Vis full versjon : Har så vondt i hodet...
og skulle gjerne tatt en tabelett (kjenner det kommer fra nakken).
Men hva slags type kan jeg ta? Er ikke glad i å ta noe i utgangspunktet, men nå er det tredje dagen, og i tillegg til kvalmen så tar dette "knekken" på meg snart (syte, syte...)
Noen som vet hvilken type som er trygg å ta for meg med et lite liv i magen? :)
Phoeebee
01-11-2002, 15:37
Paracet skal være trygge... Du kan jo ta en telefon til en lege dersom du er usikker, eller lese pakningsvedlegget...
God Bedring!!!
Klemmer fra Annelin.
25+5
IzziCreo
01-11-2002, 15:57
Huff og huff - ikke godt - det vet jeg alt om :(
Det beste du kan gjøre er å legge deg, sove lenge og å drikke mye vann. Om ikke det gir seg, så bør du kontakte lege.
Det er rådet min lege har gitt meg. Det beste er å klare seg uten smertestillende når vi er gravide, og det er viktig for legen å ha deg "under oppsyn" når vi har et lite barn i magen. Så har man plager så skal man ta kontakt med legen - og man skal ikke tenke på at man er til bry.
Vet at mange sier at man trygt kan ta paracet, men det har legen min frarådet meg. At du har hodepine er tegn på at du trenger å slappe av, hvile - lytt til kroppen din! :) Det er utrolig viktig vi gravide gjør.
God bedring - og håper hodepinen gir seg :)
Klem Suzie Q 35+4
Kanutten
01-11-2002, 17:00
Jeg ville ha lagt meg og drukket mye vann. Har selv vært tung i hodet de siste dagene.. Men har da sovet mye, og vært litt ute på verandaen og trukket litt frisk luft... Det har hjulpet meg..
Ville ikke tatt noen form for hodepine tabeletter, men forskjellige meninger om dette..
God bedring...
Klem Kanutten 34+2
Ja, viktig å ta det med ro. Jeg har også hodepine som kommer fra nakken - var hos legen i dag, og han trodde det kom av at jeg ikke spiser kveldsmat (!) fordi hodepinen er der når jeg våkner om morgenen og forsvinner gradvis utover ettermiddagen/kvelden. Lavt blodsukker tidlig på dagen, trodde han. Jeg skal i alle fall prøve med og uten kveldsmat, og se om hodepinen forsvinner.
God bedring!
var på kontroll i dag og tok blodprøve, og det gikk så seint!
søster sa jeg hadde kjempetjukt blod, og lurte om jeg drakk for lite..
hadde bare drukket et glass vann, så det var nok helt rett...
prøv å få hvilt deg litt først og fremst. mørkt kjølig rom er deilig når man har hodepine. og pass på å drikke vann.
kaffeholdige drikker kan også gi hodepine, og man kan få hodepine som abstinens når man slutter å drikke kaffe. men det er kanskje ikke aktuelt for deg..
håper det går bedre snart!
;)
Tusen takk for gode råd. Tror jeg prøver med vann og søvn :)
Her var det masse gode råd til deg.
Jeg var veldig plaget med hodepine i førsten svangerskapet.
Hvis ingen av rådene over hjelper vil jeg anbefale deg å gå til kiropraktor og til en massør for å få dyp massasje av skuldre og nakke.
Det er ofte vi gravide bekymrer oss mye og stresser, vi har en del å tenke på.
Dette hjalp på meg:D
Lykke til
Jeg blir aldri lei av å komme med dette rådet: AKUPUNKTUR!!!!! Har slitt med hodepine som har slått meg helt ut i de første mnd. av hvert svangerskap. Denne gangen ringte jeg i desperasjon til en anerkjent akupunktør jeg har hatt gode erfaringer hos før, lå en time på benken med nåler - og dagen etter var jeg et nytt menneske :klapp: :klapp: Var hos henne en gang til noen dager etter, men det er slett ikke sikkert det var nødvendig. Uansett - jeg har vært lite plaget etter dette, har bare hatt snev av det når jeg er sliten, stressa og har søvnunderskudd.
By the way - Paracet har ikke hjulpet meg i det hele tatt med svangerskapshodepinen.
God bedring:)
Jeg har funnet ut at jeg reagerer på tørr luft. Kjører jeg luftfukter noen timer så gir det seg. Muligens er det bare meg som er sær!!
anworren
02-11-2002, 21:45
Var innlagt på sykehus pga. tette og vonde kynnere, og da fikk jeg Paracet for å hjelpe mot smertene. Jeg fikk ikke sove om natta fordi det var så vondt hvert 5. minutt. Trodde ikke det var helt stuerent å ta slike tabletter, men jeg takka og tok imot mens det stod på som verst. Regner med at det ikke er veldig farlig når man gir det til gravide på sykehus!? Dette var i uke 20.
IzziCreo
03-11-2002, 11:35
Hei, Anworren :)
Nei, men når du lå på sykehuset ble jo medisinene foreskrevet til deg. Forskjellen er at når man er hjemme tar man medisinene for "egen regning" hvis du skjønner hva jeg mener. Har man smerter og infeksjoner f.eks. så er det jo klart legene gir deg medisiner :) Det jeg har fått vite er at det i enkelte tilfeller kan være aktuelt å medisinere med et helt annet medikament enn det man er vant til - bare fordi man er gravid. Så derfor kan det være smart å oppsøke lege for plagene fremfor å medisinere seg selv :)
Klem Suzie Q T-29
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.