Vis full versjon : uketelling og sånt.....
Tidligere bruker
16-08-2002, 16:36
Tenker nå litt over når min permisjon er ferdig, men så kom jeg på at det avhenger vel av når jeg føder gjør det ikke?
39 uker etter fødsel når jeg regner med fedrekvoten??????
Eller tar jeg helt feil??
Amadala:uff:
Dette er ikke enkelt.
Jeg har styra med dette i laaaange tider når for å få kabalen til å gå opp.
Jeg har valgt 52 uker med 80% lønn minus 4 uker til pappaperm.
Da etterlater dette 48 uker til meg.
Men ikke nok med det...jeg har jo ferie også, jeg. 25 dager i 2003.
Har ti dager til gode i 2002.
En permisjonsuke er hel hel uke. Den kan du ikke dele opp idager.
Så hvis du har en jobb hvor du har fri de offisielle helligdagene, så skal du høre en lur ting å gjøre.
25 og 26 desember 2002 er offisielle helligdager. Dette er en onsdag og torsdag, tror jeg. Da tar jeg feriedager mandag, tirsdag og fredag den uken. Altså tre feriedager. Da har jeg et opphold i permisjon men likevel fri en hel uke.
Hvis du fyller inn med feriedager de ukene det er helligdager, vil du kunne forlenge permisjonen din med opptil 1 mnd.
Jeg går ut i permisjon 23 september 2002, men skal ikke tilbake i jobb før 24 oktober 2003.....
Skjønte du noe av dette da?:bonk:
Husk, at du må ta ut permisjon 3 uker før forventet fødsel(termin).
uansett, lykke til videre med utregningene!
Veldig lurt det med hellidager :klapp:
(10+5)
Tidl. bruker
18-08-2002, 15:23
En permisjon begynner 3 uker før Termin. Har du 100% begynner du igjen 1 år etter. Har du 80% begynner du 10 mnd etter igjen. Pluss at din mann skal ha 4 uker fedrekvote.:p
Tidligere bruker
19-08-2002, 13:40
Tror ikke man MÅ ta 3 uker perm før termin, men man mister den om de ikke blir brukt!
Så da skal ingenting regnes fra fødsel av altså?
Det er termin som teller?
Amadala 23+0
skilpadda
19-08-2002, 13:46
Slik jeg har forstått det: Hvis du føder på eller etter termin så er det termindatoen som gjelder, og du/dere får 39 uker permisjon etter termin. Men hvis du føder før termin, så er det fødselsdatoen som gjelder, slik at du får 39 uker etter fødselen. (Dette fordi de 3 første ukene faller bort hvis de ikke kommer før fødselen.) Så hvis barnet kommer før beregnet tid, skal du tilbake på jobb ved en tidligere dato enn det du tror nå.
Hvis jeg tar feil i dette, så regner jeg med at noen forteller det. :) Men slik forstod jeg reglene i hvert fall.
hilsen skilpadda
http://www.trygdeetaten.no/pub/fodsel.html
Les her inne.
Her står alt dere trenger å vite om permisjon.
Man må ta ut permisjon tre uker før termin. Men man kan ta ut opptil 12 uker før terminen.
Lykke til i utregningene.
Husk 52 uker med 80% lønn eller 42 uker med 100% lønn.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.