobilen stråler stort sett bare hvis noen skulle finne på å ringe deg om natten, mens en DECT base er en permanent strålekilde og den ville jeg ihvertfall ikke ha i soverommet. Da babycallen også er i konstant "telefonering" kan den likestilles med en DECT base.

At DECT skulle ha en større stålingsfare er nok heller ikke helt sant. I beste fall er mobiltelefon og DECT-enheter omtrent likestilt i gjennomsnittlig effekt, men avhengig av bruk og avstand til mast vil nok i de fleste tilfeller gjøre at mobilen raser fra og vil være forbundet med større fare enn DECT-enheter.

Det er nok mange som har prestert å få velfødte barn selv etter å ha gått med en mikrobølgeovn, til sammenligning med babycallen, i lomma i 10 år.

Det er igjen det med at DECT basen er en permanent strålekilde, mens mobilen stråler bare ved bruk. Jeg sier ikke dermed at man ikke bør tenke seg om ved bruk av mobil.

En får gjøre seg opp en mening hver for seg men jeg velger å ha et avslappet forhold til dette. En kommer langt med litt sunn fornuft mht avstander til radiosignal-sendere både for voksne og barn.
En meters avstand til barnet vil i beste fall si 7,6-18mW/M2 stråling. Jeg mistenker Philips for ikke å ha spart på utgangseffekten på en babycall da de ønsker lang rekkevidde. Det Økotest målte var telefoner der rekkevidden ikke behøver å være mer enn 20-30m i motsetning til babycall der Philips oppgir opptil 300m på sin DECT.:undrer:

jrej
02-10-2004, 20:18
Nå bruker jeg en Angel Care som står på når barnet sover. Jeg bruker derfor aldri den tilhørende babycallen. Hvor mye stråler Angel Care? Noen som vet det?

JREJ