PDA

Vis full versjon : Brokkoli-noen som har en oppskrift å dele?

Jubeljenta
17-08-2004, 11:02
Jeg skal bli sunn.
Prøve å bli sunnere,i alle fall.
Jeg vet jo at brokkoli er sunt,og selv om min mann ikke kan fordra den grønnsaken,så akter jeg nå å servere en brokkolirett dann og vann (når han er bortreist).
Så det jeg lurer på er om noen har en oppskrift å dele med meg?

Gratinert brokkoli?
Brokkoli med saus?

Kom igjen dere vise damer :)

På forhånd takk!

Nabbe
17-08-2004, 11:09
Dette liker jeg:

Forvell en brokkoli, kutt den i biter.

Ta en løk, finhakk den, gjerne noe hvitløk og så. Steik dette med krydder etter eget hode (pepper, salt, curry, chili, cumin liker jeg...) Så har du brokkolien sammen med løken, steik den litt. Så tar du 4 egg, visper de lett i ett glass, og heller det over brokkolien. :)

Eller...

Ta to poser med Cafe de' Paris saus, eller en annen type saus om du vil. Kok opp etter oppskriften med litt mindre vætske enn det står på posen. Ta en forvellt brokkoli og legg den i en ildfast form (gjerne med litt andre grønnsaker også) og hell sausen over, og så tar du ost på toppen, inn i ovnen til osten er smeltet. :)

Tatatas
17-08-2004, 11:09
Hei!

Du kan ha brokkoli og pasta! Slik gjø du: Kok pasta,kutt opp picnikskinke i små biter,kutt opp litt løk+ skjær opp brokkolien. Legg alt i en ildfast form,ta ostesaus over + raspet ost. Stekes i ovnen på ca 200 C i ca ti min.

Lykke til:skratte:

Klem,Linda med termin ca 13.2.05:skratte:

Happy
17-08-2004, 13:28
Brokkoli gratinert med bernaisesaus er også veldig godt :nam:

dazzl3d
17-08-2004, 14:42
Du kan lage pai med bacon el. skinke og brokkoli - helt nydelig!

Eller det aller enkleste : Toro blomkål/brokkoli suppepose lages på vanlig måte, men ha rikelig med "hjemmekokt" brokkoli oppi.

:sulten:

julibe
17-08-2004, 17:18
Hva med å lage hjemmelaget broccoli suppe?

kok broccolien til den er passe mør. Ta vare på kokevannet.
Lag vanlig hvit saus-jevning av smør og mel, og spe med kokevannet fra broccolien. Ha deretter i melk til passe tykkelse. Krydre med salt og pepper, og la koke til melsmaken er borte. Ha i buketter av broccolien på slutten...

Søster
05-10-2004, 11:51
mmmm..
Nå fikk jeg lyst på broccoli.