Vis full versjon : Om kattunger..
Min lille kattunge har blitt så løs i magen. Den er nå 3 mnd og har begynt å være ute, men bruker fremdeles kassa inne en del.
Noen som har noen gode råd??
Har ikke så mange tips om magen dens (regner med den har fått ormekur?), men jeg ville vent den av med kassa, så slipper du det ekstra styret!
Jeg har også en kattunge på den alderen, og jeg klarte å venne henne av med kassa i løpet av et par dager.
Først satte jeg kassa ute i løpet av dagen, og viste henne hvor den var...det hendte hun begynte å mjaue i gangen hvor den pleide stå, og da satte jeg henne i kassa der ute.
Så har jeg tømt sanden på et sted hvor det er greit å "gå på do", og vist henne det.
Den første natta, og den første dagen jeg var på jobb, og hun var alene inne, fikk hun ha kassen. Andre natta tok jeg sjansen, lot henne være ute lengst mulig før leggetid, og slilppe henne ut med en gang om morgenen.
Ingen uhell!
Nå, etter bare to-tre dager, er hun avvent, mjauer av og til, men da er det rett ut! Deilig å slippe den kassen, jeg blir kvalm av lukta :spy:
Vet ikke om jeg ville tatt sjansen på en hel natt hvis hun hadde løs mage, men du kan jo prøve deg fram og bruke litt flere dager enn jeg gjorde? Hvis jeg selv må på do om natta, slipper jeg henne gjerne ut, og slipper henne inn igjen når jeg står opp.
Nå var det kanskje ikke avvennigstips du ønsket, men jeg klarte ikke helt å la vær..:flau:
Har ikke så mange tips om magen dens (regner med den har fått ormekur?), men jeg ville vent den av med kassa, så slipper du det ekstra styret!
Jeg har også en kattunge på den alderen, og jeg klarte å venne henne av med kassa i løpet av et par dager.
Det er ikke alle som vil at kattene skal vennes av med å bruke kassa inne, selv om de har utekatter.
Når katten bruker kassa inne så har man mye mer kontroll med om katten feks blir syk. Løs mage/diare/ blodig urin osv går man glipp av dersom katten bare gjør fra seg ute.
Takk for svar :)
Greit med gode råd om kasseavvenning også :nikker:
Ho er ikke ute når vi ikke er hjemme. Døra står alltid åpen når ho er ute. Ho får litt panikk når ho ikke vet hvor vi er, så når ho er ute alene kommer ho alltid inn for å sjekke at vi er her med jevne mellomrom.
Får ringe dyrlegen om ho ikke blir bedre..
mamma_nemi
02-08-2004, 00:51
Drikker katten din melk?
Ville prøvd å kutte ut melka jeg og se om det ble bedre,en del katter kan bli dårlige i magen av melk..
Ho får ikke melk nei.. Har spist alt ho har kommet over helt siden vi fikk ho. Middagsrester, kattemat (tørr og våt), ho soper gulvet og spiser brødsmuler :) Har vært litt restriktiv med hva jeg har gitt ho no, skal prøve med kokt ris, det hjelper hvertfall når hunder er dårlig i magen :nikker:
Det rare er at ho er like frisk og rask som ho alltid har vært. Leker og springer som alltid, tror vel derfor det ikke er så veldig alvorlig. + at ho drikker mye vann.
Får se et par dager, ellers må vi vel en tur til dyrlegen..
Vi hadde en periode da alle kattene våre hadde løs mage.
Vi fikk noe pastagreier (husker ikke hva det heter) hos dyrlegen som kattene skulle ha flere ganger om dagen. Lett å gi dem, og mageproblemet forsvant etter kort tid.
Ville ringt dyrlegen å hørt etter hva de har å anbefalle deg.
Pulsatilla
02-08-2004, 13:00
Kattungene mine fikk veldig løs mage da de gikk på Friskies-for. :undrer: Kanskje det kan være en ide å prøve å bytte for? Nå bruker vi kattungefor fra Iams, og det fungerer kjempefint - de får lov å få litt våtfor og middagsrester innimellom, men med Iams-foret som hovedkilde er magene deres i toppform - det blir også mye mindre avføring i kassa, så det ser ut som de utnytter det foret bedre.
Ellers så kan det hende det er tid for ny mark-kur. :nikker:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.