PDA

Vis full versjon : Mykbag eller hardbag i kombivogn?

Martis
23-08-2004, 19:54
Hei,

Jeg er så usikker på hva jeg skal velge... Syns egentlig de myke baggen virker lurere siden de er så enkle å ta med seg, men samtidig virker de harde liksom tryggere? Jeg skal ikke ha før i februar og da er jo vinteren nesten over, men er det kaldere i mykbaggen? Skal jo ha en vinterpose også, men er redd den lille skal fryse..

Er det noen som har positive eller negative erfaringer med disse?
Vogntypen jeg tenker på er Teutonia med 3 hjul.

Miko
23-08-2004, 22:37
Jeg fikk barn i mai for 2 år siden og brukte en Teutonia Y2K/system med softbag. Jeg valgte softbag fordi den kan brukes så mye lenger enn hardbagen. Når barnet slutter å ligge i bag (jenta mi slutta vel rundt 5-6 mnd alder, da ville hun helst opp og se), kan man gjøre om bagen til en grei pose. Denne brukte vi mye som overgangspose på høsten og om våren når det var for varmt med vinterpose, men likevel kjekt å ha noe vindtett og lunt. Jenta mi brukte denne helt til sist høst, da var hun 18 mnd og stor for alderen.

Jeg tviler på om du får vinterpose opp i verken soft- eller hardbagen. De er ikke så store, men jeg har ikke prøvd, så jeg skal ikke være for skråsikker. Jeg så heller aldri behovet for å ha vinterposen opp i bagen. Ungen lå fint i Voksi'n rett i vogna.

Denne gangen får jeg et midtvinter-barn og jeg vurderer å kjøpe en brukt hardbag i tillegg. Ikke fordi jeg tror at jeg kan bruke den sammen med voksiposen min, men fordi jeg tror den kan være kjekk å ha som "innendørs-seng". Det er sikkert slett ikke nødvendig og kanskje mest et utslag av "havesyke" (shoppinggalskap), men jeg har nå fått den tanken da.... Så får vi se. Jeg gidder uansett ikke kjøpe ny, så det avhenger helt av om det dukker opp en pent brukt en til en akseptabel pris.

Men hvis jeg skal gi deg et tips, er det altså å gå for softbag.

Tidl. bruker
24-08-2004, 10:15
Kjøpte softbag først, men solgte den og kjøpte hardbag.
Har pose likevel til vogna, og fant hardbag'en mer solid.