Vis full versjon : Høy hvilepuls
Var innom legen for et par dager siden og sjekket blodtrykk. Blodtrykket mitt var helt fint men jeg hadde en hvilepuls på over 100 slag i minuttet :undrer: . Legen skrev meg en ny time om noen dager for hun mente at dette måtte følges opp. Ble ikke så veldig engstelig da, men nå greier jeg heller ikke å slippe tanken :(
Målte pulsen igjen nå i kveld og den ligger fortsatt på 100 slag i minuttet. Noen andre som har vært borti dette, eller vet hva høy puls kan komme av?
Tidl. bruker
21-08-2004, 22:40
Eg sliter veldig med dette, og svangerskapet gav intet unntak. Lillemor fekk også etterkvart diagnosen tarchycardi (?) - altså at pulsfrekvensen er for høg.
Eg fekk forståelsen av at det ikkje er nokon umiddelbar fare, men at på sikt (dei nærmaste 40 åra) kan hjertet og dets system slites meir enn om pulsen er meir normal.
Eg var på mange ekstra kontrollar på svangerskapspoliklinikken, St Olavs Hospital pga. vår høge puls, men dei fant aldri noko gale.
Fordi jeg har ekstrem svangerskapskvalme og har kastet opp så mye, har jeg fått hjerteflimmer. Hjerterytmen min er da helt uregelmessig i mange timer i strekk og jeg har en puls som ligger opp i 200 slag/min. I svangerskapet er det vanlig at hjertet kan hoppe over slag og komme med ekstra slag, men det er jo greit at legen din følger det opp. Jeg fikk vite at jeg sannsynligvis må ta noe hjertemedisin i slutten av svangerskapet for at kroppen skal tåle påkjenningen av fødselen, men jeg har jo hjerteflimmer og veldig høy puls da. Skal ikke ta hjertemedisn før det fordi det er farlig for barnet.
Lykke til med "bankingen". Det er nok ikke noe farlig skal du se. :klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.