PDA

Vis full versjon : Hvor lang tid tok det før du fikk UL-datoen?

MokkMokk
01-11-2002, 19:24
Hei!

Jeg har nylig vært på min første svangerskapskontroll, og naturlig nok i disse dager, følger jeg nøye med hva som kommer av post!
Det er selvfølgelig fordi legen skrev søknad om ordinær UL (og fødeplass da), og jeg er veldig spent på NÅR denne timen blir..

Jeg er 17 uker akkurat på nyttårsaften, og vil nødig at det går for lang tid ut på nyåret, før jeg får time.
Utålmodig, sjø! ;)

Derfor lurer jeg på:

Hvor lang tid tok det fra du var hos legen, og han søkte om time,
til du fikk svar i posten fra sykehuset?

Noen dager :???:
Noen uker :???: :gal2:
Måneder :???: :gal2: :gal:

(Jeg "hører til" Sykehuset Buskerud,
så om noen i samme region også svarer, er det kjempefint! ;))

Klem fra

*Lolita*
01-11-2002, 20:02
Jeg fikk ultralydtime da jeg var i uke 16 så jeg var heldig, fikk brevet ca 4uker etter første legekontroll :)

Happy
01-11-2002, 20:47
To ca to uker fra legen sendte papirene før jeg fikk svar i posten. "Tilhører" AHUS, jeg da men... svarer i alle tilfeller ;)

Egget
02-11-2002, 23:40
Jeg fikk brevet om UL fra sykehuset ca. 2 uker etter at jeg hadde vært på min første legesjekk. Skal sies at jeg var på kontroll først i uke 14. Var på UL i forrige uke da var jeg 19+0.

Tidl. bruker
03-11-2002, 10:19
Her hos meg tok det en uke fra legen sendte søknad, til jeg fikk brevet i postkassa.

IzziCreo
03-11-2002, 11:39
For meg tok det altfor lang tid, så jeg måtte ringe - og det visste seg at det hadde blitt rot i papirene :uff: Men jeg fikk time i Uke 21 - noe vi synes var sent og såååå lenge å vente...

MEN når vi hadde vært der så var vi sååååå glade for at vi ikke kom før da. Og, som jordmor sa, det er så innmari mye som skjer mellom Uke 18 og 21 at man får mye, mye mer igjen for UL etter Uke 20 enn før :) Har hørt om mange som f.eks. ikke får vite kjønnet når de er der før Uke 20...

Uansett - er vi heldige å få flere barn vil vi be om UL rundt 20, 21 isteden for rundt Uke 18 hvis det er mulig :)

Lykke til :)

Klem Suzie Q T-29

Savanna
06-11-2002, 18:59
Vet ikke hvor lang tid det tok fra legen sendt inn papirene til de fikk satt opp time jeg...
Men jeg fikk hvertfall time da jeg var 18 uker på vei.... det er vel det som er vanlig tror jeg...