PDA

Vis full versjon : "Stilling" ( hmm høres ut som noe HELT annet) og Aker Brygge på tirsdag

Nairobi Anki
16-08-2002, 21:29
Vi tar stillingen først, siden det var spørsmål om den. Jeg blir nesten flau :blush: men det er jo da snakk om stilling på fødestua, jenter. Andre stillinger får vi tenke på etterhvert......l

Hun sa dette: Stå framfor et bord eller noe annet i ca bordhøyde. Legg håndflatene mot bordet slik at du lener deg eller støtter deg til bordet. Bena omtrent så langt fra hverandre som hoftene er brede til (dvs ikke bena samlet eller sprikende, men rett ned). Så skal mannen stå bak og støtte deg. Han lener seg litt imot din bak mens han holder hendene på hoftene dine. Lenger og lenger ned etterhvert som barnet også kommer ned. Når du får en ri, så presser han på en måte bekkenet sammen, mens dere samtidig beveger dere fra side til side (danser) i takt med pustingen, men uten å flytte bena.

Vet ikke om dette er forsåelig. Men jeg kjente hvor god støtte det var i at jordmora gav meg den støtten. Husker fra tidligere fødsler at jeg får en følelse av å fullstendig miste bunnen i meg selv, på en måte revne helt åpen (bare følelse, altså), men å få noen til å holde imot og gi støtte kjentes veldig godt.

Så til Aker Brygge på tirsdag:
Jeg skal på kontroll 13:30 på tirsdag. Hvor lenge pleier dere å bli? Det tar meg 30 min å komme meg fra helsestasjonen til Aker Brygge om jeg ikke har kjempeuflaks med at T-banen nettopp har gått. ER det noen vits i at jeg kommer en time senere, eller har dere gått da???

Jeg har jo også forbehold om at jeg fortsatt er gravid, da.... ellers så får treffen bli på Aker Sykehus hehe... men alt er rolig, så jeg er nok iblant dere en stund til. Skal se om vi kan få til noen sædceller kanskje.....

Klem fra Anki og Teigen Moff

Mormona
16-08-2002, 21:47
Den stillingen høres i grunnen ganske god ut...i alle fall i åpningstiden. Gir en noe å konsentrere seg om også når det står på som verst. Jeg skriver opp og så får vi prøve oss litt frem her hjemme, tenker jeg :)

Når det gjelder treffet på tirsdag så pleier jentene å sitte noen timer så det gjør ikke noe om du kommer en times tid senere. De skal jo uansett møtes klokken 14 og det tar jo litt tid å komme seg på plass på isbaren og få bestilt. Du kan sikkert bare komme etter hvert, Anki :)

Og jeg har bare mer og mer lyst til å komme...må nok prate litt med min kjære i kveld ;)

klem igjen fra Mormona T-16

Miro
17-08-2002, 14:33
Hei Anki;

Joda, vi pleier å sitte leeeeenge vi. Ihvertfall hvis vi sitter på den kafeen som vi pleier å sitte på. Da går skravla som bare det, og vips har det gått 4 timer..:) Så joda, du rekker det du. Hvis det blir fint vær så prøver vi å sitte ute, men da er det får kafeer som har is og som vi kan sitte ute. Da blir det mest sannsynlig på bryggekanten ett eller annet sted bortover. Men hvis du ca. er ved McDonalds ved 14.30 tiden kan en av oss gå bort å se etter deg??? Ellers så pleier vi å sitte inne i Terminalbygningen, en inngang ved Pasta Basta, og innover der er det en kafe (husker ikke hva den heter), men den er langt innover og der sitter vi på venstre side.

Håper du kommer da:)

Hilsen Miro:)