PDA

Vis full versjon : Erfaring med akupunktur?

anworren
02-11-2002, 00:31
Eg hadde tenkt å be om akupunktur. Ei svigerinne fekk det under si andre fødsel for nokre veker sidan, og ho meinte at det ikkje gjorde noko forskjell!? Er det nokon som har prøvd?

Eg har teke akupunktur tidlegare, både mot allergi og gjentatte urinveisinfeksjonar, og det har fungert fint.

vella
11-11-2002, 15:54
Hei !

Jeg fikk akupunktur under fødselen i des 2000.

Jeg hadde hele tiden hatt rismertene i mageregionen, og disse taklet jeg bra. Etterhvert flyttet smertene seg til korsryggen, og dette var J***lig vondt. Fikk to nåler i korsryggen, en på hver side av ryggsøylen. I løpet av 3-4 minutter var smertene flyttet seg tilbake til magen. Kan ikke si at det hjalp mot smertene, men jeg fikk på en måte plassert vondten der det passet meg best ;)

I tillegg fikk jeg en nål mellom øynene, midt på neseroten. Denne virket beroligene, og jeg sovnet mellom riene. På dette tidspunktet hadde jeg ca 6-7 cm åpning og rier hvert 3 min.

Jeg kan trygt avbefale akupunktur, men det fjerner på ingen måte smertene...bare gjør dem lettere å takle..i mitt tilfelle :)

Lykke til !!

cleo
11-11-2002, 16:02
Jeg prøvde akupunktur under fødselen for to uker siden. Jeg måtte ligge mens de var i, og det passet meg veldig dårlig på det tidspunktet.

Jeg tror på akupunktur og gir det gjerne en sjanse til hvis det blir en neste gang. Men denne gangen, som også var min første, gikk fødselen så raskt at vi rakk ingenting. Den tok kun fire timer, og smertene ble intense veldig fort. Jeg følte at jeg måtte stå hele tiden, og gav aldri nålene noen sjanse, selv om jeg vet at det hjelper.

Cleo og Sebastian, 14 dager

:findag:

Cazandra
13-11-2002, 12:58
Prøvde akupunktur sist, og hadde liten virkning...men det hjalp de første riene!
Skal prøve igjen neste gang også, det er jo ikke noe vondt eller ubehagelig! :)

cormatic
18-11-2002, 23:39
Har ingen planer om å præve det. ei venninne fødte i september og prøvde det, sa at det ikke var noen forskjell...

:baby: 16+1 i dag:klapp:

Happy
18-11-2002, 23:43
Jeg fikk d4et og på meg hadde det null virkning... annet enn at det var ubehagelig når de satt der og vondt når de blei satt :( Kanskje var bare hun som satte de ikke flink nok?