Vis full versjon : Tidlig UL?
Tidl. bruker
13-08-2004, 10:44
Er det mange "gamlinger" som skal på tidlig UL for å avdekke evt. Downs syndrom ol.?
Jeg er 33 (mannen min også) og vi har bestemt oss for det. Vi har to barn fra før, og hadde planlagt å IKKE få flere barn. Nå ble det ikke sånn, men vi ønsker likevel å ta en tidlig UL for sikkerhets skyld.
Flere i samme båt som har lyst til å dele erfaringer?
Er det mange "gamlinger" som skal på tidlig UL for å avdekke evt. Downs syndrom ol.?
Jeg er 33 (mannen min også) og vi har bestemt oss for det. Vi har to barn fra før, og hadde planlagt å IKKE få flere barn. Nå ble det ikke sånn, men vi ønsker likevel å ta en tidlig UL for sikkerhets skyld.
Kan ikke si jeg er i samme båt akkurat, men har vært inne til tidlig ul v/St. Olavs for å sjekke Downs syndrom. Jeg har en bror som har det. Om man er usikker og det er noe som "gnager" kan jeg anbefale det på det sterkeste. Alt ser mye bedre ut etterpå:nikker: Men man må jo og være klar over at man kan(selv om sjansen er veeeeeldig liten) finne avvik... og hva gjør man da?
Jeg kunne aldri tatt abort pga Downs (men det er meg), av den enkle grunn at min lillebror på 8 år er verdens hærligste og skjønneste menneske.
Men har fremdeles forståelse om folk har andre meninger om det en meg, for jeg har forandret syn ganske kraftig etter at brodern ble født:nikker:
Håper jeg ikke bare forvirra deg:klemme:
Tidl. bruker
13-08-2004, 13:53
Kan ikke si jeg er i samme båt akkurat, men har vært inne til tidlig ul v/St. Olavs for å sjekke Downs syndrom. Jeg har en bror som har det. Om man er usikker og det er noe som "gnager" kan jeg anbefale det på det sterkeste. Alt ser mye bedre ut etterpå:nikker: Men man må jo og være klar over at man kan(selv om sjansen er veeeeeldig liten) finne avvik... og hva gjør man da?
Jeg kunne aldri tatt abort pga Downs (men det er meg), av den enkle grunn at min lillebror på 8 år er verdens hærligste og skjønneste menneske.
Men har fremdeles forståelse om folk har andre meninger om det en meg, for jeg har forandret syn ganske kraftig etter at brodern ble født:nikker:
Håper jeg ikke bare forvirra deg:klemme:
Takk Tøtta. Du forvirret meg ikke.
Nå håper jeg og tror at jeg ikke får vite noe mye negativt på UL, men om jeg så skulle så føler jeg for de barna jeg har sin skyld at jeg BURDE ta abort. Dette fordi jeg alt er redd for hvorvidt jeg klarer å være 3-barnsmamma...
Vel, kan sikkert lage en lang unskyldningsmelding her, men det skal dere slippe å lese.
Bare egentlig interessert i høre.
Takk Tøtta. Du forvirret meg ikke.
Nå håper jeg og tror at jeg ikke får vite noe mye negativt på UL, men om jeg så skulle så føler jeg for de barna jeg har sin skyld at jeg BURDE ta abort. Dette fordi jeg alt er redd for hvorvidt jeg klarer å være 3-barnsmamma...
Vel, kan sikkert lage en lang unskyldningsmelding her, men det skal dere slippe å lese.
Bare egentlig interessert i høre.
Trenge ikke no unnskyldning. Folk er forskjellige og tar forskjellige valg. Når det skal sies så fant de ut på en ekstra fosknings ul i uke 33, at min bror hadde down. Dette så de siden hadde hadde en kjempestor hjertefeil. På den måten reddet de han også, siden operasjonbordet sto klart ved fødselen.
Det går nok bra skal du se, og det er mye større sjanse for at det ikke er noe galt. Du er jo bare 33 år:klemme:
Vinterhåp
13-08-2004, 15:44
Vi har tenkt i de samme baner men velger å ikke gjøre det. (selv om jeg er 35)
Først og fremst fordi jeg har en veninne som mistet en frisk jente i uke 20 pga fostervannsprøven. Det er jo veldig sjelden da men satte en ordentlig støkk i meg, så vi velger å håpe å tro det beste så får det skje det som skjer.
Klems:klemme:
33 er da ingen alder! Ikke er du førstegangsfødende heller. Sjansene for problemer er virkelig mikroskopiske :highfive: Men selvfølgelig tenker vi alle forskjellig, så deres valg er like godt som noe annet.
Vi har krabbet opp til 40, og valgte å ta fostervannsprøve. Alt vel :danser:, så vi slapp med at det forferdelige valget ble hypotetisk.
Lykke til! Det blir nok bingo skal du se :lykketil:
yoghurt
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.