PDA

Vis full versjon : Er melkesyrebakterier farlig for fosteret?

Mumitrollet2
09-08-2004, 07:49
Jeg har en mage som til vanlig og er helt håpløs, nå er den blitt ennå verre. Det er null funksjon, og den står som en sperreballong.
Har brukt og bruker melkesyrebakterie-kapsler for å "pleie" tarmen. Hun jeg spurte på helsekost sa hun absolutt ikke trodde dette var farlig for fosteret, men er det noen her som vet? Det er jo et preparat som kun holder seg i tarmen så vidt jeg vet.
Fikk pluttselig litt hetta!

Hildemor
09-08-2004, 08:38
Melkesyrebakterier er nok ikke farlige for fosteret. Er det de samme bakteriene som er i Biola-produkter? Hvis det er det er det garantert ikke farlig. Skal være med på en studie nå ang. allergi, og da får vi melkesyrebakterier siste måned av svangerskapet, og de tre første månedene etterpå.

Mumitrollet2
09-08-2004, 15:56
Melkesyrebakterier er nok ikke farlige for fosteret. Er det de samme bakteriene som er i Biola-produkter? Hvis det er det er det garantert ikke farlig. Skal være med på en studie nå ang. allergi, og da får vi melkesyrebakterier siste måned av svangerskapet, og de tre første månedene etterpå.Jeg kjøper melkesyre-bakterie kapsler på helsekost. De heter Bio.Acidophilus, og er humane melkesyrebakterier. Tror vel heller ikke at de er farlige, men man begynner ofte å tenke på så mye rart!
Høres forresten spennende ut det studie du skal være med på! Lykke til!!!

Søster
09-08-2004, 18:02
Korriger meg hvis jeg sier noe galt, men jeg trodde melkesyrebakterier ble anbefalt spesielt for gravide? :tørst:

Det står noe om det på biolakartongen?

Mumitrollet2
09-08-2004, 22:51
Korriger meg hvis jeg sier noe galt, men jeg trodde melkesyrebakterier ble anbefalt spesielt for gravide? :tørst:

Det står noe om det på biolakartongen?Joda, Biola er kjempesunt for alle. Men, dette er melkesyrebakterier i høye doser. Og det er en annen type ("familie" :skratte: ) melkesyrebakterier!
Tror og egentlig at det er helt ufarlig, men tenkte jeg bare skulle høre med noen andre siden de er i så høy dose. 8 milliarder humane melkesyrebakterier pr kapsel.

Søster
09-08-2004, 22:58
jeg tar også sånne kapsler som jeg kjøper på apoteket/helsekost.
Tips er forresten noen kapsler som heter Skallin Plus som de selger på helskost. De er også kjempefine for magen, men de har jo ikke alle de andre probiotiske fordelene som melkesyrebakteriene.
den magen, den magen... føler meg som en gammel dame noen ganger :skratte:

Soljenta
25-08-2004, 13:07
Hei!

Jeg vet ikke hvilke melkesyrebakterier du snakker om, men jeg vet at Biola skal være veldig bra å ta for gravide. Allergilegen datteren vår bruker har anbefalt meg å ta dette for å forebygge allergi hos kommende barn.

Soljenta