PDA

Vis full versjon : Utslett på hender og føtter

sabrina
16-08-2002, 20:39
Har noen av dere opplevd det som jeg har nå? Det klør så forferdelig på både hender og føtter. Hvis jeg gir etter og klør der så kommer det masse små røde prikker frem. Smører med eurex krem, men det er såvidt det hjelper... Har mye vann både i hender og føtter så jeg regner med at det er derfor det klør, men hvorfor et sånt utslett?

Masse hilsen fra Sabrina som sårt trenger en vidunderkur!

Mormona
16-08-2002, 21:09
Hei, Sabrina :)

Vanskelig å vite hva utslettet ditt skyldes og hvorfor det er lokalisert til hender og føtter. Synes du skal ta det opp med legen din på neste kontroll i alle fall, hvis det ikke gir seg. Hvis det utarter seg og sprer seg eller blir verre synes jeg du skal ta kontakt med lege nå og få han til å se på det.

I mellomtiden kan du kjøpe Xylocain krem på apoteket. Den virker litt annerledes enn Eurax fordi den stilner kløen og samtidig bedøver huden når du smører den på. Du får kjøpt den reseptfritt og kan bruke den når du er gravid. Jeg har kjøpt den selv nå fordi jeg har fått noen saftige myggstikk som klør som bare fy :sint:
Prøv også å ha føttene og hender i kaldt vann....det lindrer nok litt og kan være godt for huden.

Ellers så merker jeg også at jeg klør mye, men det er stort sett over hele kroppen og jeg har heller ikke utslett.

Håper noe av dette hjelper da :)

klem fra Mormona T-16

Vimsen
16-08-2002, 21:50
hei på deg !

er ikke SIKKER på om dette er det samme..

Men jeg har hatt noen slags "nupper" på magen som har klødd og blitt røde og hissige når jeg har klødd på dem

De forsvinner da....

Tror ikke det er noe fali '

klem
Vimsen T-18