Vis full versjon : Scrapbooking
Anne Karin
23-08-2004, 13:16
Hei dere!
Bilder er viktig! Foreldrene mine tok så og si ingen bilder av meg da jeg var liten... Eller hele oppveksten for den del! Det hater jeg litt i dag. Jeg vil se hvordan jeg så ut, hvordan jeg smilte osv.
Derfor kommer jeg til å ta mange bilder av babyen min. Jeg har en hobby som jeg simpelten elsker! Scrapbooking!
Se på www.scrapbook.com (http://www.scrapbook.com) ogfå en liten indikasjon på hva det går ut under Galleri!
Dette er kjempe morsomt og gir vanvittig flotte uttrykk av bilder du har tatt!
Anne Karin
Izabella
26-08-2004, 00:25
Selv om jeg fortsatt holder til på SG så slenger jeg inn en tråd til på din jeg! Er også interessert i skrapbooking. Og finner mye inspirasjon på www.scrapping.no. Samme forumopplegg som SG og SM! :)
Hei på dere...
scrapbooking er kjempe gøy... Vi har fått scrapbooking butikk i Vestfold :yiiha:
http://www.godeminner.no/ , så har de en butikk i bærum...(har du vært der anne karin?, bare lurer siden du er fra bærum...) er kjempe fornøyd med den de har i tbg... :nikker: Bilder er viktig... jeg har heller ikke for mange bilder av meg selv når jeg er liten... Men min datter får nok... det kan jeg garantere :nikker: er jo så gøy...
Scrapping er kjempemorro!! Har akkuratt blakket meg på div nettbutikker, og går her og venter på mange pakker i posten. :hyper:
Scrapping er kjempemorro!! Har akkuratt blakket meg på div nettbutikker, og går her og venter på mange pakker i posten. :hyper:
:knegg: Det er fort gjort...kjenner meg igjen :nikker:
:knegg: Det er fort gjort...kjenner meg igjen :nikker:
Det går liksom ikke an å stoppe! ;)
Bluelady
26-08-2004, 13:08
Scrapping er topp :kidoki:
... og lett å blakke seg på :nikker:
Anne Karin
26-08-2004, 13:27
Jeg jobber der *Himmel Stjerne* Litt på lørdager av og til!
Hei på dere...
scrapbooking er kjempe gøy... Vi har fått scrapbooking butikk i Vestfold :yiiha:
http://www.godeminner.no/ , så har de en butikk i bærum...(har du vært der anne karin?, bare lurer siden du er fra bærum...) er kjempe fornøyd med den de har i tbg... :nikker: Bilder er viktig... jeg har heller ikke for mange bilder av meg selv når jeg er liten... Men min datter får nok... det kan jeg garantere :nikker: er jo så gøy...
Jeg er veldig glad i å ta bilder og setter dem inn i album. Men kanskje dette ville vært en fin og spennende hobby? Tenker litt på julegaver også...
Noen som kan forklare i korte trekk hva dette går ut på og evt. legge ut eksempel på hvordan dette kan se ut?:hyper:
Månefeen
27-08-2004, 01:17
Scrapbooking er kjempegøy :hyper:
Har begynt å kjøpe inn fargede ark, klistermerker, glansbilder og småtterier som jeg skal bruke til lillenurket. I tillegg printer jeg ut clipart fra Graphic Garden og Cute Colors, og tegner små alver etc selv. Virkelig en morsom hobby :nikker:
Legger ut linker til clip art sidene jeg bruker her (de har i tillegg egne sider der folk viser frem scrapbook sidene de har laget ved hjelp av clip arten deres):
http://www.cutecolors.com/
http://www.graphicgarden.com/
1.000 takk for svar, Månefeen.
Skal kikke litt på linkene du la ved, ser utrolig gøy ut :nikker:
Jeg jobber der *Himmel Stjerne* Litt på lørdager av og til!
Misunner deg deg jobben :nikker: ... kunne tentk meg noe sånt ja...
Jobbe med noe som man syns er veldig gøy, er veldig skjeldent man får da...
Hei Lilith
Tror det er en butikk i oslo som heter bikuben.. har hørt mye bra om den... men har aldri vært der... kom plutselig på det nå...
Trallemor
03-10-2004, 21:39
Dere som er skikkelige scrappere, putter man alle sidene i plastlommer eller er det de sidene man har noe spesielt på eller hva???? Jeg er litt usikker på hvordan man faktisk setter sammen disse albumene.
Synes det virker kjempegøy å ta en del scrapbookideer for å lage album til Knøtteliten:hjerter: , men det å gjøre det sånn profft, kan fort bli litt ambisiøst. Jeg har uansett bestemt meg for å lage album som er artige å ha siden.
Dere som er skikkelige scrappere, putter man alle sidene i plastlommer eller er det de sidene man har noe spesielt på eller hva???? Jeg er litt usikker på hvordan man faktisk setter sammen disse albumene.
Synes det virker kjempegøy å ta en del scrapbookideer for å lage album til Knøtteliten:hjerter: , men det å gjøre det sånn profft, kan fort bli litt ambisiøst. Jeg har uansett bestemt meg for å lage album som er artige å ha siden.
Jeg har plastlommer til alle sidene mine... Du får kjøpt album som er til scrapbooking og da er det plastlommer i. disse er 30*30 eller så har du små 12*12 som er mest vanlig. Det er gøy å lage album til de små, så masse kult stæsj man kan bruke, så er det veldig gøy å se i etterpå... :nikker:
Tigermamma
04-10-2004, 19:18
For sånne amatør-scrappere som meg holder det med spiral-album m/svarte sider (kjøp i foto-butikk eller bokhandler), men skal små barnefingre få se i albumene lønner det seg nok med plast utenpå.
Hei
Dette er nytt for meg:flau:
Kan man f.eks lage eget album til :baby: med denne teknikken???
Er det vanskelig??
Fins det noen brosjyre i butikken deres som enkelt forklarer??
Tigermamma
10-10-2004, 00:14
Ja, dette egner seg absolutt veldig bra for å lage baby-album. Scrapbooking kan både være lett og vanskelig - alt etter hvor mye du gjør ut av det.
Du kan kjøpe bøker i Fotobutikk eller Bokhandler - eller på internet. Dorthe Blom har skrevet et par bra på dansk. Ellers har ihvertfall FotoKnudsen brosjyrer - og gjerne andre fotobutikker også. Ellers vil jeg anbefale deg å søke på internet, og se om det finnes kurs i nærheten av der du bor. Noen av de som driver med dette er kjempeflinke. Men ikke la deg skremme. Lær deg noen teknikker - og bruk dette på den måten DU vil - så kan du heller lære mer senere. Lykke til.
Jeg gjør som Tigermamma, jeg bruker spiralalbum med svarte sider. Har ikke plastkommer utenpå, jeg synes det blir litt "klumpete" på en måte. Bruker masse knapper som dekorasjon nemlig, det synes jeg er lekkert.
Forøvrig MÅ dere bare titte på denne siden:
http://www.scrapbooking.no/
Her har jeg svidd av masse penger, kan dere tro. Og de har super service der! Anbefales.
GladeCamilla
20-10-2004, 16:11
Bruker alle ringpermer til dette?
Jeg synes ringpermer ser litt tacky ut... litt billig liksom. Det
finnes så utrolig mange nyydelige album med flotte sider og
skikkelig sammenbundet... men da står sidene til slutt som en
stor vifte kanskje? Finnes det noen spesialalbum til scrapping
som ikke er med ringer?...og for all del ikke plast!
Klem cam
Månefeen
25-10-2004, 20:18
Jeg bruker ikke ringperm, men et flott album med sorte sider som jeg fant i en bokhandel. Selve albumet er i grønt "skinn" med gulldekor, og jeg kommer selv til å dekorere det utenpå også. Det jeg også liker med dette albumet er at det har tynt papir mellom hver albumside slik glitterpenner etc ikke smitter over til den andre siden. Sidene vil vel stå litt ut når albumet er ferdig, men ikke mye mer enn når man kun har bilder i (jeg legger ikke lag på lag med farget kartong etc i albumet).
Anne Karin
18-11-2004, 23:38
Hei Lilith
Tror det er en butikk i oslo som heter bikuben.. har hørt mye bra om den... men har aldri vært der... kom plutselig på det nå...
Bikuben er på Strømmen, Strlømsveien 125.
Var der i dag! Ååååh!... Fikk abstinenser da jeg dro derfra!!!... Kjøpte noen stempler og litt diverse stæsj! Det er dyrt der, men anbefales for erfarne scrappere eller kortkunstnere!
Anne Karin
Anne Karin
18-11-2004, 23:42
Hei
Dette er nytt for meg:flau:
Kan man f.eks lage eget album til :baby: med denne teknikken???
Er det vanskelig??
Fins det noen brosjyre i butikken deres som enkelt forklarer??Hei Maja!
Vi har kurs for scrappbokk i butikken vår i Tønsberg! Ta deg en tur dit, grav og spør, og så kan du melde deg på et nybegynnerkurs vet du!...
Finnes massevis av utroooolig nydlige baby post- bound album! (Album, der du kan etterfylle med lommer, ettersom hvor tykt du vil ha albumet. Hite ark følger med. Refil koster fra 41 kroner for 10 lommer)
Anne Karin
Hei!
Ni som håller på med detta kanske har några fina dikter/verser som passar bra i ett album med både tiden före och efter födsel???
Vore väldigt tacksam!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.