PDA

Vis full versjon : FAmilieforøkelse, hurra?

Karius
16-08-2002, 15:47
Jeg fant denne inne på BIM siden og synes den var så bra at jeg måtte legge den ut her også

Alt skulle ligge vel tilrette for smil og glede for vår lille familie på tre, men av en eller annen grunn er mor gravid - og på krigsstien! Sinnet er i kok, hormonene florerer og jeg tror jeg ubevisst hater min kjære som er delaktig i eländet... Hadde det vært rettferdighet her i verden, hadde det vært hans tur til å gå gravid denne gangen...

Jeg kikker i speilet en gang i blant. Der det engang stod en smekker, faenivoldsk fristerinne, finner jeg nå en gravid, overvektig. resignert kjerring med grevinneheng og strekkmerker. Mannen min er og blir den samme som før - bortsett fra noen tidlige grå hår i tinningen.

Jeg tror ikke at han som mann i sine villeste fantasier kan sette seg inn i mitt liv de neste månedene. Derfor har jeg søkt tilflukt her - foran PC'n hvor jeg kan være stum en hel kveld uten at det virker "så" rart.

Uten å smøre for tykt på tror jeg klaustrofobi er det rette ordet for følelsen av å være fanget i sin egen esende kropp, med bekkenløsning, vann i kroppen, smerter i føttene og abnorme mengder luft som skal ut. Det faktum at man ALDRI er alene om å ta konsekvensen av det man spiser, drikker, gjør og ikke gjør... Irriterende spørsmål fra velmenende mennesker. Folk som bare MÅ dælke med magen din, og bemerke hvor STOOOR den er.... Vaggende Canossa-gang forbi klesbutikker og magasin-hyller, stilige mennesker og utesteder.

Ha det på badet til favorittklær, sove på magen, malingslukt. skoene mine, kollektivtransport uten toalett, hoppla hesten, intimitet og flørt, camenbert, røyk og rødvin...

Ha det livet mitt.... for en stund!

Karius
16-08-2002, 15:48
Er det ikke rart....

hvordan det forventes at vi skal GLØDE i ni mnd! Gjennom 1. trimester skal vi gå med et hemmelighetsfullt, lite smil om munnen, tross kvalmen, luftsmertene og den konstante trangen til å sove på de underligste tider av døgnet.

Gjennom 2. trimester skal vi strutte med en søt, liten gravidebulk på magen og slett ikke legge på oss andre steder. Likeledes skal vi feiende flotte iføre oss små, snertne sommerkjoler som alldeles ikke skjuler en eneste cellulitt. Humøret skal være sprudlende, og vi bekymrer oss slett ikke om jobb, permisjon og eventuelle storesøsken....

3. trimester skal vi bygge rede - pusle litt hjemme og gjøre klart til verdensborgeren. Vi føler oss overhodet ikke hemmet av bekkenløsning, 20 kg. ekstra, hovne ankler eller sure oppstøt. Den store kulen på magen viser vi helst ikke fram pga alle strekkemerkene - det gjelder igrunnen puppene og hoftene også... Vi orker å gå 4-5 skritt før vi må tisse neste gang og peser som en hval på land når vi har beveget oss.

Jommen sa jeg "gløde" - det må i såfall være de tilbakevendene hetetoktene....

:bonk:

Linda1
16-08-2002, 15:50
He-he Veldig bra :klapp:

(10+4)

mammam
16-08-2002, 16:22
Kult!!!
Jammen det er jo helt sant. Er så lei fremmede mennesker som lurer på når det skal bli og ønsker held og lykke osv. :gal2:
Veit jo det er for og være snill, men likevel....
Kan jeg da ikke gå noen plasser uten og bli minnet om magen og den forestående fødsel..... Er så lei babysnakk og babymass og alt med baby. Har gått hjemme fra job siden 1. mai så alt har handlet om baby..... Klarer ikke tanken om og vente opp til 5 uker endnu...
Hjelp, ja litt sytete, men det hjalp veldig:p

Mammam og lille my ( T-20 )