Vis full versjon : Tove Elin ?
Hva synest dere om navnet Tove Elin det skal vere med trykk på i en. Jeg spør for ei veninne.
Pia & :baby:
Elias eller Julie 24+4
Nja.. Kan ikke si jeg syns det var så veldig fint... Tove Eline kanskje i stedet. Jeg liker ikke så godt navn der siste bokstav i første navn og første bokstav i andre navn er den samme. Litt tungt å uttale. Tove er heller ikke mitt favorittnavn men det er artig med et navn som ikke "alle" barn får.
Ønsk venninnen din lykke til med navnevalget!
Tidl. bruker
31-10-2002, 13:41
Jeg synes ikke det var så vldig fint med de to navnene sammen......, ikke helt min smak!
Hver for seg derimot synes jeg det går kjempefint!
Stinemor78
31-10-2002, 13:54
Tja..
Tove Elin ja.. har faktisk en i familien som heter det. Men hu bruker bare Tove nå. (Brukte begge da hu var liten).
Syns det er et helt greit navn, men om begge navnene skal brukes støtter jeg Marie78.. Tove Eline!
:findag:
Alle kommer til å missforstå det og si Elin med trykk på E'en. Da hadde det nesten vært bedre å skrive det sånn: Tovelin.
Hmmm, smaker på det, det var jo ikke så værst, ganske originalt også, kanskje jeg angrer på at jeg la det ut nå :)
Må si at jeg syns det er tungt med to navn hvor det første navnet begynner med samme bokstav som det neste begynner på, og at jeg misliker det jeg mener er "for fin" uttale med lang I på slutten av et navn hvor det vanlige i norsk er å ha trykket på første stavelse. Ikke at det er god norsk å skrive så lange setninger som jeg gjorde nå, da, men...! Syns Hang hadde et orginalt forslag, for i og for seg er det jo fine navn.
IzziCreo
01-11-2002, 13:46
Må si meg enig i Marie78... Ikke min smak :uff:
Men det viktigste er jo at de liker det :)
Klem Suzie Q 35+4
Ikke min smak heller:uff:
Beklager, jeg likte det heller ikke. Liker ikke navnene hver for seg, og i alle fall ikke i kombinasjon. Noen nevnte Eline i stedenfor Elin, og da blir det mye bedre med en gang :)
Bluelady
01-11-2002, 15:46
Synes at Elin er et fint navn, men Tove synes jeg er (unskyld utrykket) fælt (noe som kan skyldes at gikk 9 år på skole med en Tove som ikke akkurat var min favoritt).
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.