Vis full versjon : Vaskepulver/mykningsmiddel
Halloen ja og god søndag :D
Driver og vasker MASSE babytøy nå og kom plutselig på noe....
Kan jeg vaske abyklærne med vanlig OMO-vaskepulver ?
Og hva med tøymykner ? kan man bruke de uten parfyme ?
Pokker også opm jeg må vaske alt på nytt :lol:
Klemmer
Vimsen + Frida T-23
IzziCreo
11-08-2002, 16:58
Heisan,
har blitt tipset om parfymefrie midler og de som er godkjent av astma og allergiforbundet. Bruker selv flytende Blenda Sensitiv, men Softlan med epleduft. Når jeg skal vaske babytøy kommer jeg til å bruke tøymykner uten parfyme også. Vet mange anbefaler Neutral vaskemidler også.
Klem Suzie Q 23+6
Hei!
jeg har vasket alt baby tøy med vanlig vaskepulver og litt mindre tøymykner enn vanlig..
Noen sier at man ikke skal bruke dette ..men jeg har ingen tørketromler..så tøyet blir så stivt om jeg ikke bruker det..
Tror at det går greit jeg!
( PS! Har vasket alt sengesett to ganger for å få ut de stivelses kjemikaler som finns i pakkene for at sengetøyet skal se flott ut i pakken..)
Klemmer Celina t-10
Jeg bruker det vaskemiddelet og tøymykner som vanlig. Brukte det hele tiden sist gang, og det gikk helt fint.
Dersom barnet ditt reagerer på det vil du merke det ganske fort, og da får du heller bytte merke underveis.
Men for de fleste går det greit.
:findag:
Klem fra Robyn, 35+0
Her bruker jeg til vanlig Omo vasketabletter og Nøytral mykemiddel...har også vasket babytøyet med dette og regner ikke med å få noen problemer med det.
Hvis babyen din kommer ut og du opplever at den lille har eksemer og/eller allegier så får du heller bytte da, synes jeg :)
klem fra Mormona T-21
Jeg vasket alt tøyet med vanlig vaskepulver (OMO) og Comfort Sensitive tøymykner.
Men det viste seg jo at den tøymykneren var ganske parfymert allikevel, så jeg gikk over til parfymefri når Sander var nyfødt.
Nå derimot bruker jeg samme som til oss voksne:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.