PDA

Vis full versjon : Strikking ble hekling...

Pelen
16-08-2002, 18:18
Ja så gikk jeg forbi en garnbutikk i går og jeg som hadde tenkt å strikke et teppe gikk selvsagt inn. Og hva kom jeg ut med?

Jo garn og en hekle. Jeg fant ikke noe pent teppe som skulle strikkes, alle var på en måte for søte. Jeg som aldri har heklet etter oppskrift, har nå fått hjelp av en kollega for å vise hva FM, LM og SM er. Har heklet en del når jeg var yngre så jeg får det nok til, tror jeg...

Men det var mange flotte mønster på strikkete ting også så kanskje jeg gjør noe mer. Det ble baby-ull ettersom det blir et vinter barn. Veldig mykt!

Noen annen som hekler/strikker til babyen?

Klem Pelen

P.S. Nå må vi få enda mer fart på februarklubben, jeg syns vi har mistet farten...

Tidl. bruker
16-08-2002, 20:20
Jeg har også begynt å hekle til babyen:)

Snakket jo om å lage dåpskjolen selv i det gamle forumet, og fikk masse fine linker fra snille folk fra SM:) (Men dessverre har jeg ikke lagt inn alle på favoritter :blush:...og nå er de borte *hint hint*)
Etter mye om og men så fant jeg et kjempefint mønster hjemme hos mamma, noe som har vært i et blad for mange år siden.
Holder nå på med prøvelapp for å se om jeg får til selve mønsteret pent. Blir artig å se om jeg får det til.
Kanskje vi skal legge ut de ferdige plaggene på nettet Pelen?
Er vi heldige så kan vi starte hekle/strikke-fabrikk ;)

Er forøvrig helt enig med deg Pelen, til nå har det vært ganske labert her inne i Februarklubben. Akkurat som det nye forumet tok skrivelysten fra oss :???: Det må vi gjøre noe med, ikke sant jenter!!!???!!! Har vi ikke noe å fortelle som handler om svangerskap og barn, så er det jo ingenting i veien for å snakke om andre ting :bryn: .

Klem fra Zafir 13+5

stratos
16-08-2002, 22:26
Kjøpte garn og oppskrift for noen uker siden, og har såvidt begynt å strikke et helt 'dra-hjem' sett til den lille med bukse, jakke, lue, og sokker. Blir fint! Tok laaang tid å bestemme seg for farge, men endte opp med en tøff blåfarge som ligner litt på denim. Liker ikke sånne pastellfarger, jeg! Var masse annet artig i mønsterboka (fra Sandnes; takk og pris at vi får godt norsk ullgarn her i byen!) og så fort vi vet kjønnet blir det mer strikking!

Og de sidene med dåpskjoler, ja...tror jeg fant noe på Garnstudio...http://www.garnstudio.com/sdrops11/forhand3.htm
Har ikke sett etter dåpskjoler her, men prøv: http://www.strikkeguiden.no/

Lykke til! Hvis jeg ser noe annet, skal jeg si fra.

stratos & #2 15+5

Dimples
17-08-2002, 02:11
Tror ikke jeg har tålmodighet til strikking jeg, har begynt på en liten babyjakke spørsmålet er om den blir ferdig....:p Godt er det da at mamma ELSKER å strikke! Hun er straks ferdig med et sett (jakke, bukse, lue, votter og sokker) i hvitt ullgarn, og mere blir det vel! :D

-dimples og spira 15+4)

Sessa
17-08-2002, 12:59
Strikking er jeg IKKE flink til, og hekle det er noe jeg ikke kan. Så jeg broderer istedet jeg :D Snart er jeg ferdig med en gave til farmor og da kan jeg endelig begynne på bildet jeg skal lage til Bebis. Et kjempe søtt bilde, der vi kan fylle inn fødselsdato/vekt/lengde og navn. Det skal bli så bra. Må jo nesten begynne på det nå, så det blir ferdig etterhvert også. Men brodering liker jeg best i høst og vintermørke ;)

Lykke til alle sammen, med deres "prosjekter"! :klapp: