Vis full versjon : Har familie og venner begynt å mase???
For her er de nemlig i full gang :bonk: :bonk: :bonk:
Svigermor ringer hver dag nå...."hei...hvordan har du det i dag da...??" Hun lurer jo selvfølgelig på om det er baby på gang ennå..... også i går. Jeg var på treff og tok da selvfølgelig ikke telefonen hjemme. Også hørte jeg ikke mobilen i veska når min søster ringte meg. Da er oppstandelsen stor kan dere skjønne. 3 tapte anrop fra søster og til slutt en SMS melding: "Ring meg så fort du får beskjeden!!"
Og da tror jo selvfølgelig JEG at noe har skjedd hjemme i Drammen...har noen dødd eller har det skjedd en ulykke??? Kaster meg på telefonen bare for omtrent å få kjeft (!!!??) fordi jeg ikke har tatt telefonen min. Spør du meg så har denne mobilteknologien gjort at vi er ALTFOR tilgjengelige til enhver tid. Folk skal liksom ikke få lov til å ikke svare nå om dagen....nei, jeg må visst koble over hjemmetelefoner og til enhver tid holde mobilen i hånden for at jeg skal kunne avverge nasjonalkriser de neste ukene til denne babyen endelig bestemmer seg for å komme ut.
Petter har det ikke noe bedre han...hver gang telefonen hans ringer nå så stopper alle samtaler opp rundt ham og spenningen stiger i taket...."er det dama??"...."blir han pappa i dag?? " Helt sprøtt spør du meg....
Hvordan har dere det?? Er folk rundt dere like flinke til å vente og være utålmodige som mine er???
klem fra Mormona T-16 (lurer på om jeg skal holde igjen bare på trass, jeg nå ;))
Polyanna
16-08-2002, 17:20
For det første har jeg sagt høyt og tydelig til alle som vil høre på, at jeg er skråsikker på å gå over tiden. I tillegg gav jeg TIDLIG noen krystallklare signaler til omverdenen om at noe fødemas ville vi IKKE ha! :D Min bestevenninne utviklet nærmest telefonangst da hun sist gang gikk laaaangt etter tiden, og HVER gang telefonen ringte var det mer mas!
Jeg har anbefalt henne i å investere i en telefonsvarer og legge inn følgende melding:
"Hei, du har kommet til K&O. Vi tar for tiden ikke telefonen pga. mye mas, men vi lover å ringe alle mulige interesserte så snart det skjer noen fødsel. Hvis det var noe annet du ville snakke om så er det kjempehyggelig om du legger igjen beskjed!" Det hadde funket, tror du ikke det? :D
Klemz,
Å joda, masinga er i gang. Selv om det er 3 og en halv uke igjen. Noe som er like slitsomt er alle naboer etc som stadig må si "er du hjemme ennå, da?) Eller de som har spurt i mange uker allerede; nå er det vel like før vel... Men, det er vel sånt hman må egne med. Våger nesten ikke tenke på hvordan det blir når man går over terminen.....
God Helg
Minnie 36+3
Heldigvis ikke enda.. Her går det mer i "ja, nå begynner det å nærme seg. Kan jo skje når som helst nå!"
4,5 uker før termin???
Svigermor er overbevist om at jeg kommer til å føde før termin, og hun har begynt å skvette hver gang telefonen ringer hos de. Men hun ringer heldigvis ikke til oss og maser da, så da er det jo hun som har det verst.
Klem fra Robyn, 35+5
Ikke så mye mas her enda nei... Men det er jo 6 uker igjen, så kanskje derfor? :lol:
Vet bare at det kommer til å bli det om en 3-4 ukers tid. Hver dag fra nært og fjernt...
Litt slitsomt kan det bli, vi venter jo ikke akkurat mindre selv???
Jaja, det følger vel med, og er jo godt ment...
:klem: Anne M + lillegutt 34+0 :baby:
Bare TA dem Mormona ... makan til tullete ting asså :9
Her er det lite mas men mamma og svigermor sover visstnok dårlig om nettene ...
Hjelpe meg så utslitte DE skal bli da :lol:
Klem
Vimsen T-18
MetalMamma
16-08-2002, 23:25
Bekymringene har heldigvis ikke meldt sin ankomst her hos oss.... -enda!
Men det som nesten er ENDA mer morsommere, er dette stadige spørsmålet om hvordan FORMEN er, syns nå jeg da.. ;)
Her går jeg med disse etterhvert så omtalte og velkjente hobbitføttene nedi borrelåssandaler, vaggende med en enorm utovermage, lener meg nesten bakover for å beholde balansen, med så mye vann i hele meg at jeg er sikker på at man snart kan høre skvulpelydene, rød i ansiktet og dyktig andpusten, i 30 grader i skyggen som vi nå har hatt de siste ukene her i Trøndelag, og så SPØR FOLK OM DET BEGYNNER Å BLI TUNGT?!! :bonk:
"Joda, " svarer MetalMamma høflig da.... "- det begynner da og merkes nå."
-Grrrrr, tenker jeg inni meg, hvis jeg fikk bestemme, skulle det vært en MÅNEDLIG pris for "Verdens Mest Teite, Ubetenksomme Kommentar" :sint: :gal2:
Skjønner jo at alle sammen sannsynligvis mener det godt, men det er vel bare disse hormonene som er i sving, da...... :o
Så noe av det JEG gleder meg til etter fødselen, er å få oppmerksomheten rettet BORT fra magen (folk ser deg jo nesten ikke i øynene lenger; "hvordan går det?", sier de med øynene fastlåst på magen min!) og på det som virkelig FORTJENER oppmerksomheten; verdens snuspeste lille nurk.. :happycry:
Skravlesjuke MetalMamma 35+0
Familien maser ja.... :sint:
Hormonene raserer kroppen min hver gang telefonen ringer. Blir rasende sinna! Unngår å ta telefonen også innimellom, men da er det tekstmeldinger der med en gang... :sint: Det skulle liksom være så fint å gå høygravid, men når jeg eksploderer av sinne på innsiden, og innimellom begynner å gråte på utsiden over alt maset, da føler jeg meg rimelig teit. :leiseg:
Ja, det er hormonene, men synes det er en dum "unnskyldning". De færreste andre skjønner jo at det er pga hormonene jeg blir så sinna i telefonen. Da blir jeg bare enda mer sinna. Har lyst å flytte på ukjent sted frem til babyen er født og har blitt noen måneder gammel. Orker ikke folks mas!!!! Argh...!!!!!
(Oops..., er ikke sinna på dere altså)
Camille T-25
Murmeldyret
17-08-2002, 02:49
JA!!!! det er bare mas over hele linja!! Alle synes jeg er blitt så gedigen og sier "ja, du går nok ikke til terminen nei!" Jeg gikk 14 dager over terminen med de to første, så en viss sansynlighet er det jo for at jeg går over denne gangen også.
Er så gøy når vi ikke tar telefonen, og alle legger igjen melding på telefonsvareren om at vi må ringe når vi kommer hjem fra føden???.............ikke har vi vært på føden, og det drøyer nok en stund enda. Tør jo nesten ikke dra i butikken jo siden så mange ringer og maser.:bonk:
Nei, jenter vi får nok bare finne oss i det , men morro er det ikke!!
Klem murmel:???:
Familie og venner har heldigvis ikke begynt å mase....enda. Sist svangerskap "lurte" poden dem alle ved å komme en måned før tiden. Må si det var greit å slippe alle telefonene den siste tiden. Husker en venninne av meg som konstant fikk telefoner og sms'er fra fjern og nær. Må være temmelig masete når en har alt mulig annet å tenke på...
Klem fra sol
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.