Vis full versjon : Trantabletter
Hei!
Jeg fikk høre av ei venninde at man ikke måtte ta trankapsler fordi de inneholdte noe gravide ikke skal ha, men vanlig tran gikk greit.
Noen som vet hva det er?
Jeg tar mulivitaminer fra sunkost og lurer nå på om de kan inneholde det samme stoffet som i trankapsler..
Hei
Det synes jeg var rart, leste nettopp et sted at dersom gravide fikk kvalmende oppstøt av tran, kunne de ta kapsler, som man sjelden fikk oppstøt av...? Husker dessverre ikke hvor det var, men det var et seriøst sted, Helsenett eller dr. Online eller lignende.
Synes også det er merkelig at kapslene skal inneholde noe vesentlig mer/annet enn vanlig tran uten at det fremgår tydelig av emballasjen? Men jeg er ingen ekspert altså.
Det har jeg aldri hørt om, jeg tar trankapsler nå og jeg gjorde det vel også endel i forrige svangerskap.
Spør legen eller jordmora di om dette neste gang du er der.
Lykke til. :)
Petronella74
25-08-2004, 13:53
Oi, det hørtes (unnskyld meg) litt hysterisk ut..... Trankapsler inneholder kun tran..... Ta det med ro! :klemme:
Jeg husker å ha lest en diskusjon en gang om tran var trygt pga dioksin og annen forurensing. Fiskelever er det sted i fisken forurensing tas opp. Jeg vil likevel ikke være redd for å ta tran. Jeg regner med at produsentene sjekker fiskelevera de bruker i produksjonen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.