Vis full versjon : Uvi
Satt og tenkte bare,har fått meg en uvi..ingen plager med det,men vistes på urinstics i dag og kjenner lukten.Man bruker jo ikke behandle det medikamentelt dersom man ikke har plager ,men er det bra å ikke gjøre det når man er gravid,eller er det ikke så farlig,bare man sørger for å drikke masse osv..?
:klemme: millie
mor -igjen
14-08-2004, 00:09
Jeg trodde man var temmelig rask til å behandle alle slags infeksjoner i den regionen når man var gravid jeg. Fikk du diagnosen hos lege eller? Hvis ikke ville jeg snakket med h*n over helgen.
De sendte vel inn prøven til dyrkning??
En stix er jo ikke helt til å stole på alene. Har hatt utslag på stix (på leukocytter) flere ganger, men har aldri vist noe på dyrkningen...
Kan være forurensning av utflod bare...
Men om det virkelig er UVI, så burde du få behandling. Kan risikere at det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse om du går ubehandlet, og det kan provosere fram rier og for tidlig fødsel/abort...
UVI i svangerskapet er veldig ofte uten symptomer, men kan være alvorlig likevel... Defor bør UVI i svangerskapet behandles.
Men hvis legen sendte prøven inn til dyrkning, ringer de vanligvis og gir beskjed om du tregner behandling...
mamma_nemi
14-08-2004, 07:28
du burde få den uvi'en behandlet...sitter her med nyrebekkenbetennelse og det er ikke no godt i det hele tatt.. :urk:
Min erfaring sier at legene pleier å väre raske med å behandle UVI når man er gravid. Dersom man får utslag på stics så pleier de å sende urinpröven på dyrking for å sjekke hvis det virkelig er UVI, eller hvis det "bare" er noe som gir utslag på sticsen.
Håper det går over uansett! :nikker:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.