PDA

Vis full versjon : Operasjonsarr

Barbita
27-07-2004, 09:19
For 9 år siden ble jeg operert i magen, og fikk et ganske stort arr loddrett i buken.
Dette arret er ganske hardt og lite fleksibelt (det virker i alle fall slik nå).
Er litt bekymret for at det kommer til å gjøre vondt når magen vokser.

Regner med at det er noen av dere damer som har hatt keisersnitt etc tidligere og har vært gravid etter det.
Hvordan har det vært for dere?
Har det vært vondt i arret når magen har vokst?
Og er det noe jeg kan gjøre for å myke det opp?

Håper det er noen som har svar til meg :D

Plastilina
27-07-2004, 09:54
Hei!
Jeg var nyoperert med fjerning av blindtarmen sist gang, og det var ikke noe vondt i det hele tatt. Arret ble vel muligens litt bredere av å bli strekt så tidlig. Denne gangen er jeg gravid både med det gamle blindtarmsarret og et keisersnittarr, uten at det byr på noen spesielle problemer. Så jeg tror ikke du behøver å grue deg. :lykketil:

Marry
27-07-2004, 10:46
Ei venninde av meg har Crohns sykdom og er operert flere ganger.Hun har et stoooort arr loddrett nedover magen og er gravid i 6 mnd.Hun har ikke sagt noe om at det gjør vondt, men magen vokser litt skjevt.Den er større på høyre side.Det hadde jordmor sagt var pga arr vevet.Det er også vanskelig for andre å se at hun er gravid.Virker som om arrvevet holder magen inne.

Happy
27-07-2004, 13:54
Jeg hadde et stygt arr i navelområdet (ikke så stort, 2-3 cm bare). Det klødde litt ekstra når magen vokste, men værre enn det var det ikke. I etterkant har arret blitt mye penere enn før jeg ble gravid!

Barbita
27-07-2004, 18:48
Takk for svar jenter! :)

Det ser ut til at jeg bare får vente og se hvordan det går :nikker:

Håper jeg får samme utfallet som deg, Happy, for arret er ikke noe pent nå i alle fall.

Time will show! :D