Vis full versjon : Hår på magen/veiviser
Delaylah
01-11-2002, 18:25
Til forskrekkelse har jeg begynt å produsere mørke hår rundt navlen. Ser grusomt ut! Og jeg tør ikke å barbere dem bort for da blir de stive og sorte etterpå. Funderer på å bleke dem.
Har aldri hatt dette før. Det må vel være hormonene eller.no
Skikkelig dritt i grunnen. Kan det være pga. b-vitaminene? har tatt det nå i 3 måneder å har hørt at det skal hjelpe på hårproduksjonen, så da gjelder det vel produksjonen på hele kroppen.
Føler meg skikkelig usexy........Noen som vet hvor jeg kan få tak i blekemiddel for sjenerende hårvekst?
Takk.
klem fra Gorillaen
*Lolita*
01-11-2002, 20:15
Jeg fikk samme problemmet sist gang, så etter jeg begynte å få mensen igjen, altså etter svangerskapet så forsvant håret :)
Bleke dem det kan du gjøre sikkert, men ikke ta dem vekk for da blir det bare enda mer!
Steinbukk
01-11-2002, 20:48
Hei
Jeg har ikke oppdaget mørke hår noe sted, men hår på magen generellt :lol:
Har vel alltid hatt dunhår der, men nå når magen begynner å tute og huden strekker seg, så står disse små hårene rett ut og ser slett ikke små ut lengre.
Skikkelig pønk-sveis på magen med andre ord :latter: :latter: :latter:
Unregistered
02-11-2002, 11:41
Det er visstnok hormonene som gjør det, så de vil komme bort etter fødselen slik som *perser* beskrev.
Delaylah
03-11-2002, 15:20
Takk for svarene. Jeg får prøve å slappe litt av da og vente til etter fødselen. Men hvordan kan de bare forsvinne så plutselig? Feller de bare av da eller noe? Jeg skal ta en tur på H&m i morgen å se om de har blekemiddel. Er glad snurrebarten ikke har kommet enda. Da vet jeg ikke hvor jeg tar veien!
Klem fra meg:)
Hele magen min ble dunete sist, rene kornåkeren!
Husker ikke når, men det ble da borte igjen etter fødselen:)
Hormoner er rare dyr;)
Tidl. bruker
04-11-2002, 09:01
Jeg har også begynt å få en liten "veiviser".
Men jeg tar og napper bort de verste hårene, 4-5 stk.
Synes det ser helt grusomt ut. Ikke var det særlig koselig den dagen mannen min kommenterte dem heller:uff:
Jeg håper de forsvinner for godt etter fødselen!!!
Jha.. Jeg har også noen svarte hår fra navelen og ned.. Sønnen vår på 3 1/2 år sa "Du mamma he sånne hår på magen så pappa he" :lol:
*Lolita*
07-11-2002, 14:06
Ikke napp dem, jeg nappet 2 stk jeg.... uffa vil ikke si hvor det er og hvor mange det har blidt nå.......
Men ikke napp dem:)
Klem fra en som angrer som f..... at jeg begynte å nappe i hele tatt :leiseg:
natascha
07-11-2002, 17:11
jeg har også litt hår, men det er bare å nappe i vei, dette påvirker ikke produksjonen..det er bare overtro! hårsekken sitter jo under huden, og er ikke i kontakt med hverandre.
høres mye mer slitsomt ut å bleke. dette kan gi allerfiske reaksjoner også!
hilsen fra en fornøyd napper! med pinsett altså.
ikke vær :leiseg: nprøv et napp
Unregistered
08-11-2002, 01:30
Overtro????
Javel! Bare vent å se om noen mnd så ser du hva jeg mener!
jaja noen lærer bare ikke av andre sine feil....
*Perser*
08-11-2002, 01:31
det var meg som skrev oversette innlegge!
Delaylah
08-11-2002, 11:46
For jeg har selv nappa hår på tærne(auu) og nå er det mye verre!!
Tror neppe det er overtro....:)
Går for hudvennlig bleking, jeg!
Klem
Novembermamma
13-11-2002, 15:22
har igrunn sida ungdomsskulen vore plaga av litt veiviser, men den gang var det enkelt å nappe den vekk(2-3 hår)..
men no , under graviditeten, har eg fått kjempemasse mørke lange hår fra navlen og ned, prøver jo å nappe dei så godt eg kan sjølv om det ikkje er så lett med magen bulandes ut over:uff:
blir i alle fall fleire og fleire, og dei vokser fortare enn før også:leiseg:
håper inderlig at det går tilbake etter fødselen!
novembermamma, T+1:birth:
:findag:
Har også fått økt mengde hår på magen, + at de er mørkere enn vanlig. Er vist helt vanlig og skal forsvinne av seg selv
Hørte faktisk på radioen her om dagen om dette med økt mengde hår på kroppen hos gravide!! Noe som fikk meg til å skru opp da jeg også har fått en del hår på magen.... Det er noe som stammer fra våre forfedre .... apene... Musene får fks. tredobbelt så mye hår på kroppene sine når de er gravide... Disse hårene ramler av like etter fødselen..... å HER kommer kluet: Fordi de skal bruke hårene til å lage lune varme reder til sine nyfødte små.... Med andre ord, hårene vil forsvinne.... hos oss har de ingen hensikt, men dette er årsaken til veksten!!!
So now you know !!! :) Lykke til alle sammen!
Delaylah
28-11-2002, 11:29
Ok. Greit å vite:-) Din forklaring fikk det til å virke mye mer logisk iallefalll.
Hilsen apen Delaylah ;)
Du kan bruke voks til å ta dem bort!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.