PDA

Vis full versjon : Spørsmål om tidlig UL og grav.tester.

Unregistered
01-11-2002, 15:05
Når kan man tidligst se hjerteaktivitet på UL?

Var selv på UL da jeg var ca 6+4.
Fosteret var 3mm og hjertet slo.
Gynekologen sa at fosteret var 5 uker gammelt,noe jeg ikke får til å stemme.

En ting til: Slår legens tester senere ut enn CB?

Mariel
01-11-2002, 15:17
Jeg var på en tidlig ultralyd, for å få vite hvor langt jeg var på vei, var da 5-6 uker på vei i følge legen, og jeg kunne se at hjerte slo.

liefje
06-11-2002, 19:16
Dette burde jeg vite noe om, gaar paa UL hver uke naa i begynnelsen.

Jeg fikk se hjertet slaa for förste gang den paa dagen 6 uker etter siste mens förste dag (6+0). Da er fosteret paa dagen 4 uker gammelt (jeg vet det nöyaktig - har pröverörsbarn).

Denne dagen saa jeg hjertet som banket langsomt. Hjertet paa de smaa banker langsomt i begynnelsen og 5 dager etter (i dag) var jeg der igjen og da banket det stabilt hurtig (ca 120 per min).

Haaper det svaret hjelper deg.

Savanna
06-11-2002, 19:38
Selv har jeg på følelsen at legens tester slår ut senere enn CB, testet på legekontoret en dag. pga at jeg hadde en veldig ille hoste og det var spørsmål om jeg kunne ta Cosylan eller ikke da jeg trodde at jeg var gravid, selv var jeg faktisk nesten 100% sikker på det....
Testen de tok der var negativ, men bare en dag eller to senere lyste en positiv CB test mot meg......ikke svake streker heller....
Skjønte det var noe rart, da jeg plutselig ble fullstendig neddopa av en dose hostesaft som jeg fint tålte noen måneder tidligere...