Vis full versjon : Hva slags dyne?
Hvilken type dyne har dere tenkt å ha til den lille? Dun eller kunstfiber, og hvorfor velger dere som dere gjør?
Trenger litt innspill her...
Klem, I am
LeiaOrgana
30-10-2002, 18:35
Jeg vil ha dun til den lille. Rett og slett fordi jeg liker bedre naturmaterialer enn kunstfibre. Problemet er at jeg finner ingen plass :(
IzziCreo
30-10-2002, 18:37
Vi har valgt kunstfiber/syntetisk, litt fordi pappa'n til den lille reagerer allergisk på enkelte dyr. Disse dynene er også lette, noe jeg synes er positivt.
Klem Suzie Q 35+2
IzziCreo
30-10-2002, 18:38
LeiaOrgana :)
Jeg har sett dundyner både på Jysk, Princess og Hansen og Dysvik i Oslo. Har de noen av disse butikkene i nærheten av deg?
Klem Suzie Q 35+2
Jeg har også tenkt litt på dette med dyne!
I januar kjøpte vi oss dundyner, og jeg synes de er en deilig nå på vinteren. Men om vi skal velge dette til h*n i magen det....
Fikk Jysk katalogen her om dagen og der hadde de tre ulike dyner.
Den ene er Mascot fiberdyne som kan vaskes på 40 grader.
PRIS: 65*80 cm: 99,- / 100*140 cm: 148,-
Den andre var Høie fiberdyne som kan vaskes på 90 grader.
PRIS: 65*80 cm: 198,- / 80*100 cm: 248,- / 100*140 cm: 298,-
Den tredje var en "Boys & Girls" naturfyllsdyne med andedun og andefjær som kan vaskes på 40 grader.
PRIS: 65*80 cm: 148,- / 80*100 cm: 198,- / 100*140 cm: 248,-
Men vet jeg hva som er best og om dette er gode dyner? NEI:p
Kanskje noen andre vet?!
LeiaOrgana
30-10-2002, 20:26
Suzie Q (creedence inspirert?):
Har vært både på Princess og Jysk og sett, men ikke funnet. Kanskje jeg ikke har lett godt nok? Hansen og Dysvik vet jeg ikke om de har i Stavanger-området...
Jeg har funnet noen flotte dundyner hos Wigen i Trondheim (ikke kjede-butikk), de koster skjorta men er utrolig deilige! Trikset for dere som ikke finner er kanskje å gå på slike små butikker?
Klem, I am
Vi kjøpte både dun dyne og fiber dyne vi.
Vet ikke hva som er best, vi får prøve oss frem;)
Vi velger kunstfiber fordi den vordende far er allergisk mot dun.
LeiaOrgana:
Jeg mener de har dyndyner på Tvedtsenteret på Forus, inne på Tvedt. De hadde iallefall for en mnd. siden.
Sine
Gullifjun
31-10-2002, 13:29
Hva med Kid Interiør??? Jeg har kjøpt dyner der.........De har baby dyner både i dun og kunstfiber..........De har også noen fine og billige sengesett.........
LeiaOrgana
31-10-2002, 17:37
:) hihi, jeg jobba faktisk selv på Kid før (slutta for en måned - halvannen siden). Men der hadde vi bare babydyner i fiber, enten helårs eller termo. Men på Tvedt har jeg ikke sett etter enda. Får ta det når vi skal inn på Olsen og kjøpe vogn.
Vi har valgt syntetdyne (allergivennlig sådan) fordi det i min familie er en del overømfintlighet og allergi mot fjær/dun og dyr ellers.
-Blésha
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.