Vis full versjon : Stooor baby..............
Heisann!
Kommer nettopp fra legekontroll der legen sa jeg måtte regne med å få en stoor baby:???: SF målet var på svimlende 37 cm og langt over det grønne feltet. Legen trøstet meg med at store babyer gjerne var mer robuste osv....
Men så kommer bekymringene: Kjempebabyen skal jo ut, og min kropp er liten:leiseg: Er redd for at bekkenet mitt er for smalt til å presse ut en sånn stor sak.
Er det ikke vanlig lenger å måle bekkenet? Noen som har gjort det?
Ellers så alt bra ut. Babyen har festet hodet sitt så det meste er klart. Kanskje han/hun melder sin ankomst litt før. Min termin er 14 dager før ul termin så det er jo ikke umulig.
:findag:
Minnie 36+3(ul)
Hei Minnie! :)
La meg aller først si at om du ikke har mindre enn str. 35 i skonummer eller er veldig lav av vekst, tror "grensen" går på 150 eller der omkring, så klarer bekkenet ditt å få denne flotte babyen ut. Våg å tro på det. :klapp:
Var legen din i det minste tvil om du har mulighet til å gjennomføre en vaginal fødsel, så ville han/henne ha sendt deg til røntgen umiddelbart. Derom er det ingen tvil.
Du forteller om SF mål på 37. Ja. Det er høyt, men vet du? Det trenger ikke å bety at det er en kjempebaby der inne. Du er i uke 37 nå og de aller fleste opplever ikke at SF målet stiger noe særlig mere nå på slutten. Har magen din ikke sunket enda og :baby: lagt seg godt til rette ned i bekkenet, så er det sånn at SF målet er høyt nå, men vil gå noen cm nedover når babyen finner ut av å legge seg ned i bekkenet. Klar til å komme ut.
Selv hadde jeg SF mål på 43 cm da jeg ventet nr. 1 og ble sent på ultralyd for vekstestimering. Legen og jordmor trodde at det var en stoooor baby og ville ikke ta noen sjanser vedr. vekten da jeg gikk over termin.
Ul viste at babyen var omkring 5200gram.....MEN neida...Det var feil. En uke etter den ultarlyden kom en jente til verde. Ja. Stor var hun men ikke "mer" enn 4440gram. Så feil kan de ta!
Jeg vet om flere som har hatt lavere SF mål enn meg og fått baby på den str. SÅ da vet jeg også at dette med SF mål ikke kan fortelle oss nøyaktig hvilken str. vi har å forvente.
At din baby ligger over gj. snittet er jo ganske sansynlig, men det er vanskelig å si noe mer enn det.
Ønsker deg masse lykke til med den siste tiden som er igjen med barn i magen og lykke til med nedkomsten! Tipper at det kommer til å gå helt fint jeg! *s*
jeg var på kontroll i uke 34+3 og da var SF målet mitt 36....og jeg ligger godt over den grønne streken,men jordmora tror ikke han blir på mer enn ca 4kg!!
Lurer på hva SF målet mitt er på neste kontroll da jeg :) Magen synker jo aldrig syns jeg :D
:findag:
Kan trøste deg med at i jeg både i dette og forrige svangerskap har ligget på toppen av det grønne feltet hele tiden, 35+3 hadde jeg nå SF-mål på 35, men det jeg ville si var at jeg sist fødte en gutt som var 50cm lang, 2965 gram, hodeomkr. 35 cm, så SF-målet bør ikke indikere en stor baby! Det gjorde det ihvertfall ikke hos meg. :)
Kos fra acinom. :)
Minnie:)
Har ikke noe å sammenligne med...men damene oppfor har jo virkelig forklaring for dette!!:klapp: :klapp: :klapp:
Så da er vell all bekymring borte?? Håper det...vi har fra før av nok av dem;) Kom En gang over den grønne streken..men Sf-målet var høvelig normalt,tror det var 30!(for noen uker siden)
Og da ble jo jeg litt hysterisk...Om det var en kjempe-baby??
Men jordmor sa det ikke var noe å bekymre seg over,enda...men steg/bykset han seg forsatt så mye frem på neste måling...kunne det være aktuellt å sjekke det på sykhuset.
Hun la oxo til åa det mest sannsynlig var han som strekte livmoren i å med at han lå med rompa opp..eller evt mye fostervann! Som jeg nå etter ul vet jeg har:)
Og lillegutt kom også "ned" på neste kontroll..Flink gutt:klapp:
Ha en fortsatt god helg... uten bekymringer!?!
Klem Wanja34+6
Heisann:vink:
Jeg var 38 cm. på forrige måling, og det var jeg på målingen før der også. Jeg har ligget langt over det grønne feltet snart 2 måneder, noe som kunne kanskje indikere stor baby. Neida sa jordmor. Stort sf mål kan også komme av mye fostervann, eller at babyen rett og slett ligger å strekker seg. Så fort de dytter litt med rompa eller bena sine, så vil jo også toppen av livmor strekke seg. Syns det er rart jeg at legen din kunne si noe sånt.
Prøv å ikke bekymre deg så mye for det:)
Hilsen Miro:) T-15
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.