Vis full versjon : Ingen kvalme
Jeg er nå ni uker på vei og har ennå ikke kjent noe til kvalmen, heldigvis! Er dette vanlig eller er det bare jeg som er unormal? Føler de fleste skriver at de er skikkelig kvalme i første trimester..
Det virker som de fleste er plaget med kvalme, men sånn er det ikke. Noen blir kvalme, andre ikke. Begge deler er helt normalt. Så du kan være glad du slipper den plagen!! :nikker:
Leste nylig at ca halvparten av alle gravide blir kvalme i starten av svangerskapet. Så da er du av den heldige halvparten som ikke blir kvalm :)
Du skal bare prise deg lykkelig for at du er en av de som ikke har fått noe kvalme. Det er IKKE noe å trakte etter, det kan jeg love deg :nikker:
Og stadig vekk hører man om den berømte morgenkvalmen, og det må jeg si er oppskrytte greier. Hadde vært glad jeg, om jeg hadde hatt morgenkvalme, men her var det døgnet rundt kvalme i over to måneder :urk:
Noen er heldige og blir ikke kvalme i det hele tatt!! Kanskje du er en av dem.:nikker:
Kvalmen er ingenting å savne! Grunnen til at vi tror "alle" er plaget med kvalme i begynnelsen er fordi det er helt jævlig å være kvalm, det er en forferdelig følelse som (for mange) gir mye ubehag. Derfor skriver de mye om det, snakker mye om det, mens de som ikke er kvalme ikke sier det til 20 stk hver dag. ;)
mamma_nemi
22-08-2004, 12:17
Vær glad du slipper unna det du :nikker: :kidoki: jeg var heldig jeg og som slapp unna det .
Tidl. bruker
22-08-2004, 12:41
Jeg ble ikke kvalm før i uke 11-12.. men plages med det enda da, og nå er jeg i midten av uke 25!
Takk for fine svar.. Det er tydeligvis ikke så uvanlig som jeg trodde... Er kjempeglad for å være i så fin form som jeg er, så jeg håper det holder seg!!! Håper kvalmen snart gir seg for dere som har det ille!!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.