PDA

Vis full versjon : Haster!

Milla(Camilla)
11-08-2004, 23:47
Hvis dere sjekker på tekst tv side 120 på svensk tv4 står det at kelloggs har endel typer frokostblandinger (blant annet loops/corn flakes/frosties etc) som er skadelig og kan gi fosterskaderpå 121 står det hvilke... hjelpes meg, har faktisk spist endel frokostblandinger i det siste....bl annet frosties....

Milla(Camilla)
11-08-2004, 23:50
....her kan dere lese om saken: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,516767,00.html

Pippi-mor
11-08-2004, 23:58
Men i alle dager! Hva man må passe seg for.

Regner med at man skal ha et veldig høyt inntak av slike produkter før det er helseskadelig!

bella76
11-08-2004, 23:58
Det har jeg også...

Men blir det ikke litt for hysterisk da? Det virker som om alt kan gi fosterskader snart...syns det blir litt slitsomt å forholde seg til jeg... :mumle:

Kvinner har da vært gravide i alle år, uten å vite hva de burde/ikke burde gjøre, og de aller fleste har jo fått friske fine barn :)

Amanas
12-08-2004, 00:05
Det har jeg også...

Men blir det ikke litt for hysterisk da? Det virker som om alt kan gi fosterskader snart...syns det blir litt slitsomt å forholde seg til jeg... :mumle:

Kvinner har da vært gravide i alle år, uten å vite hva de burde/ikke burde gjøre, og de aller fleste har jo fått friske fine barn :)
Må bare si meg veldig enig :nikker:

Bestemor min reagerte når hun såg brosjyrer om hva jeg burde spise og hva jeg ikke burde.
Hun fortalte at det var ikke snakk om noe sånn når hun gikk gravid, å de fødte nå friske barn da og.
Nei det der med hva en kan spise eller ei er det blitt for mye hysteri rundt.
Snart kan en jo ikke spise noe, eller gjøre noe for alt er jo farlig!
Skal en ikke ha noe liv da?

Nei så lenge en spiser sunt å variert sier nå bare jeg :nikker:

Boffen
12-08-2004, 08:23

Jeg er helt enig, det er så bånn i bøtta mange ganger. Jeg er DRITTLEI av alt maset om at det kan du spise og det kan man ikke spise.
Hva med de gravide for mange år siden, bare se på mødrene våre da de gikk gravide med oss, vi har vokst opp og lever jo så langt ( dersom ikke døde kan være gravide og sitte på sm!)

Greit man skal passe på, men det får være måte på da.

Simona
12-08-2004, 09:55
Det sto om det i avisen i går også (husker ikke hvilken....) og dere kan være helt trygge - det gjelder IKKE frokostblanding kjøpt i Norge!
Her er det nemlig strengt forbudt å tilsette vitaminer etc. i matvarer!! Så selv om det kanksje er billigere i Sverige (når dere er på svensketur) ville jeg heller bruk noen ekstra kroner og kjøpt det i Norge!
Uansett så er det jo ikke så veldig sunt, da det innheolder noe sinnsykt med sukker (det sto også i avisen i går.....). Så det beste er vel og spise litt av hvert og variert, og ikke bli hysteriske. Kos dere jenter!

Shadine
12-08-2004, 11:29
Det har jeg også...

Kvinner har da vært gravide i alle år, uten å vite hva de burde/ikke burde gjøre, og de aller fleste har jo fått friske fine barn :)Signerer denne.

Jeg tror sundt bondevett er tingen jeg!