PDA

Vis full versjon : Var bebisen planlagt?

MokkMokk
30-10-2002, 18:18
Jeg er frekk og stjeler ideen fra maiklubben jeg, syns det er litt moro å høre andres fortellinger
om hvorvidt det var planlagt eller ei, og om hvordan den lille ble unnfanget! :p

Her i gården var bebis veldig planlagt, allerede i slutten av januar bestemte vi oss for å kaste p-pillene og la det stå til.
Nå ville vi bli mamma og pappa! :D Men de berømte 3 T'er slo til; Ting Tar Tid.
Syklusene mine var bare surr, og kroppen tydelig i ubalanse etter p-pilleslutt.
Lot ingenting være uprøvd - EL-tester, temping, Pergotime, etc, men ingenting hendte. :bonk:

Så ble jeg drittlei :sint:, la tempmålet på hylla, "glemte" prøvingen for en liten periode, vi drev med oppussing og flytting,
haddde svært lite kos pga. at vi var så slitne med oppussing og alt, og vips - der satt den "i sikringsboksen"!
En eneste "runde" med kos, to dager før antatt EL-dag, var det som skulle til! :klapp:

Ventetiden drøyde altså i 8 måneder, men tross alt er vi takknemlige for at vi "fikk det til" selv,
og for at det ikke tok enda lenger tid!

Dere andre da, nå er jeg spent! ;)

Klem fra

trøtt
30-10-2002, 18:44
Den var nøye planlagt ja:)

Vi bestemte oss for over et år siden for når vi skulle begynne og prøve igjen. Sluttet på p pilla i mai, men hoppet av i svingen frem til september. Dette var mnd vi hadde satt som første prøve mnd , og jammen klaffet det ikke på første forsøk:klapp:

Hilsen Trøtt 7+3

Trolley
30-10-2002, 18:57
Svangerskapet var planlagt, men det gikk kanskje litt vel fort. Hadde ventet til jeg ville ha tjent opp nok til betalt fødselspermisjon, men nå om dagen angrer jeg faktisk litt på at vi ikke ventet litt lenger. Gruer meg veldig til å si noe til arbeidsgiver. Fikk to blå dagen før jeg begynte i ny jobb.

Misforstå meg rett - jeg gleder meg og er lykkelig over at sambo og jeg kan få barn sammen.

Trolley 5+5

kristina
30-10-2002, 18:58
jo, det må vel sies å ha vært det.
Jeg hadde igrunnen tenkt å vente til våren, men mannen min var ute å "presset" litt på. Han mente at skulle vi ha en til så måtte det bli NÅ! Derfor hadde vi første forsøk i august, og i september så satt'n gitt!!:D

Jeg var ikke fullt så forberedt på å bli gravid denne gang, men nå GLEDER jeg meg til å få en ny :baby:

Sonar
30-10-2002, 19:15
Vi bestemt oss i sommer for å få et barn til. Var begge to enig om at det måtte bli nå. Måtte imidlertid til legen først å ta ut spiralen. Den kan man si ikke var så godt planlagt. Hadde den i 3 mnd, mao dyr prevensjon :uff:

Og jammen meg så ble det ikke klaff i første prøvemnd. Er jo helt sjokket jeg at det gikk så fort og ble nesten litt skuffet også, fordi jeg skulle jo gifte meg og ville ikke være gravid da :p Men nå som jeg er gift og hadde en strålende dag og kjolen passet :klapp: ja da er jeg bare glad at det ble klaff så fort!!!

bobla
30-10-2002, 22:01
dette mirakelet var definitivt planlagt!!!

etter 4 års prøving med temping måling telling av dager osv. og en utredning av ufrivillig barnløshet, fikk vi endelig beskjed om at vi skulle få hjelp

og etter andre forsøk med hormoner egguthenting, innsetting, så satt'n gitt

OG DER SKAL NURKET BLI I 9 MND.!!!!

lykke til videre alle sammen!!

Eden
30-10-2002, 23:09
Ja, vi planla dette. Vi har jo bestemt oss for at vi ville ha tre barn, men opprinnelig var planen å vente et år til. Men i sommer så fant vi plutselig ut: hvorfor vente egentlig? Like greit å hoppe i det. Så fant vi ut at siden det er fire år mellom de to vi har nå, så kunne det være greit med to tette denne gangen. Det blir jo bare to år mellom minstemann og den nye babyen. Samtidig blir jo aldersforskjellen mindre mellom eldste og yngste. Det blir 6 år.

Dessuten var jeg faktisk babysyk igjen! Synes det er kjempekoselig å gå gravid, og elsker spedbarnstiden!

Men dette blir nok siste gangen! Man skal jo ta seg av dem når de blir større også!

liefje
30-10-2002, 23:23
Hei alle sammen,

Etter aa ha proevet ALT i over 4 aar, inkl. IVF, hadde vi nesten gitt opp. Tok heldigvis nok et IVF forsök - regnet egentlig ikke med at noe skulle skje (jeg ville nok faa mensen, som vanlig) men utrolig nok: Jeg ble gravid og gleder meg VELDIG!!!!

Saa selv om vaar lille er planlagt paa en maate, var han/hun en stor overraskelse ogsaa. Vi hadde jo NESTEN gitt opp haapet!

wicci
31-10-2002, 00:44
[COLOR=blue] Jeg tok ut hormonspiralen min 12 september og ble gravid ved EL 23 september... Jeg er egentlig ennå ør av sjokket over at det gikk så fort... 11 dager...:klapp:
...å nå kan jeg ikke få tiden til å gå fort nok!!!:baby:

Wicci+:baby:

Ink
31-10-2002, 11:06
Ja det var kjempeplanlagt. Hadde bare ikke regnet med det skulle gå så fort. Er i litt sjokktilstand ennå.

Vi begynte å prøve i august og etter en romantisk tur til New York i slutten av september så satt den. Jeg testet positivt få dager før min 30års-dag, så jeg fikk jo en fantastisk bursdagsgave :)

Dette blir vår første, men forhåpentligvis ikke siste!!

Voyager
31-10-2002, 11:37
Denne bebisen var nok ikke planlagt, for med min historie trodde jeg ikke at jeg kunne bli gravid uten hjelp. Men det klarte vi gitt, og den kommende storebror er bare 13 mnd.....blir tøft, men SÅÅÅ gøy!!!

Spoon
31-10-2002, 12:02
Ikke planlagt

Vi "planla" at vi skulle vente et år med å bli gravid, har en sønn på 13 mnd og har akkurat begynt å jobbe igjen. MEN vi var uforsiktige EN gang (hadde ikke rukket å begynne med P-pillen ennå), og det var nok. Hadde litt blandede følelser i startet, men nå gleder jeg meg masse. Gruer meg bare litt til å fortelle det til arbeidsgiver, må jo ut i permisjon igjen om noen måndeder.....

Albertine: Du var i septemberklubben i fjor ikke sant? Jeg også. Morsomt at vi er i juniklubben igjen begge to da! :)

Hilsen Spoon
:storeb: - 13mnd og nurket (8+3)

Gretchen
31-10-2002, 13:06
Vi har forsøkt en god stund, og det har ikke vært så vansklig å bli gravid, men å få dem til å sitte, det har vært problemet. Vi planla i sin tid "to tette" og ville også ha fått det hvis ting hadde gått som de skulle, nå blir det over 4 år mellom storesøster og lille "Olle Bolle"
Gretchen ;) - menstermin 4.juni

Neelie
31-10-2002, 14:02
3. måned etter pilleslutt "scoret" vi :D
Veldig planlagt ettersom vi akkurat har giftet oss og sluttet med p-pillen etter bryllupet var over.

Og nå skal vi bli mamma og pappa! :klapp:

Linejenta
31-10-2002, 14:05
men jeg sluttet ikke med p pillene før i slutten av juni, kjørte "safe" i juli fordi vi var i Frankrike og der ble det mye viiin:-)

Første prøvemåned var derfor august, og jeg var sikker på at jeg var gravid, vi prøvde hver dag rundt EL dagen, men mensen kom...

Neste måned trodde jeg ikke at jeg hadde EL i det hele tatt, så sjokket var stort da vi fikk 2 BLÅ gitt. Streken var så svak at jeg nesten ikke kunne se den så samboer måtte bekrefte at det faktisk var en strek..Da satset vi annenhver dag istedet og det slo tydeligvis ann..

Så dette barnet er planlagt for å si det sånn:p

Klemmer fra

bølle_frø
31-10-2002, 18:43
Hei hei!!

Må jo bare få sagt at det ikke var planlagt hos oss.
Ble gravid på yasmin p_piller jeg.
Trodde ikke at det gikk ann da men,det har nå skjedd.
Er både glad og litt lei meg,For det er en liten usikkerhet i om det vil bli ett lite barn ennå.

:findag:

Gina
03-11-2002, 12:12
...

agre
04-11-2002, 23:51
Jada, det var planlagt for vår del også.
Jeg slutta med p-piller i januar, men ikke nødvendigvis for å bli gravid med en gang.

Så var det nesten sånn at annenhver måned prøvde vi å styre unna EL og den andre prøvde vi å treffe.... Saken var at jeg egentlig ønsket meg en ny jobb først. Men merkelige sykluser etter p-pillene ville det annerledes....

Men i sommer bestemte vi oss for å gå for fullt.... Ihvertfall inntil jeg evt. fikk en ny, spennende jobb. Men det klaffet med baby før jobb, vi fikk 2 blå på 2. forsøk hvor vi traff EL!

Så sånn er det. Nå skal jeg spise frisk ananas med min kjære!!

Beate2
07-11-2002, 16:13
Vårt barn er et sikkelig kjærlighetsbarn. I mine øyner, er alle abrn som kommer til verden planlagt!

Beate og :baby: Nurket