Vis full versjon : Hvor mye trenger man pr måned?
Altså etter at alle utgifter er betalt. Hvor mye bør man sitte igjen med for å kunne kose seg for?
Hei!
Nå er jeg litt usikker på hva du mener men min samboer og jeg vil gjerne ha 5-6.000 etter å ha betalt regninger for å føle at vi har det konfortabelt. Disse pengene inkluderer jo mat men det er jo også kos ? :snill:
Nå for tiden har vi 8.000 igjen etter betalte regninger og det er jo godt men det varer ikke lenge... nå skal vi kjøpe bil og en liten knøttis er på vei så jeg regner med at det blir smalhans i noen år nå ja.
Det er nok forskjellig hva den enkelte ser på som behagelig å ha igjen etter betalte regninger. Noen vil jo ikke ha under 10.000,- igjen f.eks..... som et vennepar av meg. DA har du det fint, synes jeg :nikker:
Hva mener du da med å kose seg for? Er det å gå på kino, spise ute etc, eller regner du da med kjøp av klær, frisør, etc....
Vanskelig å svare synes jeg når du ikke utdyper litt mer hva "etter alt er betalt" innebærer og i hvilken sammenheng. Er man feks. sosialklient synes jeg det er rett og rimelig at man sitter igjen med mindre penger enn en som er i fullt arbeid. Hva man sitter igjen med avhenger jo også av prioriteringer man gjør....
Siden jeg er utd. sosionom tror jeg nok at jeg ser litt strengere på det enn "vanlige mennesker" men som sagt vanskelig å svare :flau:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.