PDA

Vis full versjon : Er nok for nysgjerrig....

liefje
03-11-2002, 19:02
Selv om det ikke spiller noen som helst rolle for meg om det blir en gutt eller pike (til tross for at jeg ser flere fine jenteklaer i butikkene....), er jeg nok for nysgjerrig til aa vente 9 maaneder paa svaret - dvs. jeg kommer til aa spörre paa UL. Det blir jo likevel mange andre "nyheter" paa födselsdagen. Og det er jo ogsaa praktisk mht. klaer etc.

liefje
03-11-2002, 19:03
Denne meldingen skulle egentlig vaert et innlegg under "gutt eller jente" - sorry.... ting gikk litt for fort.

Angelique
04-11-2002, 08:48
Jeg er også nysgjerrig. Jeg skal ta fostervannsprøve...og til å begynne med var samboeren og jeg HELT enige om at vi IKKE skulle vite kjønnet......men .....nå har vi begynt å snakke om at vi gjerne vil det alikevel vil vite det.Praktisk og vi er skikkelig nysgjerrige.
Og ...det er nok av andre spennende ting fødselsdagen!!!
Så det ender nok i at vi ber om å få vite det. Det er jo rimelig stor sikkerhet når vi får vite det via fostervannsprøven også da.

Angelique
04-11-2002, 08:52
liefje: ser at vi har termin ganske samtidig...men jeg skjønner ikke helt hvordan de beregner uker og dager her inne??!!!:bonk:
Forrige tirsdag sa legen til meg at jeg var 5 uker på vei (siste mens første dag 22 sept)......men så ser jeg at noen med termin etter meg er flere uker på vei!!!! :gal2: Skjønner ikkeno jeg:bonk:
Siden vi er temmelig like langt på vei...så spør jeg deg da....hvor mange uker og dager er du på vei?????

liefje
04-11-2002, 12:52
Min siste mens' förste dag var 20. September (en fredag). Dette er dag 0+0, men du har startet 1 uke. I dag er jeg 6+3 dager, i min 7. uke. 7 fulle uker (dvs. 7+0) denne fredagen.

Hvis din mens var to dager etter min (paa en söndag), betyr det at du er 6+1 dag i dag, ogsaa i din 7. uke. Kanskje dette er misforstaaelsen ogsaa med legen. Tirsdag forrige uke var du 5+2 uker paa vei - i 6. uke. Skjönner?

Jeg har forövrig sett at andre her har termin litt för eller etter meg, og likevel sier at de er like mange dager paa vei... Kanskje noen regner annerledes.... Jeg vet ikke.

Trolley
04-11-2002, 19:03
Hei dere!

For å gjøre forvirringen total kan jeg jo skyte inn at jeg hadde samme dato for siste mens sin første dag som liefje, nemlig 20. september. Jeg sier også at jeg er 6+3 på vei idag, altså like langt. Min termindato er derimot den 29. juni fordi

1) mange sier at et svangerskap varer i 40 uker og 2 dager, og at mange leger går utfra det.

2) Februar måned er inkludert i svangerskapet, og der "mangler" det to dager.

Disse to faktorene, i tillegg til at jeg mye heller vil oppleve å bli satt frem enn tilbake på UL, har gjort at jeg har valgt 29. juni.

legen min kan komme frem til noe annet ut fra sin menstermin-utregning. Uansett blir det liksom UL-termin som teller. Det er jo den en regner permisjonstida ut fra, og den som brukes i fht overtidsberegning osv.

Uansett spiller det liten rolle - ungene kommer når de kommer uansett. Min trollunge kan like gjerne komme midt i juni som midt i juli.

Trolley 6+3

Angelique
04-11-2002, 21:38
Tusen takk for svar!!
Det var kjempefint og jeg ble en del klokere
Var litt lettere forvirret :gal: en stund nemlig.
Det du skrev og forklarte stemmer bedre med det jeg selv tenkte egentlig.

Takk skal du ha:klem:

Angelique
04-11-2002, 21:40
Tusen takk for svar og god forklaring
Mine små grå har det bedre nå etter en letter forvirret :bonk: periode

:klem: