PDA

Vis full versjon : Tannlege og graviditet?

Nadia20
17-08-2004, 19:40
Hei. Har et spørsmål angående tannlege. Skal til tannlegen å borre et par hull :nodoki: Gruer meg veldig... Det jeg lurer på er om det er "farlig" for barnet om man tar bedøvelse, eller om det ikke har noe å si siden den er lokal? Og hvordan er det ellers med tannlege og graviditet? blir det billigere?

Kikkan
17-08-2004, 20:12
Det blir ikke billigere å gå til tannlegen når man er gravid (hva jeg vet).

Du bör nok si ifra om at du er gravid. :nikker: Det finnes noen typer bedövelse som ikke skal brukes av gravide, å noen som kan brukes uten risiko for å skade. Så bör du få ekstra beskyttelse over magen (ev. svär plate å holde under haka) dersom de tar röntgen-bilder.

Det sundt å gå til tannlegen når man er gravid, fordi tendene er mer utsatt da.

Lykke til! :lykke:

mamma_nemi
17-08-2004, 20:15
Det er ikke farlig å gå til tannlegen når man er gravid,men de gir ikke mer bedøvelse enn det som er nødvendig..det fant jeg ut når jeg var hos tannlegen..bedøvelsen virka ikke skikkelig,men da hu hadde satt 2 og en halv sprøyte så fikk jeg ikke mer..det var litt surt.. med røngten så får du på deg en ganske fin kappe som beskytter magen.

mor -igjen
17-08-2004, 20:50
Det sundt å gå til tannlegen når man er gravid, fordi tendene er mer utsatt da.

Lykke til! :lykke:[/QUOTE]

Sist jeg var gravid spurte jeg tannlegen om det var behov for ekstra tannlege under svangerskap. Han mente det ikke var nødvendig med ekstra tannsjekk under svangerskap. MEN dersom man kaster opp mye eller spiser ekstra mye godteri så skal man gå en ekstra gang til tannlegen. Men graviditet i seg selv har ingenting å si for tennene.

så jeg har tenkt å avbestille tannlegetime 1. sept. :flau:

linebj
18-08-2004, 17:54
jeg har vært hos tannlegen, og hun brukte bare en annen bedøvelse enn vanlig! så det er lurt å si at man er gravid...