Vis full versjon : Gutt eller jente?
Hei!
Selv om det er litt tidlig - er det noen av dere som har en spesiell følelse av om det kommer til å bli en gutt eller en jente?
Er det en av delene dere ønsker dere mest (selv om man selvfølgelig blir glad for det man får)?
Selv har jeg ingen magefølelse, men jeg merker at Trolleymannen og jeg ubevisst kaller babyen for "han", og at jeg i noen glimt ser for meg at jeg kommer til å få en SØNN.
På den ene siden bruker jeg endel krefter på å tenke på sånne ting. Må liksom det for å venne meg til tanken på at jeg faktisk er gravid. På den annen side er jeg litt redd for å "legge for mye i det", siden sjansen for å miste er så stor i flere uker til.
Hvordan er det med dere?
Trolley 6+1
Lineamor
02-11-2002, 17:37
Jeg brydde meg ikke om kjønnet sist når det var første barn, men denne gangen når jeg har en gutt fra før må jeg jo innrømme at det hadde vært kjekt med en jente... Har likevel en følelse av at det kommer til å bli en gutt for jeg har hørt (gammelt kjerringråd) at hvis man får lyst på salte ting under graviditeten så bærer man på en gutt, men hvis man får lyst på søte ting så bærer man på en jente. Jeg for min del orker ikke tanken på sjokolade verken denne gangen eller sist (selvom jeg vanligvis elsker det) og inenting slår en pakke med lakrisal...
Er det noen som kan bekrefte søtt/salt teorien fra sine tidligere svangerskap? Jeg går jo egentlig rundt og håper at den ikke stemmer...
Linejenta
02-11-2002, 18:13
hatt en følelse av at jeg får jente først og slik er det nå også, men jeg blir like gla for en gutt..
Er veldig søthungrig i forhold til normalen da, kanskje det spiller en rolle? Dessuten sier den kinesiske fødselskalenderen at jeg får jente også. Mamma er også sikker på at det blir jente.
Men uansett vil jeg være like gla for begge deler..
Masse klemmer fra
Har dere vært inne på Barn i magen og skjekket den kinesiske fødselskalenderen? Må jo ta den med en klype salt, men den har stemt på begge mine. I følge den så får jeg en jente neste gang også.... men som sagt...det er jo stor sjanse for at den får rett (og galt) Det er jo bare to kjønn å velge mellom...
MokkMokk
03-11-2002, 11:32
Magefølelsen min sier GUTT,
uten at jeg stoler såå veldig på den i denne sammenhengen... :uff:
Kan jo sette opp en liten liste over hva som indikerer hvilket kjønn her i gården,
ut fra hva jeg har hørt er "normalt":
- JENTE -
* Eneste "kos" 2 dager før EL
* Noen av de kinesiske kalenderne sier jeg får jente
* Det er mye jenter i min kjæres familie
* Har følt meg som en utslitt skurefille siden jeg ble gravid - "døtre stjeler mammaens skjønnhet"?
(ikke at jeg er såå himla skjønn da akkurat :o)
- GUTT -
* De fleste av de kinesiske kalenderne sier jeg får gutt
* Har vært kvalm hele tiden (men - noen mener dette indikerer jente også..)
* Fyser konstant på salt/ surt, ikke søtt
* Giftering over magen pendler fra side til side (mener det er gutt..?)
Forøvrig er jeg blitt spådd en av hver, som skal komme tett, og vi ønsker oss jo flere enn ett barn.
Så hva som kommer først spiller egentlig ingen rolle, begge kjønn er like velkomment :)
Men spennende er det jo! :eek:
Klem,
For meg spller kjønnet ingen som helst rolle i det hele. Mange ønsker jo selvfølgelig at de får en av hver og det er jo forståelig.
Men pga min erfaring så spiller det INGEN rolle. Vil heller ha 10 barn av samme kjønn bare de lever.
Jeg har to gutter og magefølelsen sier at det blir gutt igjen (Men magefølelsen har ikke vært riktig hver gang. Trodde at min sønn nr 2 var jente pga at svangerskapene var anderledes fra hverandre)
Men som sagt spille det ingen rolle jeg er like glad for gutt som jente bare de er friske og velskapte.
Siden dette ikke betyr noe for meg skal vi heller ikke spørre om kjønn på UL (Har ikke visst det på noen av mine to sønner heller) Er det mange av dere som vil vite kjønnet på UL? Føler man går glipp av itt av spenningen og litt av kosen med å gå å lure i ventetiden.
Klem Kineh og Sunshine 7+0
Jeg har ingen magefølelse denna gangen(ikke enda ihvertfall). De to forrige gangene har jeg hatt på følelsen av at det har vært jente og det har stemt.
Jeg har faktisk like lyst på ei jente til som en gutt, har ingen store håp om det ene eller det andre.
Mannen har hele tiden sagt at han har lyst på en gutt, men etter jeg blei gravid har han sagt at det hadde ikke gjort noe med enda ei jente i hønseflokken hans:)
Jeg tror jeg vil vite kjønnet på ul denne gange siden jeg ikke har gjort det med de to andre. Mannen vil ikke så vi får se hva det blir til.
Hilsen trøtt 8+0
jeg vil absolutt gjerne vite hva det blir!
klarer ikke å forholde meg til at det er "spennende" å ikke vite hvilket kjønn det blir - jeg syns bare det er fryktelig upraktisk - og så får man så mye lysegule babyting...
for par som er uenig om navn (kjenner flere hvor det var nær krig..) må det jo være veldig kjekt å bare være uenig om ett navn, og ikke to.. he-he...
men her er vi nok veldig forskjellige, og hver for gjøre det som er rett for dem!
hilsen
charlie 8+3 :p
..... men det vil ikke sambo'n. Så vi må nok smøre oss med tålmodighet i ennå 7 1/2 måned. :p
Jeg har gjort litt etterforskning likevel og alle tegn så langt tyder på gutt. Den kinesiske fødselskalenderen viste gutt med god margin. Jeg er ikke spesiellt kvalm (jeg kaster ikke opp) og så er jeg så saltsjuk at det ikke ligner noe. Jeg klarer ikke søte ting og i alle fall ikke sjokolade. :uff: Det blir spennende å se utover i svangerskapet for å se mageform og så videre.
Gretchen
04-11-2002, 11:11
Jeg har to jenter fra før, og det er akkurat det samme hva det blir denne gangen også. Jeg har mest på følelsen av at det er ei jente, siden vi har to fra før, og Lineamor, jeg har avskydd søte saker i begge svangerskapene, så den terorien din holder nok ikke helt...
Jeg vil heller ikke vite det før jeg føder, men det kan blir vanskelig, for jeg får tett oppfølging og mange ulstralyder, så vi får se etter hvert. Ellers synes jeg ike at det er så farlig hva det er, det viktigste er at vi ønsker oss et barn til.
Gretchen ;)
Jeg tør nesten ikke si det, men magefølelsen min sier faktisk jente. Dette kan jo komme av at jeg ønsker meg litt en jente.
Har to perfekte gutter så jeg blir ikke skuffet om det kommer en med utovertiss heller.
Dette svangerskapet er helr anneledes enn de to svangerskapene, da sa magefølelsen gutt begge gangene.
Sier dere at søthunger er et jente tegn? Jeg er egentlig en salt elsker, men ikke nå. Jeg spiser bare pålegg som er salt ellers men nå er det bare det søte som gjelder. Spiser aldri sjokolade til vanlig, men nå vil jeg ikke ha potetgull men sjokolade er toppen.
Klarer ikke å vente til fødselen så det blir nok vi kommer til å spørre om kjønnet på UL
Mannen min sier han har på følelsen at det er en jente :)
Jeg vet ikke selv, spiller igrunnen ingen rolle for noen av oss:)
Den kinesiske fødselskalenderen stemmer ikke på de 2 barna jeg har, så jeg stoler ikke på den.
Jeg hadde ingen følelse ang. kjønn de 2 forrige gangene, og har det ikke nå heller. Og selv om jeg har 2 jenter fra før, så kunne jeg godt tenke meg en jente til.
Selv om jeg ikke har noen følelse, så er jeg blitt spådd en gang at jeg skal få en gutt, så det ligger litt i bakhodet.
Jeg tror ikke på forskjellige "tegn" på at det er jente/gutt, men helt klart gøy å spekulere.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.