Vis full versjon : Frokost-tråden
Tenkte å lage en tråd for alle gravide.
Er så morsomt når vi husker å titte ut fra hulene våre og snuse litt på hverandre.
Hva spiste du til frokost i morges?
Jeg spiste først litt. Min far sier det er bra med salt i varmen. God unnskyldning!
Nå spiser jeg tortellini med tomatsaus.
Snikende ullteppe
11-08-2004, 09:59
God morgen!
Nå har jeg akkurat spist frokostblading med syltetøy. Ikke så spennende, men veldig godt :)
2 skiver med røkt kalkunpålegg og et glass med melk. :nam:
...og jeg har spist baguett med ost og skinke :nikker:
LilleLeo
11-08-2004, 10:11
Jeg har nettopp spist to skiver med masse smeltet ost og ketchup
(lenge leve sandwich-makeren!),
og kjennes ut som jeg må ha meg en skive eller to med masse smør og nugatti
og et stoooort glass melk! (Pluss dagens vitaminer)
Det er herlig å sitte på terassen og spise pastaen sin.
Helt til søppelbilen kommer for å tømme dunkene like under nesa på en.
Men det gikk ned.
LilleLeo
11-08-2004, 10:15
Det er herlig å sitte på terassen og spise pastaen sin.
Helt til søppelbilen kommer for å tømme dunkene like under nesa på en.
Men det gikk ned.
Gjør det nåkke då? Litt ekstra piff på morgenen :fnis:
Gjør det nåkke då? Litt ekstra piff på morgenen :fnis:
Du har så rett.
Når det etterhvert blir umulig å ete på terassen, skal jeg sannelig åpne skapdøra under vasken og spise maten min ved siten av søppelbøtta!
:D
LilleLeo
11-08-2004, 10:26
Du har så rett.
Når det etterhvert blir umulig å ete på terassen, skal jeg sannelig åpne skapdøra under vasken og spise maten min ved siten av søppelbøtta!
:D
Tror jaggu jeg skal gjøre det samme,
for hos meg stinket den hy og hel.... :skratte:
Spy litt i tillegg, så blir det en go' frokost!
...og jeg har spist baguett med ost og skinke :nikker:
Jeg og....+ et eple og et stort glass juice (blander appelsinjuice med tropisk nektar, kjempegodt.
Tullejenta
11-08-2004, 10:51
3 knekkebrød med brunost og et glass vann. Appelsinjucien ble bytta ut i håp om at jeg kanskje kan utsette dagens dose med halsbrann noen timer.
Må bare spørre, Gamla:
Jeg spiste først litt. Min far sier det er bra med salt i varmen.
spiste først litt HVA`???:undrer:
Er så nysgjerrig:flau:
lykkelit
11-08-2004, 11:13
Jeg spiste en skive med crabsticks og et stort glass melk til frukost litt før halv åtte i dag morges, men når klokken nærma seg 10, var det på tide med dagens frukost nr 2. Spiste akkurat det samme da, foruten om det glasset med melk (kjøleskapet på jobb er helt ræva, blir ikke kalt, så melk holder seg ikke her nei, det fikk jeg bittert erfare tidligere når jeg skulle ha meg litt... Pjuk... )
Folk på jobb må jo tro at jeg er blitt det matvraket nå når jeg er gravid, men sannheten er at til tross for at jeg spiser mye oftere enn til vanlig, så spiser jeg faktisk mindre... Men mat må til for å holde kvalmen unna ja....
sitter og spiser knekkebrød med leverpostei og agurk jeg...og drikker apelsinjuice... :nam: ...snart så blir det å hive innpå dagens vitaminer :blunke:
Takk for inspirasjonen.... :)
Nå sitter jeg her med 2 skiver peanutsmør og et glass appelsin juice.
Fram til nå i dag har jeg bare drukket svaaak bringebærsaft. Det er det eneste magen min tåler tidlig om morgenen...
CurlySue
11-08-2004, 11:49
Jeg har spist drikke yoghurt og frukt. ;)
-men nå er det lusnj tid! Ikke mye spenndes i kantina her på jobb, så det blir gjerne noen skiver med brunost og syltetøy :)
lilleKevin
11-08-2004, 11:59
Jeg har spist 2 brødskiver med banan og 1 skive med jordbær syltetøy. 2 glass melk, vitamintilskudd for gravide og koset meg med avisen.
Nu surfer jeg på nettet mens jeg drikker min morgen kopp med TE (bevilger meg 3 kopper TE pr dag).
Lille Ru
11-08-2004, 12:10
Denne tråden så jeg jo nesten litt sent, men det spiller ingen rolle, for frokost spiste jeg ikke likevel :)
Derimot har jeg nå klemt i meg 2 rundstykker med skviset banan på :) mmmmmmmmm og masse vann og aqaurius med sitronsmak..
Og så har jeg tygd opp en pakke med tyggis.. må snart ha mer...
Jeg spiste ikke frokost.....:flau: Men har nå fått i meg tagliatelle med carbonara-saus. Så nå er jeg mett og go':)
Lille Po
11-08-2004, 12:19
Har ikke spist frokost enda,men fikk sinnsykt lyst på knekkebrød med brunost og jordbærsyltetøy.
Ariel_1977
11-08-2004, 12:22
Smørte meg 2 loffskiver med hjemmelaget bringebærsyltetøy men mistet matlysten da jeg begynte på den andre...æsj.....:spy:
Har nå fått ned 3 knekkebrød med ost og skinke til lunsj.....:sulten:
Kjedelig mat... :mumle:
Smørte meg 2 loffskiver med hjemmelaget bringebærsyltetøy men mistet matlysten da jeg begynte på den andre...æsj.....:spy:
:nikker: Akkurat det samme som meg! Lagde bringebærsyltetøy i går! Måtte smake i dag tidlig! Men det ble med en.. :spy:
Har fått i meg en kyllingsalat til lunch!
Vanligvis er jeg også sunn. Æresord!!:skratte: Men i dag når jeg våknet kom jeg til å tenke på at vi ikke har brød. Så jeg skulle gå en tur i butikken og kjøpe grove rundstykker og go-morgen. Men føttene mine er så hovne at jeg ikke kan gå særlig på dem. Så jeg gikk i fryseren og fant tre boller som jeg har tint, også har jeg spist en halv honningmelon. Var ikke så verst, det! Nå prøver jeg å klemme i meg vann! Husk jenter: Minst tre liter..sukk:lettet:
Det ble ei brødskive med saltpålegg, AGURK og majones, mens kvalmen huserte rundt i kroppen. Samt en stoooor kopp karamellte slik at kroppen fikk noe å våkne på.
Jeg spiste først litt. Min far sier det er bra med salt i varmen. God unnskyldning!
Nå spiser jeg tortellini med tomatsaus.
Bra med litt salt og mineraler i varmen hvis man svetter litt mye, men for all del må man drikke MYE...og for mye salt kan binde vannet i kroppen og man HOVNER opp...:flau:
Selv spiste jeg skiver med Nutella og drakk et glass melk...ikke verdens sunneste frokost....:flau:
Månefeen
11-08-2004, 13:24
Ett glass farris, en hvetebolle og 4 salte kjeks...... servert av mannen min og spist på sengen ( hjelper veldig på kvalmen min :nikker: )
Dagens frokost var som den har vært hver dag i det siste:
En skål med Biola og All Bran, en skje jordbærsyltetøy og noen hasselnøttkjerner.
Det er veldig godt, håper det er sunt nok også.
Pippi-mor
11-08-2004, 15:04
Spiste 1 skive med leverpostei til frokost, og en yoghurt da jeg kom på jobben! :nikker:
Pulsatilla
11-08-2004, 15:09
All Bran med ekstra-lett melk og friske deilige amerikanske blåbær (for anledningen - må oftest ta til takke med syltetøy). Svelget ned Duphalac'en og omega3-kapslene mine med et glass eplejuice. :)
Ganske standard prosedyre hver morgen, ja... :nikker:
Marianne
11-08-2004, 15:26
i dag ble det ikke mindre enn tre brødskiver, en med danskepølse og to med banan.. nam nam...
Til lunsj ble det tre knekkebrød med brunost.
har drukket vann og litt villa champagnebrus i dag...
Nå fikk jeg lyst på en is...
Jeg spiste to brødskiver med hjemmelaget jordbærsyltetøy, og drakk vann! Og så spiste jeg en nektarin til "dessert"!! :nikker:
Frokost... skal vi se...
Jo, jeg spiste en skål med Bran flakes, med skummet melk og hjemmelaget syltetøy. Et glass juice til å svelge ned vitaminer og trankapslene.
Frokost ja.... har vært hjemme i dag, så det ble en porsjon havregrøt med sukker og melk! Deilig, sunt og godt!! Åsså holder metthetsfølelsen laaaaangt utover dagen... (helt til fristelsen ble for stor og jeg mumset i meg et par fine knekkebrød med smør og nugatti....:flau: )
Tidl. bruker
11-08-2004, 18:18
Til frokost hadde jeg en tykk grovskive med nugatti på,og et glass melk og et halvt glass appelsinjuice! Så en banan til "dessert"..
Må bare spørre, Gamla:
spiste først litt HVA`???:undrer:
Er så nysgjerrig:flau:
For en festlig glipp.
Der sto det:
A) Agurk
B) Potetgull
C) Kattemat
Velg og vrak! :D
A) Agurk
B) Potetgull
C) Kattemat
Velg og vrak! :D
Med deg er det aldri lett å vite Gamla, men jeg synes jeg ser deg for meg foran katte-skåla og går for alternativ C!
Sikker på at det ikke er en tre-fire kattunger du bærer på? :skratte:
Fram til mandag kan det være prærieulv-hvalper hva jeg vet.
Skulle ikke vært så løssluppen da vi besøkte Dyreparken.
(Jeg lyver. Ikke er jeg løssluppen og ikke har jeg vært i Dyreparken. Sorry.)
Månefeen
12-08-2004, 13:58
:urk: Vel, det ble ikke kattemat på meg i dag, men hvem vet hvilke syke lyster jeg vil få etterhvert.... (dere er gærne :skratte: )
I dag ble det appelsinjuice og farris til drikke, en hvetebolle og ett par rundstykker med ketchup (noe jeg har spist nå og da siden barndommen:flau: )
Matlysten har økt de siste par dagene, og i går kastet jeg kun opp en gang :hyper: (pokkers yoghurt med rosiner :mumle: )
Å, bevare meg vel!
Nå leste jeg "Månefaen" og ikke "Månefeen".
Jeg beklager på det sterkeste, og sender herved en av mine kattematbokser til deg.
Er vi venner da?
Månefeen
12-08-2004, 14:10
Å, bevare meg vel!
Nå leste jeg "Månefaen" og ikke "Månefeen".
Jeg beklager på det sterkeste, og sender herved en av mine kattematbokser til deg.
Er vi venner da?
Det spørs... er det gourmet kattemat eller vanlig?
He-he, neida alt i orden :skratte: :klemme:
Siden vi ikke har katt, må jeg kjøpe mine egne bokser.
Er det Gourmet du vil ha, så får du det. Tunfisk? Kylling?
Månefeen
12-08-2004, 14:23
Da takker jeg ja til en boks med kylling :fnis:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.