PDA

Vis full versjon : middagstips?

millie
14-08-2004, 15:50
Jeg er så utrlig mat lei,og har lyst på noe sunnn,lett middag.Er det noen som har noe forslag??? Jeg trenger hjelp!!:)

:klemme: millie

julibe
14-08-2004, 16:24
Ikveld skal vi ha kyllingfilet og ris, med gresk salat og tzatziki til :nam:

Orkidè
14-08-2004, 17:21
Ikveld skal vi ha kyllingfilet og ris, med gresk salat og tzatziki til :nam::nam: hørtes kjempe godt ut, har dere saus til da??

Jeg elsker- taco,- nachos,-mosakca,- hjemmelagde hamburgere med ost og bacon og slottspoteter.- En god biff m/fløtegraninertepoteter, -baktepoteter m/ smårettsbacon, smårettsskinke ost , bearnesesaus, hvitløksdressing.
Eller så kan man ta baguetter med egg og baconsalat og røre inn en boks med cremefrech og raspet ost og på toppen og så inn i ovnen på 180c* i 10 min.:nam:

julibe
14-08-2004, 17:34
:nam: hørtes kjempe godt ut, har dere saus til da??

Jeg elsker- taco,- nachos,-mosakca,- hjemmelagde hamburgere med ost og bacon og slottspoteter.- En god biff m/fløtegraninertepoteter, -baktepoteter m/ smårettsbacon, smårettsskinke ost , bearnesesaus, hvitløksdressing.
Eller så kan man ta baguetter med egg og baconsalat og røre inn en boks med cremefrech og raspet ost og på toppen og så inn i ovnen på 180c* i 10 min.:nam:

Nei, blir ikke annen saus enn tzatzikien da... bruker den enten som dressing på salaten ,eller som "dip" ved siden av. Synes det blir for mye med ekstra saus da...

Og taco er digg!! Hadde taco igår, for første gang på lengelenge... Spiste så mye at det nesten ikke var plass igjen til :babygutt: i magen :fnis:

Orkidè
14-08-2004, 17:59
Nei, blir ikke annen saus enn tzatzikien da... bruker den enten som dressing på salaten ,eller som "dip" ved siden av. Synes det blir for mye med ekstra saus da...

Og taco er digg!! Hadde taco igår, for første gang på lengelenge... Spiste så mye at det nesten ikke var plass igjen til :babygutt: i magen :fnis:
Lager du den selv den tzatzikien?? kan jeg få oppskriften:ber: Så skal jeg prikke deg når jeg får lov:blafre:

julibe
14-08-2004, 18:51
Lager du den selv den tzatzikien?? kan jeg få oppskriften:ber: Så skal jeg prikke deg når jeg får lov:blafre:
Ja, lager den selv... men bruker liksom ikke oppskrift da... tar det litt på slumpen, og smaker det til:

Et beger yoghurt naturell (lar renne av litt vann i et kaffefilter en stund)
Ca ett fedd hvitløk presses (ta så mye du synes er godt)
Ca en agurk uten skall (tar ut kjernen, og rasper grovt, klemmer av en del vann)
Litt salt og pepper.

Noen ganger (oftest) blander jeg i litt lettrømme (kanskje ett par spiseskjeer eller noe sånt), og har da i litt sukker for å få en litt rundere smak.

Veldig enkel og grei oppskrift, som faller i smak her i huset. Men om du søker på nettet, finner du sikkert mange andre varianter også :)

Happy
14-08-2004, 19:40
En av mine favoritter er "Ungarsk pølsegryte". Neppe det sunneste man kan spise men likevel veldig godt, rimelig og lettvint :nikker:. Dette faller gjerne i smak både hos store og små (løken er lett å plukke ut).

2 ss melange
1 ss paprikapulver
1 stor løk
½ - 1 ½ kg poteter
Vann
1-2 purreløk
Salt og pepper etter smak

Smelt margarin i en kjele og tilsett løk i båter eller store biter og paprikapulver. La løken bli myk og blank, pass på at varmen ikke er for høy, da blir paprikapulvret svidd. Når løken er myk tilsettes potet oppskåret i middelsstore biter (størrelsen avgjør koketiden -> mindre biter gir raskere middag). Tilsett vann så det står nesten opp til toppen av potetene. La koke til poteten er nesten mør. Tilsett så pølser biter og la trekke til pølsene er varme og poteten mør. Smak til med salt og pepper. Tilsett purreløk i ringer like før retten er ferdig (avhenger av hvor myk du liker purreløken). Dersom du er glad i grønt krydder kan dette sette en ekstra spiss på det hele.

Server gjerne med lyst brød og godt smør.

Orkidè
14-08-2004, 19:53
Thank you begge to:blomst: Da kan jeg forsøke meg på disse en av dagene:hyper: :nam: :sulten: