PDA

Vis full versjon : Noen som vet om barnevogn fra TopDesig?

Cattis
09-08-2004, 14:45
Hei, er det noen som har kjennskap til dette vognmerket? TopDesign, selges hos Barnevognhuset Rudo? http://www.rudo.no/index.php?g=Kombivogn_2990.00

Billig, men er det bra? :undrer: Jeg har aldri hørt om merket tidligere...

Jeg vil ha en kombivogn fra Simo eller Brio, men mannen ser ikke helt poenget med å kjøpe en som er dobbelt så dyr som den fra TopDesig... :geip:

Boffen
09-08-2004, 15:06
De har denne vognen på svinesumnd.

Snakket med en som hadde den, og den holder til et barn, ikke mer. Bra så lenge det er med bagen, men når sportsvogndelen kommer, er den dårligere enn forventet

mamasita
09-08-2004, 22:39
Hei,

har egentlig aldri hørt om dette merket før. Det kan være bra, men undersøk et par ting før du velger denne. Hvor enkelt får du tak i nye deler hvis noe blir ødelagt og hvor stor plass er det i vognen. Tenk på slitasje punkter som ledd på styre/håndtak, hjulfestet osv. Er disse f eks laget i plast er det "dårligere" kvalitet. ( Plast sprekker i veldig kaldt vær ).
Norske/Svenske modeller som Simo/Brio og Emmaljunga er konstruert for det Skandinaviske klimaet og med kvalitet kommer også en høyere pris, men ikke nødvendigvis. Disse merkene har store og mange forhandlere og utsalgssteder i Norge. De er kjent for god kvalitet og det er enkelt å få reparert feil o l.

Da vi kjøpte vogn til vår første gikk jeg bare for designen og tenkte ikke på prisen i det hele tatt. Det var en forholdvis dyr vogn, men den var satt ned et par tusen ( kostet 5000,- ).
Det var et ukjent merke i Norge som kun 1 forhandler tok inn.
Det viste seg at vognen ikke var konstruert for norske forhold ( tysk design ) og jeg brukte hele det første året på å reklamere ( les: klage i både telefon og brevform ) til butikken.
Bremsene ble ødelagt etter et par måneders bruk, handlenettet under vognen røk nesten med det samme og vognen hadde ikke plass til vinterpose i bagen.
Greit nok, jeg burde skjønt dette da jeg så vognen, men jeg tenkte ikke på noe av dette da jeg var i butikken.
Det som er kjipt er at det ødela så mye av min "dyrbare" babytid. Jeg kunne jo ikke bruke vogna slik som jeg ønsket -og det skapte stor irritasjon.

Det hører med til historien at jeg fikk en ny vogn et år etter at jeg kjøpte den. ( Butikken er konkurs i dag ).

Husk at du kan kjøpe gode merker på tilbud -særlig i disse dager. Stikk innom barnevognbutikker eller ring leverandører og spør etter tilbud. de fleste kan slå av litt på prisen.
Du skal se at det lønner seg :lykketil:

Klem mamasita.

Cattis
10-08-2004, 11:15
1000 - takk for svar og gode tips :takker:jeg forsøker å forklare dette til mannen men... Gudskjelov er vi enige i at det er jeg som bestemmer når det gjelder vogn. Blir bare så irritert nå han ikke skjønner hva jeg mener, en vogn er en vogn mener han... :mumle:

mamasita
10-08-2004, 21:30
Et lite tips...
På Babymagasinet på Grønlandstorv selger de Brio for 3999,- nå :hyper: .

Klem mamasita.

Cattis
11-08-2004, 11:56
Et lite tips...
På Babymagasinet på Grønlandstorv selger de Brio for 3999,- nå :hyper: .

Klem mamasita.
1000- takk for info :-)