Vis full versjon : Treningstips!
Hjelp, jeg blir en hvalross!
Det er kanskje slik at jeg bør føle meg fornøyd med min stadig voksende mage. Men jeg må innrømme at jeg ikke føler meg like begeistret hele tiden.
Buksene er trange, puppene lange og hengende. Og jammen synes jeg ikke rumpa og lårene begynner å disse litt.
Hjelp! Får jeg igjen min gamle kropp?!?
Derfor; er det noen som har noen gode treningstips?
Har hørt at Kari Jackeson har en trimvideo for gravide. Noen som har prøvd den?
Nei, jeg har ikke prøvd Karis treningsvideo, men jeg har også sett at den eksisterer.
Jeg har vært utrolig dårlig på å trene siden graviditeten startet, det må innrømmes. Mye på grunn av at jeg var trett :sover: og uggen/kvalm. Men nå har jeg ikke den unskyldningen lenger! Jeg har prøvd å gjøre 50 sit-ups og 50 rygghevinger hver dag.
Men nå har jeg tenkt å begynne å sykle igjen og jeg er faktisk så heldig at vi har en liten svømmebasseng på jobben. Så svømming må jeg sette fart med. Passer jo fint i vinter også. Gå turer gjør jeg med hunden, men på sommeren blir det mindre ettersom han er ute i hundegård hele dagene og da er han ikke like full av energi som når jeg kommer hjem på vinteren.
Men lett det er det ikke!
Klem Pelen
Forrige gang da jeg gikk gravid,var jeg i total motsetning til denne gangen(...)litt av en treningsnarkoman. Og,da fikk jeg grei beskjed av legen,om å ikke ta sit ups!!!!Men ryggøvelser var veldig bra,og burde utføres ofte!!
Tenkte bare jeg skulle nevne det,jeg..
Klem Hanne 15+0 i dag:klapp:
Hei!
Enligt de siste studiene skal ikke sit-ups være noe farlig/dumt å gjøre. Kroppen sier i fra selv - blir det ubehagelig så slutter du. Skrå sit-ups kan de fleste gjøre hele svangerskapet.
Klem Pelen
En metode som er kjempebra å bruke når du er gravid er å sykle. Innendørs, så vel som utendørs.
Å sitte på det setet "brenner " fettet av baken og lår. Dessuten er dette den treningsformen de anbefaler på det sterkeste når man har bekkenløsning. Jeg hadde det i forrige svangerskap (såvel som dette) og det hjelper. Dessuten får du kondis :D :D
litagoo 14+3
Sist jeg var gravid trente jeg på gravid-partiet til Friskis&Svettis 1-2 ganger i uken. Føltes bra, og ga meg overskudd. Kos å trene sammen med andre med struttemaver!
Nå er jeg imidlertid medlem hos SATS, og de har også gravid-partier en sjelden gang og på noen sentre. Men jeg tenker å være med på Stram-Opp nå som kvalmen har gitt seg og noe overskudd er tilbake (har ikke kommet lenger enn til planleggingen av det ennå.... har hatt pause i treningen siden jeg ble gravid....) og kanskje gå over til gravidpartiene når magen blir større.
En ting er sikkert: Å bevege litt på seg hjelper utrolig på mange plager! Fordøyelse, overskudd, velværet generelt. Men ikke overdriv - fått streng beskjed om å ruge :)
Lipsi 15+0
Ble litt motivert også!
Innendørssykling er jo en god idé. Jeg har en gammel ergometersykkel som kan stå foran TV'en!
Vanligvis går jeg lange turer i skog og mark, men nå blir jeg tørst, trøtt og anpusten etter 10 minutter. Håper det bedrer seg!
PS!
Nå har jeg kjøpt "Mammatrim med Kari".
Videoen kostet kr 249,-
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.