PDA

Vis full versjon : Vektøkning

Lillian
11-08-2002, 16:38
Jeg har gått opp ganske mye i vekt. Jeg er i uke 28 og har hittill gått opp 14,5 kg. Gikk opp ca 18 kg totalt begge mine forrige svangerskap.

Så til spørsmålet... De siste fire ukene har jeg ikke gått opp i vekt. Faktisk har jeg gått ned en kilo den siste måneden! Har spist helt normalt. Dette ville jeg vel knappest merket hvis jeg ikke hadde tusla på vekta hver uke hjemme, for det har vært lang pause i svangerskapskontrollene i sommer (jeg har jo gått opp bra siden forrige kontroll). Det er 6 uker til neste kontroll.

Jeg er ikke så redd for nurket egentlig, for jeg kjenner jo liv hver dag. Men man skal jo øke jevnt & trutt i vekt også da? Det føles unektelig litt hysterisk å ringe legen og være bekymret for manglende vektøkning når man har gått opp så mye totalt.. Hva syns dere? Erfaringer?

Robyn
11-08-2002, 16:42
Tror nok ikke du skal bekymre deg over det.
Du har jo lagt på deg noen kg tidligere i svangerskapet, og lille nurket tar det den trenger av næring uansett. :)

For mange er det vanlig at vekten flater ut mot slutten. Vær heller takknemlig for at det ikke kommer ytterligere kilo. ;)

Klem fra Robyn, 35+0

Vimsen
11-08-2002, 16:46
Enig med Robyn

Smil og vær glad !! :klapp:

Så lenge den lille vokser og trives så spiller det INGEN rolle hvordan vekten din progresserer :)

Klemmer
Vimsen + Frida T-23

Lillian
11-08-2002, 16:46
Joda, jeg må innrømme at jeg er litt takknemlig for at kurven "flater ut" litt. Det så faretruende ut en periode, med en kilo i uken!! :o

IzziCreo
11-08-2002, 16:47
Hei,

jeg har hørt at vektøkning går i rykk og napp, og som du sier så har du gått opp endel til nå. Kanskje du flater ut nå, slik som Robyn her sier. Tror ihvertfall ikke du skal bekymre deg så lenge formen er bra ellers :)

Klem Suzie Q 23+6

Ps. Krysser fingrene for 7.nov for deg, Lillian - kan garantere for at det er en flott bursdags-dag ;)

Malinmor
12-08-2002, 13:55
Heisann!!!!! :)

Det kan jo hende at du har misstet litt vann i kroppen, vann kommer og går, særlig i disse varme sommer tider:uff:

Tror ikke du skal bekymre deg Lillian, da barnet tar det den trenger av kroppen alikevel;) Håper ellers det går bra med deg:D

Klem fra