PDA

Vis full versjon : farmødre og mormødre

Victoria
16-08-2002, 18:34
Hvis vi får en jente (som vi tror) kommer hun mest sannsynlig til å hete Kristina Marie. Dette er etter begge våre farmødre selv om det ikke i utgangspunktet er derfor vi syns navnet er fint.
Navnet er i og for seg ganske bankers, men det jeg lurer på er i og med at vi kaller opp vår ene datter etter våre farmødre er det da på noen måte forventet at vi skal fortsette i denne tradisjonen og bruke f.eks bestemødrenes navn neste gang? Eller er dette helt hipp som happ?

Tidl. bruker
16-08-2002, 18:41
.....

IzziCreo
16-08-2002, 22:23
Heisan,

vi gjør noe liknende vi også. Får vi jente skal hun hete Wilhelminah - etter farfar og far. Vi har valgt dette hovedsaklig fordi det er en flott navn, men så er det også hyggelig fordi farfar er den eneste av besteforeldrene som ikke lever.
Vi har faktisk også gjort det klart at det høyst sannsynlig ikke blir noen videre oppkallingstradisjon fra oss :) Primært har vi valgt navnet fordi det er fint. Blir noen sure for det så er ikke det vårt problem. Tross alt så er det mor og far som bestemmer - ingen andre ;)

Lykke til :)

Klem Suzie Q 24+4

Linda1
17-08-2002, 02:38
Dere behøver ikke oppkalle neste også.
Det skal jo være et navn dere liker ;)

(10+4)

Dolci
17-08-2002, 23:20
Et utrolig fint navn :) :)

Selv om dere kaller et barn opp etter besteforeldre, foreldre, er det ikke det samme som at det er laget en regel på det. Men jeg tror jeg ville ha opplyst om det. Det er utrolig lett at besteforeldre og andre føler seg såret.

T-7