Vis full versjon : Er det mange som mister?
Hei!
Jeg er så engstelig for å miste. Har ikke lyst til at det skal skje samtidig som at jeg er fullstendig klar over at det er normalt. Men jeg er nysgjerrig: er det mange som mister?
Hilsen
Engstelig Nemix
Ca 20% av alle førstegangs gravide mister sa de til meg på sykehuset, men det er mange mørketall også, der kvinnene får en forsinket mens, og det har kanskje vært en begynnelse på et svangerskap. Å miste både en og to er normalt.
Jeg tror ikke du er alene om den tanken. Det er vel de aller fleste de første 12 ukene.
Jeg har selv hatt to ma, og da jeg ble gravid med :storeb: begynte jeg så smått å slappe av i uke 12, men da kom frykten for sen abort så jeg slappet vel egentlig ikke helt av før jeg hadde pasert uke23.
Det er bare en ting å si og det er :lykketil: :lykketil: :klemme:
Opp mot 50% sa gyn til meg, det er inkl veldig tidlige aborter :(
Tullejenta
20-08-2004, 16:47
Kjære deg :klemme:
Selv om det er mange tall over hvor mange som mister så er det veldig mange som får babyene sine også! Prøv å tenke positivt og ikke bare vær redd for å miste. Det er normalt å være redd for det, og det er sikkert litt sunt også i tilfelle noe skulle skje, men jeg håper du klarer å glede deg mest over babyen i magen. Bare se i terminklubbene foran deg så er de stappfulle av gravide som det har gått bra med.
Hilsen Tullejenta
Det er mange tall som blir sagt, men husk nå bare på at de er mange fler som beholder frøet i magen sin.:nikker:
Jeg var og livredd for å miste, fordi jeg trodde alle gjorde det, men jeg beegynte å lete etter dem som ikke mistet, istedet for de som mistet, og det var et stort flertall av de det gikk bra med. I tillegg til at det var mye hyggeligere lesning:nikker:
Jeg er gravid for første gang, og det går veldig bra:klemme:
Husk på dette: Flasken er halvfull ikke halvtom
Frykta for å miste er nok veldig irrasjonell med dei fleste av oss. Eg er sjølv 29 veker på veg, men klarer ennå ikkje å slappe av sjølv om eg veit at sjansen for å miste no er ekstremt minimal...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.