PDA

Vis full versjon : Har noen opplevd dette?

KKK
16-08-2002, 16:53
Hei!

Har noen testet negativt på CB testen 12 dager etter forventet mens for så senere å ha testet positivt?

Pelen
16-08-2002, 17:16
Ja, det har jeg lest om flere som har gjort. En testet ikke positivt før 6 uker etter ventet mens.

Pelen

KKK
16-08-2002, 17:22
Men kan de finne ut av det med en blodprøve da eller er den også neg?

Pelen
16-08-2002, 17:42
Ja, de kan finne det ut med en blodprøve. Men ikke stol på legens urinprøver, det er mange som har fått positiv CB test og så går de til lege for å få det bekreftet og så er den negativ, til tross for at det viser seg at de er gravide.

Angående blodprøve så må man som oftest ta flere for å se at HCG (hormonet) øker.

Lykke til!

Pelen

KKK
16-08-2002, 17:52
Kan det være skadelig for barnet at dette hcg hormonet utvikler seg så sakte?

Pelen
16-08-2002, 17:59
Nei, det er det ikke. Vi er forskjellige. Det viktige er at det øker og det er derfor man må ta to eller flere blodprøver.

Jeg har en bekjent som født i juni for et år siden og hun fikk ikke to blå før 6 uker etter ventet mens, men hun fikk en flott jente.

Det kanskje ikke er alle leger som vil ta denne prøve, men ring til din gynekolog eller fastlege og spør!

Har du noen symptomer? Har du hatt oregelmessig mens før?

Pelen

KKK
16-08-2002, 18:06
Har aldri hatt så uregelmessig mens før. Det har variert fra 31-33 dager nå de siste mnd etter P-pillene.

Tidligere år før jeg startet på P-piller varierte det fra 28 til noen og 30 dager.

Vet ikke om jeg har så mange symtomer. Er trøtt,men det er jeg ofte.

Har ikke ømme pupper,men brystvorten står liksom mer ut enn normalt.

Har av og til stikk i siden.

Følte jeg var mer gravid forrige måned,men da kom mensen som vanlig så jeg er ganske så forvirret om dagen.

Ikke så lett å konsentrere seg om andre ting.

Noen andre på SM har det på samme måten, men de er ikke gravide.

Hva tror dere?

Blir i hvertfall frustrert når legen bare sier kom tilbake om 1 uke.

Tidl. bruker
24-08-2002, 00:06
Ja det gjorde jeg med førstemann:)

KKK
24-08-2002, 14:57
Fortell mer da! Please!

Når testet du positivt?

Hvilke symptomer hadde du?

Bør jeg teste igjen snart?

Iset
25-08-2002, 04:55
jeg er idag 17 dager over tiden.testet da jeg var 12 dager over, men negativt. føler meg ikke som vanlig, er trett og det stikker og er veldig ømt "der nede". halsbrann har jeg ofte. men det kan jo være helt andre ting, men jeg tror jo det er noe på gang i og med at mensen er så sen:) har vanligvis en syklus på 33 dager, idag er jeg på dag 50!!!!!