PDA

Vis full versjon : Flyskrekk og graviditet

tonell
09-08-2004, 15:25
Er det noen der som har flyskrekk og som har gjennomført en flyreise mens de var gravide? Skal ut å reise 5. september, og er da 9-10 uker på vei. Er livredd for å abortere dersom jeg blir redd mens vi flyr. Kan det skje? Noen som har hørt eller opplevd noe slikt?

violin
09-08-2004, 17:19
Jeg har flyskrekk og måtte fly tre times tur frem og tilbake med 4 dagers mellomrom..

Da var jeg 6 uker på vei og i tillegg med små blødninger.Var livredd for det samme som deg men prøvde å tenke på noe annet og bare få det over.Ikke vær redd for å miste pga flytur!
Prøv å tenke positive tanker og pust dypt, kjøp deg noe enkelt å lese som Se og Hør :flau: Det gjør jeg altid når flyet skal ta av og jeg synnes det hjelper:nikker:

God tur :klemme:

Labbis
10-08-2004, 00:58
Har ikke flyskrekk, men spurte legen om dette med å fly når man var gravid, og ho sa at det var ingen fare. De anbefalte ikke å fly siste måneden tror jeg det var. Ellers kunne man bare fly.

Lykke til :)

Vito
10-08-2004, 07:56
Jeg har også spurt legen. To faktisk. Begge sa at det var greit å fly (er nå ca 8 uker og med blødninger). Du kan nok slappe helt av i forhold til det. Om du uansett ikke liker å fly er jo en annen sak. Det er vel med redsel for å fly som med andre redsler; vi må bare gjøre det. Og så blir det litt bedre for hver gang.
(Sier jeg, men gruer meg til morgendagens flytur likevel :flau: .)

:lykketil: