Vis full versjon : Hemmeligheten
Nå jenter, hvordan er det med dere - har dere fortalt omverden om graviditeten?
Jeg vet at spørsmålet har blitt stilt før i juniklubben, men da var det en del av oss som ikke en gang visste om vi var gravide. Og så har det jo gått noen uker siden den gang.
Er selv bare 6+2 i dag, og har fortalt det til mammaen min og to gode venninner. Mennene til disse venninnene fikk vite det også.
Synes det er litt koselig å ha denne hemmeligheten sammen med kjæresten min. Gleder oss til å fortelle det til faren min og svigers, samt lillebroren min. Tenkte vi skulle vente til uke 9, og så la resten av verden få vite det i uke 12-13.
Trodde jeg var dårlig til å holde på hemmelighter, men denne gangen er det bare utrolig koselig...
Trolley 6+2
Jeg har fortalt det til 4 jenter jeg omgås med daglig, og selvfølgelig alle venninner jeg chatter med o.l. som har visst at vi har vært prøvere. Det er vanskelig og holde tett, jeg er helt sprekkferdig!!!
I dag er vi 4+0, så det er fortsatt veldig tidlig......
som er helt nære har fått vite det. ellers holder jeg knallhardt på at her skal ikke noe sies før etter uke 12.
holder hardt av og til, med masse andre gravide/babyer, men det blir jo desto morsomt å fortelle det da!
hadde en SA for ikke lenge siden, så jeg gidder ikke spre det for tidlig. vet åssen jungeltelegrafen fungerer, he-he....
;)
charlie 8+3
Siden vi hadde hatt IVF forsök, var det vanskeligere aa holde tett - mange visste nemlig om forsöket, og da lurte de jo paa hvordan det var gaatt...
Forresten tror jeg ikke jeg hadde klart aa holde tett uansett, saerlig ikke overfor de jeg omgaas daglig - det bare detter ut av meg... Selvsagt er det en risiko for at noe gaar galt, men tror nok at jeg evt. vil trenge noen aa dele ogsaa dette med, saa da er det jo "greit" at de viktigste venner vet hva som er paa gang.
Det er nok ganske mange som har fått vite det her. Det har ikke helt vært meninga, men måtte ligge i en uke pga blødninger og da måtte jeg fortelle det til noen som ble rammet av det. Har fotalt det til mine nærmeste venner også.
Familien har ikke fått vite det enda, men jenta mi på 7 har jeg sagt det til. Syns ikke jeg kunne holde det hemmelig for henne lenger siden jeg er fryktelig dårlig hele tiden og hun må leke mye med lillesøster på 2.
Jeg hadde uansett fortalt det hvis noe gikk galt så det er ikke det som hindrer meg fra å fortelle det, vil bare holde det litt for meg selv.
Trøtt 8+0
Jeg har kun meldt fra til jobben - det er fordi jeg har en ganske krevende og slitsom jobb til tider. Ellers så håper vi å kunne fortelle familien etter de tolv magiske ukene. Håper at det går bra og har vel blitt litt mer beroliget etter at jeg så ultralyd av bebisen forrige uke. De sier at det skal være 90 % sjanse for at ting går bra da :klapp:
Når man plutselig må begynne å ta insulinsprøyter og ikke kan spise normalt - ja da skjønner de fleste hva som er på gang. Særlig siden jeg fikk svangerskapsdiabetes sist svangerskap også.
Så nå vet arbeidsgiver og noen arbeidskollegaer det, svigers, mamma og søsknene mine vet det også.
Storesøster skal få vite det når jeg har vært på UL på tirsdag. Vil gjerne vite om alt er som det skal før hun får vite det (selv om jeg tror hun har sine mistanker).
Gretchen
05-11-2002, 20:27
har hatt en del MA/SA og har alltid fortalt det etterpå, så egentlig kan jeg kanskje fortelle det nå, var hos legen i dag og konstanterete at alt var OK, er 10+1 nå, så jeg vet ikke helt, har lyst til å rope det ut for hele verden!!
Gretchen 10+1 ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.