PDA

Vis full versjon : Bringebær....kapsler?

Evah
12-08-2004, 10:20
Heter det bringebærBLAD kapsler, eller er det bare bringebær? Det som skal hjelpe å klargjøre livmora.

Steinbukk
12-08-2004, 10:40
Jeg har kjøpt meg Bringebærblad kapsler...fra Nature's Sunshine på helsekosten.
Vet ikke om de hjelper elelr gjør nytten, men jeg spiser de nå likevel :)

Evah
12-08-2004, 11:00
Jeg har kjøpt meg Bringebærblad kapsler...fra Nature's Sunshine på helsekosten.
Vet ikke om de hjelper elelr gjør nytten, men jeg spiser de nå likevel :)
Når skal man begynne å ta de? Har hørt de 3 siste mnd..

Happy
12-08-2004, 11:15
Bringebærblad kapsler, ja :nikker:

Steinbukk
12-08-2004, 12:00
Har også hørt at det er på slutten. Vet ikke ca fra når, emn jeg er 35+1 i dag og startet vel for ca 3 uker siden tenker jeg. Spiser et glass til det er tomt...2 tabl hver morgen bare :)

LadyC
12-08-2004, 12:06
Hei!

Det er bringebær blad te og kapsler som kan hjelpe modning av livmoren...det samme kan sex...;)
MEN jeg våget ikke å ta dem før 1-2 uker før termin, innenfor pre-matur grensen...Har jo ikke lyst å tukle for mye med naturen..
Jeg fødte 2 dager før UL termin, 2 dager etter menstermin.
Så om det virker eller ei....det er vanskelig å si!?!?

God tur videre!
;)

Anine*
12-08-2004, 15:01
Jeg tok det før min forrige fødsel (bringebærBLADkapsler, fra helsekostbutikk). Jordmora mi sa det var et gammelt middel for å klargjøre livmora, slik at den skulle jobbe effektivt. Hun påsto det ikke satte igang fødselen før tiden, men at den hjalp til med "å gjøre den fødeklar". Jeg fødte til orientering fire timer etter første ve, og følte virkelig at jeg jobbet effektivt. Skal helt klart ta det igjen.

(Første fødsel var lang og med ineffektive veer, uten bringebærblad)

julibe
12-08-2004, 15:10
Så vidt jeg vet er ikke disse kapslene med på å modne livmora, nei... de skal STYRKE den, slik at den jobber mer effektiv under og etter fødsel.

Lille Ru
12-08-2004, 15:28
Har mast litt om det der på NM jeg...
eh*lete frem link*
http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=169105

Tidl. bruker
13-08-2004, 09:00
Bringbærblad innen urtemedesin blir brukt for å lette fødselen, ikke sette den igang.

Bringbærbladkapsler kan brukes i stedet for bringbærbladte, men det bør kun brukes de siste 3 mnd av svangerskapet for å STYRKE livmoren og REDUSERE smerter ved fødsel.

Et tips:
Etter fødselen bør man drikke en teblanding av bringbærblad og fennikelfrø som bidrar til at livmoren trekker seg sammen,fremmer tilfriskningen og melkestrømmen.

Skvise
13-08-2004, 09:18
Et tips:
Etter fødselen bør man drikke en teblanding av bringbærblad og fennikelfrø som bidrar til at livmoren trekker seg sammen,fremmer tilfriskningen og melkestrømmen.
Smaka ikkje den dere fennikel te greia ganske :urk:
Mamma drakk masse fennikelte under sin graviditet, og ej brekke mej nesten ved lukta no.....!

Men bringebær kan ej no alltids tåle :flau:

Steinbukk
13-08-2004, 09:30
Synes fenikkel smaker ganske greit jeg :) litt som lakris nesten minnes jeg?

Hadde en boks hjemem etter fødselen sist, men det var forå lage et midt avkok til Noah som han fikk før hvert måldtid for at han ike skulle få magesmerter/luftsmerter/kolikk e.l. Hjalp i allefall han litt...bedre enn det vi fikk på apoteket som jeg ikke husker navnet på....