Vis full versjon : Sex?
Hei!!!
Jeg har hatt 1 MA og 1 SA før, og da jeg var hos :lege: spurte jeg om jeg kunne ha sex.
:lege: legen sa at det er ingen fare at vi hadde sex.
Men jeg har jo hørt at man ikke skal ha det,
når man har SA og MA før.
Det står det jo skrevet i bøker o.l
Men hva er rett: bøker el leger??
Blir veldig forrvirra av dette her.
Noen som kanskje har tørt å ha sex allikevel.
Er så vanskelig å si nei til mannen,og samtidig ha veeldig lyst:flau:
Men er veldig usikker.
Har hatt det en gang, men fikk dårlig samvittighet.:flaut:
Hva tror dere??
:klemme:
Jeg har hatt en SA tidligere, og har også hørt at man bør være forsiktig første 12 ukene. Men jeg dreit i det for å være helt ærlig.. Sitter det så sitter det tenkte jeg.
Er vel helst i risikosvangerskap man skal være forsiktig, men hva som regnes for et risikosvangerskap vet jeg ikke..
Lykke til :)
Andrea_mor
10-08-2004, 11:15
Tror det er mest i risiko svangerskap at det ikke er anbefalt sex.
Man kan ikke få gjort noe og hindret en MA eller SA.
Skjer det, så skjer det.
Og om det hadde skjedd, så hadde det skjedd om du hadde hatt sex eller ikke:)
:klemme:
Vær litt forsiktige da vet du!
Alt med måte :blunke:
Vinterhåp
13-08-2004, 11:24
Jeg hadde også en SA i uke 6 og en MA i uke 13 før jeg ble gravid sist. Da fikk jeg tett oppfølging, extra progesteron og mange UL. (var på Røde Kors sitt fertilitetssenter).
Vi fikk beskjed om å vente med sex til etter uke 12 faktisk! Vi fjusket en gang men fikk blødninger dagen etterpå - gjett om jeg tok skrekken! Da ble det ikke mye sex resten av sv.skapet nei. Prøvde oss vel igjen i uke 14 men fikk blødninger pga lavtliggende morkake og beskjed om å unngå sex en god stund til... vi var vel bortimot totaltavholdende i ett år vi....:flau:
Denne gangen derimot har jeg tatt det mer med ro og ikke tenkt så mye på det siden alt gikk bra sist.
Men - var jeg deg ville jeg nok tatt det med ro til du var ferdig med de første tolv ukene. Ikke verdt å risikere noe og ikke minst om det verste skulle skje - dagen etter sex - så ville det bli vanskelig å takle.
Krysser alt for deg jeg!:lykketil:
MorStine
21-08-2004, 21:34
Hadde som du vet to sa`er i fjor. Men vi har hatt mer sex enn noen sinne i dette svangerskapet og det har gått helt fint.
Hvis man leser litt "eldre" bøker om svangerskap så står det ofte at man skal unngå sex de 12 første ukene ved blødning.Men tror de har forandra litt syn på det nå,som andre sier så er det bare ved risikosvangerskap man skal tenke på å unngå samleie. Hvis man er usikker så er det vel greit å bare spørre legen, h*n er som oftest mer oppdatert enn svangerskapsbøkene..
Jeg har også hatt en SA og en MA, og nå denne gangen ventet vi til jeg var over 12 uker, og det hadde bare med meg selv å gjøre, for det er ikke selve SEX som gjør at man har SA eller MA, men det går også på det psykiske. Jeg anbefaler deg i å gjøre slik DU føler det er best for deg, og en ting er sikkert er at, :baby: i :gravid: har ikke vondt av at dere har "normal" sex.
Lykke til:lykketil:
Jeg er livredd for å få SA igjen! Hadde det i januar da jeg var gravid. Mistet bare noen få dager etter positv test.
Jeg har hverken lyst eller tør å ha sex.. Har ikke hatt sex på noen dager nå... Men mannen er kåt som bare det... Nå kan vi ikke ha sex på noen dager, for han skal levere sædprøve da.. Men etter det så har jeg vel ikke noen unnskyldning. Jeg kan ikke holde på å nekte han. Jeg tør jo ikke det.
Det sies jo at det er som regel trygt å ha sex.. Så får bare håpe.. Prøve å ta det litt rolig... Jeg er bare så redd det skal skje noe..
Lille Blink
03-11-2004, 12:32
Det er ikke farlig, men det som er lurt er at du sitter oppå for da har du litt mer kontroll... Når du kjenner det føles ubehagelig så stopper du der... Selv så orker jeg ikke å fullføre sexen nå, lysten min er det ingenting i veien med, så derfor blir det med veeeldig god kos... Det blir mindre og mindre på meg nå uannsett, føler meg liksom ikke helt vel lenger... Det går nok over når babyen kommer!!! Og det er jo litt komisk for mitt inni så begynner kanskje babyen å sparke og det er ikke noe som tenner en akkuratt....
Jeg har hørt at sæd kan sette igang en fødsel, men skal ikke si med 100% sikkerhet at det stemmer:undrer:
Lykke til uannsett, tror du bekymrer deg mer enn du trenger!!!:klemme:
Tidl. bruker
03-11-2004, 16:20
Jeg hadde blødning etter samleie 2 gg helt i starten av graviditeten ..men jordmor beroliget meg med at det er vanlig pga mere følsomhet i kjeden og slikt helt i starten . Men hun sa at vi kanskje skulle holde oss i starten til at jeg satt på han ....så han ikke kom så dypt og at jeg mere styrte det hele da.
.....Og lykkelig var min kjære da ...hehe
Når det gjelder Sæd og starte fødsler så hørte jeg også det ...men det er når du er kommet til slutten i terminen din og er sugen på å få h*n ut ...da kan sex hjelpe på ...eller en orgasme ( det siste funket som bare det for meg ..vannet gikk ca 1 1/2 time etterpå...hihi ) :nikker: ( men det er jo mange kjærringråd om hvordan man starter fødsler og slikt ...)
Men når det gjelder MA og SA ...man er så klart alltid nervøs hvor å miste igjen , det beste er å snakke med jordmor /lege om slikt og følge sunne fornuften ellers ; )
Anne Karin
19-11-2004, 00:43
Synes også at dette er vanskelig!... Har tenkt på det i hele dag!...
Men jeg skal vaffal ikke presse meg til å ha sex om jeg ikke føler for det, bare for å være grei.... Og jeg skal nok holde meg unna den trimmen et par uker!
Selv har jeg av og til... ofte små til middels kraftige blødninger etter sex. Best å holde seg unna da...
Husk at 1 av 3 førstegangs graviditeter ender i SA!!!
Anne Karin
Andampawen
19-11-2004, 15:54
Husk at 1 av 3 førstegangs graviditeter ender i SA!!!
Anne Karin
Ja, men det betyr jo at 2 av 3 går bra! La oss være positive her da :nikker:
Har tenkt på det med sex :flau: og legen min anbefalte å vente til etter uke 8-12 (takk for den hjelpa liksom....) så da får vi se hvor lenge vi klarer å holde oss! :hyper: :skratte:
Vi har nesten ikke hatt sex i det hele tatt.
Har latt være.
Men nå kommer lysten gradvis tilbake. :lettet:
Eh...jeg hadde en sa i juli....
og nå har vi komt til uke 14...
men vi har hatt masse sex hele tiden.....
har ikke sett å mye som et blod spor....
så jeg tror jeg sier meg enig i at "Sitter h*n, så sitter h*n uansett"
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.