PDA

Vis full versjon : Jeg blir litt nervøs....

Ariel_1977
19-08-2004, 12:52
Nå syns jeg at jeg har lest så mange historier her om SA og MA at jeg tror jeg blir helt gal i hodet :gal: og ikke minst veldig paranoid.:svimmel:

Jeg skal vel i dag være ca 8 uker på vei. :gravid: Har vært veldig kvalm (ikke spydd) i 2 uker men i går og i dag kjenner jeg ikke noe kvalme lenger. Matlysten er fortsatt borte men jeg er ikke kvalm.:urk:

En dag forrige uke hadde jeg bittelitt lyse-lyse rosa utflod men det var bare en gang jeg var på do - altså ikke en hel dag.....:angst:

Nå er jeg liksom litt redd for jeg tenker..skal kvalmen virkelig gi seg så fort? Kanksje det er noe galt? Kanskje babyen er død?:trist:

Jeg har legetime 9.9 og det er 3 uker til i dag. Jeg ser liten vits i å gå til noen UL alt nå for der er det vel uansett ingen garanti for at de kan se noe hjerte slå?:hjerter:

Har noen andre opplevd å bare være kvalm noen få uker også bli bra etterpå? (I forrige svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt så jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag).:undrer:

Panthea
19-08-2004, 14:04
Vet ikke hvordan det er angående kvalme!
Selv har jeg nemlig vært det til uke 15, og i dette svangerskapet er jeg det fremdeles! :uff:
Men hvis du tar UL kan man ihvertfall se hjertet slå i uke 8! :nikker:
Lykke til! :klemme:

julibe
19-08-2004, 14:57
Kvalmen kan variere litt fra dag til dag. De fleste er kvalme mesteparten av tida, men kan ha dager innimellom der formen er bedre, og kvalmen nesten borte.

Hvis du er veldig bekymra, bør du kontakte legevakta, eller sørge for å få en legetime tidligere. Håper alt er bra :klem:

Lykke til :lykke: