Vis full versjon : Så KVALM - hjelper det å spy?
Ariel_1977
11-08-2004, 13:17
Jeg bare lurer...........:undrer:
Vanligvis hvis jeg er kvalm (feks etter en fylletur på byen:tørst: ..altså før jeg ble gravid:flau: ) hjap det å stikke fingeren i halsen å bare få det ut:spy: ......følte meg alltid bedre etterpå:woohoo:
Det jeg lurer på er om dette også gjelder svangerskapskvalme...? Jeg er nemlig kvalm og uggen hele tiden men jeg spyr ikke.
Kan det være lurt å stikke fingern i halsen å få en bedre dag???:heia:
Jeg er også kvalm og dårlig- egentlig hele tiden. Men har spydd bare noen ganger. Med det samme jeg har kastet opp har jeg følt meg litt bedre, men det har vart i noen minutter og så er det på'n igjen med kvalme, så på meg hjelper det ikke noe særlig. Men det kan jo være individuelt...
Synes ikke :spy: hjalp så veldig på kvalmen jeg... kanskje noen minutter, men så var det på'n igjen...
Glemte å si at det egentlig er litt logisk...
Om man er fyllesjuk eller har magesjuke, så er man kvalm fordi kroppen har fått i seg noe den ikke tåler så godt, og prøver å kvitte seg med det som ikke er bra... Derfor vil det lette på kvalmen å :spy:
Men når man er gravid, så er man kvalm pga påvirkning av hormoner, og de er jo der like fullt om man :spy: aldri så mye...
Månefeen
11-08-2004, 13:50
Det som hjelper meg er å drikke farris, det får meg nemlig til å rape istedenfor å spy, og det hjelper på den trykkende følelsen i magen :urk:
Ariel_1977
11-08-2004, 14:11
Takk for svar og tips..jeg raper som bare det men det hjelper desverre ikke...
Månefeen
11-08-2004, 14:15
Har du forsøkt ingefær? Mener jeg leste ett sted at helsekostbutikkene selger reisesyketabeletter med ingefær og honning som visstnok skal hjelpe.( Har ikke forsøkt dem selv)
Lille Po
11-08-2004, 15:12
Legen kan gi deg kvalmedempende medisiner...:klemme:
Personlig syns jeg det hjalp å kaste opp. Det eneste som hjalp litt mot kvalmen min, var en blanding av farris og eple nektar :kidoki:
Har hørt at akupunktur ofte hjelper. Snakket med en som driver med det i dag, og hun sa at de behandler veldig mange med svangerskapskvalme. Har ikke prøvd det selv, men hvis det ikke gir seg snart kan det kanskje være en ide.
IzziCreo
17-08-2004, 19:25
Glemte å si at det egentlig er litt logisk...
Om man er fyllesjuk eller har magesjuke, så er man kvalm fordi kroppen har fått i seg noe den ikke tåler så godt, og prøver å kvitte seg med det som ikke er bra... Derfor vil det lette på kvalmen å :spy:
Men når man er gravid, så er man kvalm pga påvirkning av hormoner, og de er jo der like fullt om man :spy: aldri så mye...
Så sant så sant... Å kaste opp hjelper ikke, så da skal du være glad du ikke må kate opp ustanselig :) Jeg har heller ikke kastet opp mye, er bare kvalm, kvalm, kvalm og atter kvalm - er glad for det for å spy er grusomt :urk:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.